Winterverjaardag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mammie87, Aug 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

May 17, 2016
    1,995
    273
    83
    Hallo,

Met dit hete weer moeten sommigen er misschien niet aan denken, maar ik ben al aan het nadenken over de eerste verjaardag van mijn zoontje in december. Om mij heen veel lente/zomerkindjes, waarbij de verjaardag lekker in de tuin gevierd kan worden. Dat gaat natuurlijk niet. Onze woonkamer staat al snel vol.. We zouden wat met meubels kunnen schuiven en statafels kunnen gebruiken. Evt de kerstboom pas na zijn verjaardag opzetten om ruimte te besparen. Maar ik vind het zo jammer dat hij niet 1 groot feest kan krijgen, met familie/vrienden/buren incl kinderen. Dat gaat gewoon niet passen. Dan ook nog de feestdagen er omheen, maakt het niet makkelijker.

Hoe doen jullie dit bij jullie winter kindjes? Niet alleen nu ze zo klein zijn, maar misschien ook als ze wat groter zijn.

We zaten er al aan te denken om evt een apart 'kinderfeest' te doen ergens anders, bv indoor speeltuin, zodat we niet 15 kinderen in onze woonkamer kwijt hoeven.

2. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Meubels aan de kant, statafels erin, speelhoek voor de kleintjes en feest! Ik zou me er geen zorgen om maken, lost zich vanzelf wel op.
    Als de kinderen groter worden zullen ze waarschijnlijk buiten of boven/slaapkamer spelen.
    Eventueel kun je een zaaltje huren, maar dat vind ik vaak wat ongezellig.

3. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Visite verspreiden over de ochtend en middag of evt avond doen wij altijd.

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,013
    3,669
    113
    Zelf zou ik het ook zo regelen dat je visite laat komen in de ochtend en in de middag.

Zijn ook echt wel lente en zomerkindjes die niet altijd een tuin hebben of klein wonen hoor.

Kinderen weten niet beter dus kan echt wel een gezellig feestje worden!

Veel plezier met voorbereiden haha k heb er ook al zin in al wacht ik nog wel even :)

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Niet zo'n groot feest geven. Een baby heeft daar niks aan, integendeel: het is vaak te druk. En ik vind het zelf ook niet leuk :) Dus hier altijd petit comité.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Hier een kerstkindje. Helemaal handig haha.
    Ook een kleine woonkamer en de verjaardag van onze zoon kan altijd lekker in de tuin.
    Eerste verjaardag (en 2e ook nog denk ik), vieren we heel klein. 15 personen incl kinderen denk ik.
    Hebben de kindjes toch niks aan als ze zo klein zijn.
    Daarna zien we wel weer verder.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Mijn zoon is 6 december jarig. Ik vier het maar 1x. En ja onze woonkamer is ook niet zo groot maar je zal verbaasd zijn wat er allemaal past als het moet. Het is druk en vol maar wij zetten het eten en drinken op de grote tafel zodat iedereen zelf kan pakken. En we gebruiken plastic servies, scheelt ook al heel veel. En de kinderen waren gewoon tussendoor aan het spelen.
    Niet al te moeilijk denken.

En wij hebben ook 2x een verjaardag gehad in een indoor speeltuin, ik vind het verschrikkelijk (en duur als je veel kinderen hebt) maar voordeel is wel dat er thuis geen rotzooi is.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier vieren we het thuis, binnen, maar niet te groot. Dochter vindt dat veel te druk. Dus hier wat familie, vrienden, kindjes, dat kan prima. Kinderfeestje gaan we voor het eerst geven als ze 5 wordt.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier idd ook een soort buffet op tafel, lekker zelfbediening, oudere kindjes kunnen boven spelen op slaapkamer van dochter - vindt zij zelf ook leuk. Met een eerste verjaardag is dat natuurlijk anders, maar voor grotere kindjes kun je bv ook een hoekje inrichten met speelgoed (of bv papier en potloden). Ging hier altijd prima zo.

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Geen ouders of schoonouders met een groter huis? Mijn zoontje is in februari jarig en ik ga het bij mijn moeder thuis vieren, ik heb zelf maar een kleine woonkamer waar ik amper visite in kwijt kan en zij heeft veel meer ruimte.

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,824
    2,249
    113
    29 dec wordt mijn mannetje 1. Wij vieren sinterkerstenoidennieuw in 1 op zijn verjaardag haha. En niet teveel mensen, die drukte kan hij nog helemaal niks mee. Ouders broers zussen en een paar vrienden. Van 2 tot 5 ofzo
    Geen zin om alle feestdagen eromheen ook nog te vieren, maargoed daar gou ik uberhaupt biet van :D

12. petitmonsieur

Aug 23, 2015
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook wij hebben een winterkindje dat 1 wordt in december. Ik denk dat wij het gewoon lekker klein vieren, ook voor het kind zelf denk ik prettiger? Ik moet er ook nog eens goed over na gaan denken hoe en wat...

13. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    oudste is een winterkindje en we hebben maar een piepklein huis.
    door de jaren heen komen er natuurlijk steeds meer kinderen bij maar er is altijd wel wat op te bedenken.
    wij houden het eigenlijk nooit smorgens dan ben ik zelf nog te druk.
    begin van de middag komt de eerste visite en begin van de avond komt de laatste binnen.
    zo rouleert het een beetje dus niet iedereen is er tegelijkertijd.
    ja mijn huisje zit bomvol maar we hebben nog nooit iemand geen plekje kunnen bieden

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn kinderen worden niet blij van een grote verjaardag. Ze geven regelmatig aan dat het te druk is of dat ze volgend jaar minder mensen uitnodigen. Dus winter (dochter) of zomer (zoon) maakt voor ons niet heel veel uit. Ze hebben het liefste S ochtends opa en oma en vriendinnen met de kleine kindjes en S middags wat tantes en neefjes nichtjes en dan is het wel genoeg. Na het avond eten iedereen weg - toen ze 1 werden zelfs al voor het avond eten iedereen weg en samen frietjes eten en daarna met z'n allen op het grote bed tot ze sliepen.

Share This Page