Onze kleine meid slaapt nu nog in haar kinderwagenbak, maar wel op haar kamertje om te wennen aan haar eigen kamertje, straks gaat ze in haar eigen bedje slapen. Ze slaapt met een romper zonder of kort mouwtje, en een puckababy mini.. Hier kan ze best nog veel in bewegen, soms dan heeft ze echt de puck bij haar neusje getrokken.. Kan dit kwaad? Verder slaapt ze nu nog steeds met lakentje en dekentje, doe ik alleen het lakentje dan valt ze niet in slaap..zodra ik dan haar dekentje erbij doe dan is t goed.. Maar lijkt me best warm.. Te warm misschien? Hoe kan ik het beste haar bedje opmaken als ze er in gaat slapen en wat kan ik het beste nu doen? Met alleen de puckababy is het spartelen als een gek.. Ook geen optie dus...
ik heb geen ervaring met een puckababy hier op dit moment : romper korte mouw, shirt lange mouw, vannacht nog een winterslaapzakje en een heeel dun dekentje tot aan zijn middel ongeveer als het wat warmer is : romper, shirt lange mouw, broekje, zomerslaapzakje, heel dun dekentje nog warmer niet meegemaakt het is hier op dit moment en de vorige nachten tussen de 18 en 19 graden snachts
De hoeveelheid lijkt me prima. Hier nu mouwloze romper, pyjama lange mouw, zomerslaapzak en 1 deken in overtrek. Het optrekken van de puckababy lijkt me niet zo'n probleem, het is dun katoen toch? Overigens weet ik niet of ze al wat begint te rollen maar ik denk dat je binnenkort wel zal moeten afbouwen?
Bedankt voor jullie reacties! Ja de puckababy is heel dun! En ze begint al aardig te rollen, ze kan net niet rollen want haar handje zit in de weg..maar ze slaapt n nog in de kinderwagenbak dus ze kan geen kant op... Dat afbouwen doe je per armpje toch? Ze is nogal beweeglijk, wat kan ik dan het beste doen?
ik doe altijd 1 laagje meer dan bij mezef . Wij bakeren hem in (met baker lakentje), hij draagt als pyjama meestal een romperpakje zonder iets er onder omdat hij vaak als hij even wakker is s ochtends zijn bakerdoek afkrijgt. (als het echt warm is alleen een rompertje met korte mauwen). Er overheen dun lakentje en tot net over zijn middel z'n katoenen deken. Bij ons is het s nachts 18,5 graad.
Afbouwen met inbakeren deed ik altijd met 1 arm tegelijk. Mijn dochter gaf aan dat ze eruit wilde, door hevig te protesteren tegen het inbakeren. Wij hadden de pacco met ritsen, en daarna nog een tijdje omgehad met armen er buiten. Een week later lag ze in haar eigen slaapzak. Mijn dochter ligt nu in een romper met lange mouw en een deken. Ze is erg beweeglijken wurmt zich zo ergens onderuit. Ik denk dat een laken dus nog niks is. Trouwens, het deken is ook katoen dus... Wat je schrijft over laken en deken herken ik wel, mijn dochter sliep eerst ook niet zonder laken. Ik heb toen bij haar beste slaapje (= 'snachts) het laken eraf gehaald. Toen was het eigenlijk geen probleem meer.