Vorug jaar gebruikte ik voor mijn zoontje een duurder merk zonnebrand, hier kreeg hij allemaal rode vlekken van in zijn gezicht. Dit jaar heb ik een proeftube van de Etos gekocht, hier werd zijn gezichtje helemaal opgezet van en krijgt hij hele kleine bultjes op de plekker waar ik hem heb ingesmeerd. Anderen die hier ook ervaring mee hebben en hebben jullie een ander middel gebruikt waar je kleintje geen last van kreeg?
ikzelf heb er geen ervaring mee maar toevallig is mijn buurjongetje ook allergisch. vorig jaar werd hij ingesmeerd met nivea zonnebrand en dat ging prima alleen nu krijgt hij er opeens rode bultjes van. Wij gebruiken die van vichy die verkopen ze bij de apotheek. Misschien helpt die? anders even vragen bij de apotheek.
Één van de weinige bestanddelen waar je ernstig allergisch voor kunt zijn in bijvoorbeeld zonnebrand is: parabenen. Dat zijn aggressieve conserveringsmiddelen, die eigenlijk niet echt nodig zijn. Etos eigen merk heeft spray waarin geen parabenen zitten. Van parabenen kun je echt onder de rode plekjes komen te zitten inderdaad... Is voor niemand gezond, ook niet voor mensen die er niet allergisch voor zijn... Je hebt 6 varianten: Ethylparaben, methylparaben, propyparaben, butylparaben en isopropyparaben en isobutylparaben... Stuk voor stuk troep
Ik gebruik voor de kids NO-Ad, bij het kruidvat gekocht. Mijn kinderen hebben allemaal exceem gehad en de jongste nu ook(behoorlijk erg) en ik heb bijna alle zonnebrand creme's wel gehad denk ik, vooral hele dure van de apotheek etc. deze bevalt hartstikke goed, ze hebben er geen last van en het is niet duur! het is een hypoallergene creme.
mijn dochter is ook erg allergisch. Wij gebruiken zonnebrand van le roche posay van de apotheek. Je kunt daar proefjes vragen om te testen of jou kindje ertegen kan. Het is jammer genoeg niet goedkoop, 20 euro voor een kleine tube