warmte-uitslag, wat doen jullie eraan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demi79, 27 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Waarom zou je smeren als het verder geen kwaad kan? Zolang de bultjes niet open zijn bvb is er toch geen probleem?
    Luchtiger aankleden en af en toe lekker met lauw water deppen (geen koud water want dan hebben ze het na het deppen des te warmer) en dan houd je ze lekker koel. Rode plekjes in vouwtjes van armpjes en nekjes is wat anders daar zou ik idd ook wat op smeren omdat het zweet zich daar verzamelt en er eventueel smetplekjes kunnen komen.

2. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hier heeft Bas er ook altijd last van, vooral de afgelopen dagen. ik doe dan zijn pamper uit en laat hem lekker zo afkoelen. en het is nog fijn ook zonder pamper spelen :)

en wat lauw water in de fles laten drinken, niet teveel in bad maar wel droog houden.

succes meiden

3. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16

Hoi Jacolien,

Ik zou graag willen weten wat voor vette vaseline jij hebt gekregen van de huisarts. Zou je dat voor mij even willen opzoeken? Dit zou ik echt waarderen!

Op zijn wangetjes heeft hij nog steeds last van hele kleine rode pukkeltjes bij elkaar. Nu alleen op zijn wangetjes. Op de rest van zijn lichaam (nek, hals, buik en plooien) is het gelukkig allemaal weggetrokken. Ik moet er wel bij zeggen dat we afgelopen nacht nauwelijks hebben geslapen door de warmte. Hij moest alsmaar krabben en draaien, echt zielig. We hebben zo 2,5 uur wakker gelegen. Hij is nu aan het slapen, maar ik voel me echt een wrak.

4. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hier ook warmtebultjes, maar niet zo heel veel. Anne heeft een klein plekje bij haar mondhoek in de buurt en ik zag wat bultjes in haar knieholtes en bovenop haar voet. Ik smeerde het in met zinkzalf, maar nu ook maar bepanthen proberen en talkpoeder. We kleden haar niet warm, juist heel luchtig, alleen een rompertje met dit weer.

5. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Een rompertje is het enige wat hij nu ook aan heeft. Soms trek ik dit hem ook uit en laat hem in zijn luier spelen.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mij lijkt vaseline juist niet fijn! Ik denk dat warmte uitslag vooral ook komt door warmte/ zweten etc en met vaseline kan de huid helemaal niet meer ademen!
    Ik zou zeggen: juist goed droog houden, evt wat sudocrem helpt hier ook goed tegen uitslag of wat calendula creme.

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze dochter Vera heeft dit ook. Ze heeft met dit weer heel erg veel bultjes op d'r wangetjes. Ze heeft er helemaal geen last van en zolang ze er niet aan gaat krabben doe ik er niets aan. Ze zijn s'avonds meestal weg en de volgende dag zijn ze terug. En zodra het weer wat koeler wordt blijven ze weg.

8. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16

Hey, dit is precies wat mijn zoontje heeft. Bultjes op zijn wangetjes en als het koelt ziet het er minder uit. Hij heeft er inderdaad ook geen last van, ik hoopte alleen dat het niet eczeem of zo iets is.

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier ook warmte uitslag. we doen er niets mee, het lijkt misschien zielig, mijn zoontjes hebben er geen last van, dus waarom zou ik dan gaan smeren? ik haal regelmatig een nat washandje door het nekje, maar doe er liever niets op, zodat de huid zelf kan ademen en zelf kan reguleren.

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik smeer er cardiflore forte op van VSM. Dat is speciaal voor rode en jeukende uitslag. Het werkt echt heeeel goed!

11. kemjansen

kemjansen Actief lid

20 nov 2008
    162
    0
    0
    Het wassen van zijn gezichtje en droog deppen werkt goed. Wat ik ook fijn vind is calendula zalf van vsm. Helpt oa bij geiriteerde huid. Ik smeer dit 3 x daags op de plekjes.

gr Karin

12. Esdoorn

Esdoorn Niet meer actief

vaseline lanette werkt goed bij droge geirriteerde huid, maar nu met de hitte laat ik haar gewoon zoveel mogelijk zonder kleding liggen. En ik hou haar binnen, ook in de schaduw krijgt ze warmtebultjes.

13. mamanies

mamanies Nieuw lid

1 jul 2009
    3
    0
    0
    ik kom uit limburg...
    hoi mijn zoontje heeft dat ook altijd gehad toen ie baby was en heb altijd Perol zalf, gebruikt beetje erop smeren en na 1 uur was het altijd zo goed als verdwenen by hem werkt trouwens voor meerdere doeleinde wondjes ,droogheid en uitslag dus..by kruitvat te verkrijgen kost net 2 euro wit rond blikje (perol zalf)
    echt helpt echt.. laat me weten als je het hebt gebruikt en hoe de uitslag erop reageerd.. bij mijn zoon hielp en helpt het perfect.. groetjes denise;)

14. mamanies

mamanies Nieuw lid

1 jul 2009
    3
    0
    0
    ik kom uit limburg...
    hallo zal me eerst eens even voor stellen ,ben denise en mama van Sammy 3 jaar en Gwen 4 maandjes... by mijn zoon die ook altijd die ik zeg maar puistjes of uitslag had PEROL ZALf gebruikt en dat heeft altijd heel erg goed geholpen eerst even met een nat washadnje zonder zeep beetje wassen en dan beetje perol erop smeren na 1 a 2 uurtjes was het zo goed als verdwenen...probeer het want het helpt echt ook goed voor wondjes en droge huid... is by kruitvat te verkrijgen nog geen 2 euro is een wit rond blikje...wel de perol zalf he... groetjes en succes ermee.. groetjes denise

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Mijn dochtertje heeft met dit weer alleen een rompertje aan en verder poets ik regelmatig haar gezichtje om de melkrestjes er goed af te poetsen, zo ontstaat er geen voedingsbodem voor bacteriën en wordt het gezicht even verkoeld. Tot nu toe dan ook geen tekenen van hitte uitslag.

Succes ermee!

Deel Deze Pagina