Mijn tante uit Belgie vraagt al een tijdje of we een keer langs komen met de kleine(bijna 2 maanden) maar het is zo'n 230 km rijden en ik weet dat het niet goed is voor zo'n kleintje om langer dan 2 uur per dag erin te zitten. En we moeten 's middags ook weer terug dus dan zou die er zeker wel 4 a 5 uur in zitten over de hele dag. Kan dit erg kwaad? groetjes Carina
Nee, de richtlijn is er voor bedoeld om te voorkomen dat mensen de maxicosi als stoeltje gaan gebruiken... Een keertje is echt geen probleem.
Voor een keer is niet zo erg. Ik zou onderweg wel even stoppen en de kleine uit de maxicosi halen. En de kinderwagen of een kleed meenemen, zodat je kindje daar lekker kan liggen.
Voor een keer kan het geen kwaad hoor. Overigens, heeft mijn osteopaat gezegd, dat kinderen gerust langer in de maxi mogen. Hij vergeleek het met draagdoeken, daarin is de rug ook wat gebolder. (die moeders in afrika dragen hun kind ook uren op hun rug en die kinderen mankeren ook niks, waren zijn woorden)
Zou het gewoon doen. Mijn zusje woont ook 200km hier vandaan en frummel gaat ook mee in de mc daarheen. Maar we stoppen idd onderweg wel een keer en halen hem er dan uit. Als je zelf zo lang in de auto zit is het ook wel even lekker om de benen te strekken.
Te vaak, te lang in de maxicosie zitten is vooral slecht omdat je kind hierin niet kan bewegen en de motoriek dus niet goed ontwikkelt. Als jullie een keertje wat langer autorijden is het heus niet zo dat jullie kind daar gelijk een achterstand in motorische ontwikkeling oploopt. Dat is niet afhankelijk van één dag. Bovendien: je kind zit er niet 5 uur achter elkaar in. Tussendoor ben je (neem ik aan) een paar uur bij je tante. Dan kan de kleine lekker bewegen. Halverwege een keer stoppen is denk ik wel lekker voor de baby.
Het gaat er vooral om dat je je kindje niet onnodig, niet te lang en niet uit gemakzucht in een vaste houding ligt. Als je een keertje een lange autorit hebt kan het niet zoveel kwaad. Je kan onderweg een keertje stoppen. Dan kan jullie kleintje even vrij bewegen en kun je ze verschonen. Misschien slaapt ze wel de hele weg.
Is echt geen probleem! Net als wat de rets zegt het is een richtlijn en niet als zovelen zeggen dat het slecht is voor het ruggetje want dat is het niet. Deze richtlijn gelt ook voor bijv een babysitter. De reden is omdat ze worden beperkt in hun bewegings vrijheid.
Kan geen kwaad hoor! Als je maar niet dagelijks op en neer gaat Bij 1,5 maand zijn we naar de Ardennen gereden, heb haar tussendoor even lekker in de kofferbak gelegd... ziet er raar uit, maar ze vond het fantastisch (niet tijdens het rijden he!) Kon ze even plat liggen en spartelen zonder dat ik haar beet moest houden, het weer was te slecht om haar op de grond te leggen! Zijn omdat alles zo goed ging met 2 maanden naar Italie gegaan! Hebben een week uitgetrokken om er te komen en zijn vaak gestopt. Als ze sliep reden we wat langer door zodat ze wakker uit de mc kon en lekker kon drinken en kroelen. Ging ze huilen, stopte we en zochten we een hotelletje! Belangrijkste is om te luisteren naar de signalen van je kindje; slaapt ze lekker en hoeft ze nog niet te drinken?! Rij lekker door, kan ze bij je tante thuis uitgerust spelen en kroelen.
wij gingen met 3 weken ook 220 km rijden. onze zoon was een echte slaapkop dus sliep gewoon al die tijd in de auto en kwam lekker uitgerust bij zijn oma. hier nooit een probleem geweest. ik zou zeggen lekker naar je tante en je voelt het zelf het beste aan of je kindje er uit wil of niet liefs
We wonen vijf uur rijden van de opa's en oma's vandaan en proberen zo te rijden dat ukkie ongeveer in het midden van de rit zijn melk krijgt en voor en na de fles slaapt ukkie vaak. Dit wordt zo'n vijf a zes keer per jaar gedaan en hebben nog geen problemen gehad. Het zijn inderdaad richtlijnen je merkt het snel genoeg wanneer het tijd is om te stoppen.