Mijn dochter van 16 weken zit nu anderhalve week aan de friso allergie care. Dit ging een paar dagen goed, rustig na de voeding en leek tevreden. Wel bleef ze diarree houden en nu nog steeds dus. Heb hier de kinderarts nog over gebeld of dit normaal was, maar hij kon het echter niet verklaren want volgens hem moest de ontlasting wel vaster worden nu ze op de allergie care zit. Toch blijft het dun met af en toe nog slijmerige stukjes. Ook is ze sinds 3 dagen weer onrustig na de fles, gelijk huilen. Wat zou ze nu toch hebben? Even ter info ze krijgt al medicatie voor de reflux. Symptomen die ze nu nog heeft. Hele dag niezen Vol op de borst, rochelig Schrale wangen Diarree Buikkrampen Onrustig na de voeding en over het algemeen Spugen
Klinkt als bij mijn oudste. Eerst over op nutrilon pepti, vrijwel direct een heel ander kind. Niet meer krijsen etc. Na 10 dagen ineens weer drama. Pepti was niet voldoende. Overstap gemaakt naar nutramigen en dat tot 1 jaar gebruikt daarna geen kea meer. Dus mocht het huilen blijven, probeer iets wat meer verknipt is of koemelk vrij! Wel even in overleg met ka voor vergoeding Of de reflux medicatie zou niet voldoende werken?
Is nutramigen nog meer verknipt dan allergy care? We moeten donderdag weer heen. Kan dat wel voorstellen. Hoe is de ontlasting bij nutramigen?
Wij zijn ook overgestapt van pepti naar nutramigen. Ook mijn dochter heeft verschillende ontlasting vooral dun. Dat is nog wel helaas, maar ze had ook eczeem en dat is nu helemaal weg. Nutramigen is heel erg verknipt en stinkt enorm. Ook je kindje zal enorm moeten wennen. Ik zou idd even overleggen met een arts want zoals ik het lees heeft ze waarschijnlijk koemelkallergie
Klinkt inderdaad als KMA. Er zijn nog wel wat extra stappen die je kan nemen qua voeding. Nutramigen is inderdaad heel erg verknipt, en helpt wsl wel. Laatste stap is neocate of Nutramigen AA, daar is geen koe aan te pas gekomen. Dus zeker je opties navragen bij de dokter!
Ik lees even mee. Onze dochter zit nu bijna 3 weken op Pepti, en krijgt Ranitidine tegen de reflux. De eerste 1,5 week ging het super: niet meer huilen na de fles, weinig overstrekken. Maar nu hoorde ik gister van de leidster op het kdv dat ze weer bij elke fles had gehuild. Gisteravond deed ze het bij ons ook. Het duurde niet heel lang omdat ze moe was en in slaap viel maar toch: is het normaal dat een kind overstuur is na de fles? Ook zag ik opeens weer rode vlekjes/pukkeltjes op haar wangen, voelden ook echt schraal aan, en dat was na de eerste flessen Pepti helemaal verdwenen.
Roan: dat was bij ons ook. Met pepti ging het een week beter, en toen weer drama. Toen overgestapt naar Neocate en probleem opgelost.
Friso pep staat gelijk aan nutrilon pepti. allergy care staat gelijk aan nutramigen, heb het eerst even op moeten zoeken. Dacht even dat allergy care meer richting pepti ging. Dan zul je nutramigen AA of neocate moeten proberen, beide is koemelk vrij. Bij ons veranderde de ontlasting niet. Bij mijn kindjes geeft h.a. al dunnere poep dan gewone voeding. Mijn oudste had dus altijd dunne poep.