baby 3,5 maand slaapt nergens

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamaa6, Sep 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

Jun 10, 2015
    933
    563
    93
    En het is grotendeels mijn eigen schuld

ze wil niet in de wagen niet in de maxi cosi niet in de box niet in bed
    ze slaapt op schoot in de doek of naast mij in bed en ik voed elke 1,5 uur
    dat allemaal omdat ik al vanaf dag 1 haar bij elke kik oppak
    ik ben moe en loop vaak achter de feiten aan
    dapper vanmorgen haar ingebakerd in de sleepyhead gelegd hand bij haar hoofdje en aaien maar nu zit ze weer op schoot want ja ze ging huilen...

Ik wil het echt graag anders maar het lukt weer niet ( bij elk kind gaat dit zo) en elke keer neem ik me voor nu doe ik het anders zucht

wie heeft de gouden tip

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Je doet het juist heel goed! Baby's willen nou eenmaal het liefst bij mama zijn. Ik snap dat het vermoeiend is. Maar het wordt echt wel beter naarmate ze ouder wordt. Ik ben vanaf 5 maanden gaan oefenen met mijn baby in zijn eigen bedje te laten slapen. Nu is hij 9 maanden, slaapt de nacht heerlijk door, doet een ochtend slaapje van 2 uur in zijn bed. Alleen het middagslaapje is nog drama. Maar ach :)

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #3 Novastar, Sep 17, 2016
    Last edited: Sep 17, 2016
    Dit ligt heel erg aan het kindje en niet zozeer aan jou. Hoewel ik mijn zoon nooit (lang) heb laten huilen pakte ik hem ook niet bij de eerste kik op. Hij sliep met name in zijn eigen bedje maar als hij in de kinderwagen of in de box in slaap viel lieten we hem lekker liggen. Toch wilde hij vanaf 11 weken (rond deze leeftijd is er blijkbaar echt een omslagpunt, ook met meerdere dingen) nergens meer slapen behalve in zijn eigen bedje. Niet in de maxi-cosi, niet in de auto, niet in een campingbedje bij opa en oma. Ik heb ook lang gedacht dat het lag aan hoe wij met hem omgingen (duidelijke structuur, niet teveel meeslepen maar rekening houden met zijn slaaptijden) maar het is me inmiddels wel duidelijk dat sommige kinderen nu eenmaal een duidelijke voorkeur hebben voor de plek waar ze slapen en waar ze zich veilig voelen. En jouw kindje heeft dat bij jou. Het gaat vanzelf weer over als je kindje haar wereld wat gaat vergroten. Onze zoon slaapt vanaf dat hij een jaar is weer wat makkelijker op andere plaatsen en in de auto, al slaapt hij in zijn bed toch altijd het best. Jouw aanpak heeft vast wel invloed maar bepaalt niet alles. Echt een gouden tip heb ik niet maar misschien kun je haar langzaam maar zeker laten wennen aan het in bed slapen door bij haar te blijven zitten tot ze slaapt of door haar in bed te leggen als ze bij jou in slaap is gevallen. Dan wordt ze in ieder geval in haar bedje wakker en gaat ze dit herkennen als haar slaapplek.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Ik vind er niks mis mee..
    Dochter heeft de 1ste 5 mnd heel veel bij mij geslapen. Nadien sliep ze prima alleen in haar eigen bedje

5. EverAfter

EverAfter Bekend lid

Aug 14, 2014
    674
    43
    28
    Female
    Dochter heeft hier de eerste 4 maanden ook bijna nergens (lang) geslapen, behalve op mij. Ok, dit had ook wel een medische oorzaak, verborgen reflux, maar het idee is hetzelfde. Vanaf 4 mnd eerst overdag telkens via hetzelfde ritueel in eigen bedje gaan leggen: hand op hoofdje over de oogjes, andere hand op het buikje, armpjes zo ingestopt dat ze niet kon maaien. Handen verder stil houden, juist niet aaien en ook niks zeggen. Net zo lang tot ze sliep. Dit heeft heeeeel veel energie en frustratie gekost, maar sinds dat ze een half jar slaapt ze overdag snel in en blijft gemiddeld tussen het uur en de anderhalf uur slapen. Ook 'à nachts sinds 6 mnd in eigen bed. Nu sinds een week ook begonnen om overdag zelfstandig in te laten slapen en ook dit lijkt goed te komen!

6. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Hier deed dl (nu bijna 2 jaar) precies hetzelfde als jou kindje hoor! Ze sliep alleen maar bij mij en anders schreeuwde ze moord en brand. Met 3 maanden wel in een eigen bedje leren slapen maar bleek geen succes. We hebben tot 1.5 jaar samen geslapen, daarna ging ze pas beter slapen. Ze hebben de veiligheid van mama nu eenmaal nodig als ze zo klein zijn. Nu slaapt ze overigens nog niet overal en ik denk dat dit toch per kind verschilt. Ooit zei iemand tegen mij:" als je ze overal mee naar toe neemt leren ze dat wel, daar krijg je een makkelijk kind van!"
    Nou, echt niet! Haar kindje sliep gewoon altijd en overal en mijn dochter hield gewoon dan haar ogen open! Ging nooit niet slapen alleen in haar eigen bedje :)

7. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

Jun 10, 2015
    933
    563
    93
    Ik vind het best lastig ik heb al veel kinderen en in de praktijk betekent het dat ik per dag (24u) 4x15 minuten zonder baby heb en constant aan het voeden ben want elke 1,5 uur 20 min voeden ook snachts is best vermoeiend

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb er zelf 4, ons vierde had een trauma door zijn lange ic opname bijna overlijden veel nare onderzoeken en een heftige operatie.

Hij heeft de hele dag aan mij gehangen, en nog is hij een mama zwaan kleef aan. Maar toen hij net geboren was hing hij hele dagen in de ergonomische drager en in de nacht sliep hij bij ons in bed, dit is allemaal vanzelf over gegaan na 4 maanden, langzaam aan sliep hij steeds beter in zijn eigen bed, ik vond juist met 4 kinderen het heel handig dat ik er 1 in de draagzak kon doen en 1 in de buggy en thuis in de draagzak en mijn handen vrij voor de andere drie of het huishouden.

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dat is niet alleen vermoeiend, maar ook ongezond. Op die leeftijd elke anderhalf uur voeden? Heb je ooit een lactatiekundige laten meekijken naar haar drinktechniek? Kan echt niet dat ze dan alweer honger heeft. Dus ofwel drinkt ze gewoon niet voldoende per keer, ofwel heeft ze pijn en probeert ze die weg te drinken, ofwel wilt ze gewoon bij je zijn en opgevoed je haar. Ik denk dat het dringend tijd is om daar iets aan te doen.

En tja, je zegt in je OP dat je haar bij elke kik oppakt en dat je dat beu bent. Misschien gewoon niet meer doen dan?

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Je zou misschien inderdaad eens kunnen kijken of het nodig is om haar bij elke kik op te pakken. Er is - in mijn ogen - niets mis met een paar minuten jammeren en je kind de tijd te geven om het zelf op te lossen. Ik merkte ook dat ik mijn baby alleen maar wakker hield door elke minuut te gaan kijken als ze in bed lag. Je zou het boek baby in een droomritme eens kunnen lezen, dit is geen hardcore slaaptraining maar er staan wel handige tips in. Elke 1,5u voeden is ook wel veel en behoorlijk slopend. En lactatiekundige lijkt me ook geen overbodige luxe :)

11. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het klinkt alsof je baby niet verzadigd raakt en oververmoeid is. Op die leeftijd hoort wel een beetje ritme in te zitten wat betreft drinken en slapen.
    Je hoeft niet alles op klok te doen , maar je kunt even proberen minstens naar 2 uur te rekken met voeden. Als je bedenkt dat drinken ook nog 20 minuten duurt ongeveer op die leeftijd dan heeft ze ook geen tijd om te slapen.
    Probeer wat rust en regelmaat in te krijgen, maar laat eerst even Lk meekijken.

Share This Page