temp gedaald, wanneer eisprong?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by happy2012, Jul 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happy2012

happy2012 Actief lid

Jan 2, 2012
    333
    18
    18
    Hoi dames,

Wat ik mij afvraag; ik ben nu een tijdje aan het temperaturen en ben er wel achter dat als de temp erg daalt ,rond cd 14, de eisprong in principe volgt...klopt toch?!
    Maar wat ik nou graag zou willen weten, dus hoop dat jullie een antwoord hebben, is hoe snel na eisprong de temp stijgt?

Stel mijn laagste temp is 36.4 voor opstaan, dat is die rond 11 uur nog steeds..Kan ik dan aannemen dat de eisprong nog moet komen binnen enkele uren? Of gaat er heel wat tijd overheen tussen eisprong en temp verhoging? (Dit alles op CD14)

Ben benieuwd naar jullie antwoord.

Dank!

2. poco

poco Lid

May 15, 2013
    74
    0
    6
    NULL
    Beilen
    Hoi, volgens mij verschilt dat wel per persoon, maar ip hoor je dan te zien dat je temperatuur morgen gestegen is, dit hoeft ook niet altijd in 1 stijgende lijn te zijn. Bij mij was het bijvoorbeeld normaal 36.5, toen eenmaal 36.2 dag erna 36.6 en steeds wat hoger. Volgens ff had ik dan de dag na tempdip een eisprong. Ik zou er in jou geval maar alvast aan gaan werken:D succes

3. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Om te beginnen heeft het geen enkele zin/nut om overdag te tempen. Dit zegt absoluut helemaal niks.
    Als je eisprong is geweest moet je temp 3 dagen hoger zijn dan je temp voor/tijdens je eisprong. Dit komt door je hormonen die na de eisprong worden aangemaakt.
    Het kan zijn dat je temp geleidelijk stijgt, maar het kan ook zijn dat je temp gelijk na de eisprong flink stijgt.
    En dan ligt het er ook nog aan hoe laat je ei is gesprongen. ls dit bijv midden op de dag is zul je pas een dag later een stijging zien.

Beetje warrig misschien allemaal, maar ja een vrouwenlichaam kent vele variaties natuurlijk.

4. poco

poco Lid

May 15, 2013
    74
    0
    6
    NULL
    Beilen

daar heb ik overheen gelezen. Je kan idd alleen maar direkt na wakker worden meten, niet opstaan, niet deken van je af slaan.. direkt meten. iedere dag liefst zelfde tijd

5. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je kunt alleen bij net wakker worden tempen, na het opstaan gaat je temp veranderen en dat is onbetrouwbaar. Je kunt pas van je eisprong uitgaan als je temp 3 dagen achtereen hoger is. Dus je kunt ip alleen terugrekenen, niet vooruitrekenen. Vooruitrekenen doe je mbv ovulatietesten.

Share This Page