Warmte kruik helpt echt!

Discussion in 'De bevalling' started by Meryl, Sep 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Heb de laatste tijd veel last van steken (onder) en mijn ribben worden ook behoorlijk afgekneld...ook de rug begint nu gevoelig te worden...en dit met name 's avonds.

Gisteren zo'n flexibele rubberen kruik gekocht bij de Blokker (je hebt ze zelfs met zo'n wollen koltruitje eroverheen) en wat een verlichting gaf dat zeg! :) Iedere keer afwisselend op een pijnlijke plek, het hielp enorm!! De meesten zullen dit wel weten, maar ik onderschatte de werking van de kruik volgens mij altijd wat :D echt een ware verlichting!! Hoop dat iemand er wat aan heeft!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

klopt ja, het helpt echt! ik heb ook kruiken tijdens de weeen gebruikt, eentje in mijn onderbuik en eentje tegen mijn rug.

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    @Marieke heeft bij jou de kruik goed geholpen tijden je weeen?

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja echt supergoed! had er spijt van dat ik ze niet had meegenomen naar het ziekenhuis!

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Oke dan leg ik ze maar meteen klaar ook :)

6. Saartje1

Saartje1 Actief lid

Aug 12, 2009
    199
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb af en toe last van krampen (oefenweeen), dus ik dacht ik ga een kruik halen voor wat verlichting. Ik heb dus laatst bij de etos een kruik gekocht (met een wollen kolltruitje), maar volgens mij is dat geen echte kruik? Er stond op de gebruiksaanwijzing dat het water maximaal maximaal 40 graden mag zijn, maar er hoort toch altijd kokend water in? Ik heb dus heel heet kraanwater gebruikt, maar het heeft geen effect, zelfs zonder dat wollen ding er omheen voel ik geen warmte tegen mijn lichaam.
    Maar hoe zijn die van de blokker dan? Kan je daar wel kokend water in doen? Ik kan me herinneren dat mijn moeder altijd (eventjes wat afgekoeld) kokend water in haar kruiken deed?

7. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Volgens mij is het dezelfde hoor Saartje1...bij die van mij (Blokker) hing ook een kaartje met daarop de melding '40 graden'...vond ik ook niet echt warm genoeg. Ik heb er gisteren toch (heel eigenwijs) gekookt water in gedaan (is in principe 100 graden), heb er heerlijk van genoten...maar wil je niet op het verkeerde pad brengen ofzo....misschien is het niet echt verantwoordelijk ofzo (??). Dacht eigenlijk ook altijd dat je gekookt water in zo'n kruik kon doen...neem dus eigenlijk gewoon het risico......kan je er niet goed in adviseren dus. Hebben anderen hier een idee over?

8. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Officieel moet je bij deze kruiken idd 40graden gebruiken, gebruik zelf ook kokend water.. heb er één met een wollen truitje eromheen en dan is het nog soms te heet.. gebruik deze kruiken al jaren, en tijdens mn zwangerschap nog meer dan anders haha.. heerlijk in mn rug aan het eind van de dag.. Ga er van de week wat extra bij halen voor tijdens de weeen,,, straks gaat de mijne kapot en zit ik daar 's nachts met pijn haha... even een voorraadje ophalen...Gewoon heerlijk warm water erin doen hoor.. er is maar een kleine kans dat deze kruik knapt door het hete water..

9. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Oh ga mijn kruik ook klaar leggen! Ik vul hem gewoonlijk altijd met heel heet water uit de kraan, met kokend water durf ik nooit!
    Ik heb ook een hittepit, ideaal is dat! Alleen dat ding vind ik zo stinken haha
    Maar als ik nu rug of buik klachten heb dan gebruik ik die!

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    In het zh hebben ze ook kruiken!!!
    Ik heb er toen gelegen voor mn nieren en ik vroeg elke keer een kruik ookal was het mei en mooi weer.
    Ik vond het heerlijk had echt veel pijnlijke harde buiken toen (35 wkn) en vroeg er gewoon om.
    Tijdens mijn bevalling helaas niet meer aangedacht maar vond het verder echt relaxed

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik vond t vrezelijk tijden sde weeen ik had rug en buik weeen en als iedereen me met rust liet en ik gewoon een beetje kon lopen was t beter toe doen dan wanneer ik op de bank lag met zo'n kruik in me rug.
    maar je kan m altijd klaarleggen en kijken wat je zelf t prettigst vind.

Share This Page