minder plasluiers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid heeft geen last van dit ontzettende hete weer, alleen heeft ze minder plasluiers dan normaal (sinds het zo warm is).
    Kan dit komen door het weer of moet ik me zorgen gaan maken?
    Ze is wel gewoon vrolijk en heeft geen verhoging en ook heeft ze genoeg poepluiers, en slapen doet ze ook genoeg.
    Kent iemand dit?

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Misschien is het wel heel normaal, ik heb geen idee eigenlijk:(..maar misschien is het een idee om haar overdag tussen de voedingen door wat extra (afgekookt & gekoeld) water te laten drinken?
    Ons meisje (is dan wel ouder) heeft nog altijd veel plasluiers, ook al zweet zij ook echt veel..

En trouwens, als ze minimaal 4 plasluiers per 24 uur heeft is ze iig zeker niet uitgedroogd;)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hier merik ik het ook wel idd. ze drinkt ook moeizamer merk ik maar de fles moet leeg van mij hahahaha. wel had ze vanmorgen de eerste wortetjespoep! hahahaha was helemaal oranje (eergister begonnen met groente)

4. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Er is mij verteld dat als het warm is een baby met elke verschoning een plasluier moet hebben.
    Er werd mij geadviseerd lauw water af en toe te drinken te geven als extra vocht
    Dean heeft nog geen 1 keer een droge broek gehad hierdoor

groetjes meertje

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik geef wel bv op verzoek. Normaal kwam ze 5x per dag en nu is het 6x en soms wat extra tussendoor. Mij is vertelt als je bv op verzoek geeft dat je dan geen extra water hoeft te geven.
    Eerst had ze bij iedere voeding een volle luier, maar nu soms wel 2x niet (meestal op de warmste tijden 12.00 - 17.00)

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Bij BV hoef je idd geen extra water bij te geven. Je kunt wel proberen haar wat vaker aan te leggen, 5x per dag is niet heel veel voor een kindje van die leeftijd. Misschien dat ze dan ook weer wat meer plast.
    Hoeveel goeie plasluiers heeft ze ongeveer per dag?

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    ze heeft 3 (redelijke) goeie plasluiers (vooral s'morgens) per dag en 1 keer een wat legere plasluier en 1 soms 2 keer geen plasluier.

8. Ik merk ook dat ons dochtertje minder (en minder zware) plasluiers heeft. Ik maak me er geen zorgen om. Zolang ze maar wel plast, vrolijk is en druk lijkt het me goed. Anders kun je voor de zekerheid wel wat water aanbieden misschien?

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik moet morgen toch naar het cb, zal het dan wel eens navragen. Maar omdat ze ook zo vrolijk is en zo, denk ik dat ik me niet zo'n zorgen hoef te maken.

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier hetzelfde en begon me ook al een beetje ongerust te maken. Milan heeft veel minder natte luiers en wil z'n flessen ook niet drinken. Heeft net 75 laten staan. Ga dadelijk maar eens een extra flesje geven. Hopelijk gaat dat er wel in!

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier het zelfde,, bijna geen plasluiers meer ,, hij wil alleen geen extra water drinken tussendoor,, hij drinkt 180cc elke fles,, ( om de 4 uur )

Liefs

12. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hallo dames,

Ik denk dat het ook te maken heeft met het weer, ze zweten natuurlijk ook een hoop vocht eruit. Mss idd iets vaker aanleggen?

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ze drinkt nu i.p.v. 5x per dag 6x (en dan beide borsten). En door de dag heen drinkt ze een stuk of 3 a 4x kleine beetjes (dat deed ze voor het warm werd niet).
    Dus ze krijgt wel vocht genoeg binnen denk ik, als ze erom vraagt krijgt ze ook meteen.

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Mijn dochtertje heeft merkbaar meer dorst met dit weer. Ik geef haar tussendoor ook water (eerst gekookt en afgekoeld) op verzoek.
    Verder is het eigenlijk heel logisch want ga jezelf maar na, als je net zoveel drinkt als bij niet warm weer, hoef je ook minder naar het toilet. Ze zweten het vocht uit ipv te plassen.

Deel Deze Pagina