Volgens mij heerst er iets. Ben vanmorgen met mijn dochtertje bij de dokter geweest. Sinds afgelopen dinsdag een rood oog wat niet opknapt en nu gaat ook het andere oog meedoen. Normaal zou ik het afwachten maar komende zondag vliegen we naar Spanje. Hij denkt of aan een bacterie of aan een virus omdat het bindvlies erg dik is maar dit kan ook door het wrijven komen. Op de creche hoorde ik ook al veel over ontstoken oogjes. Nu heeft hij een oogzalf voorgeschreven die ik straks ga halen en hopen dat het dan snel opknapt. Meer kindjes hier last van ? Gr Ingrid.
Mag ik vragen hoe er zonnebrand word gesmeerd? Vooral op t dagverblijf hebben leidsters er een handje van om de crème op de handen te doen en die dan van t voorhoofd naar de kin te strijken... Wat absoluut niet de bedoeling is waardoor er crème in de oogjes komt wat gaan prikken kinderen gaan wrijven met vieze handjes buiten met zand. Misschien met water waardoor t nog makkelijker in de ogen komt.
Afgelopen zondag heb ikzelf eenmaal andere zonnecreme gebruikt.Daar zit parfum in en dat zou ook een oorzaak kunnen zijn, Ik smeer niet in haar ogen maar door zweten en wrijven komt het wel in de ogen en dit kan irritatie geven.Weet ik ook uit eigen ervaring. Op de creche had ze gisteren gewoon weer de creme op zonder parfum en het zou best kunnen dat het in de oogjes is gekomen door het zweten maar ik betwijfel of dit echt de oorzaak is. Hoe ze smeren weet ik niet maar ze zijn kundig genoeg. Ik denk zelf aan een bacterie. Afgelopen weekend heeft ze ook koorts gehad en toen daarna is het ontstoken oogje gekomen.Ze heeft er ook jeuk aan. Vanmiddag starten met het zalfje.Kan sowieso geen kwaad en dan maar hopen dat het snel zal genezen.Vandaag blijven we binnen dus we hoeven niets te smeren vandaag.Maar het zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn,
Ze heeft trouwens afgelopen weekend wel koorts gehad.Misschien toch een virus en nu ontstoken oogjes. Doet er ook niet toe als het maar weer snel overgaat.
En? Hier nog steeds flinke rode ogen en verkouden aan het worden. morgen vliegen we naar spanje en hoop dat het een beetje wilt opknappen.
Sorry helemaal niet meer terug gekeken dit topic Druppels gehad, ogen inderdaad ontstoken door een virus of het is een allergie. Met de druppels moet het met een weekje over zijn anders opnieuw terug ivm. allergie verschijnselen. En jouw dochtertje? Ik begrijp dat je vandaag/morgen op vakantie gaat, hoop dat het snel over gaat.
Welke druppels heb jij gekregen? Onze dochter fucithalmic maar die is voor bacterien. Wschl is het bij haar een virus of een reactie op iets maar omdat we met vakantie gaan heeft hij toch iets voorgeschreven. Als het een virus is kan het nog wel even duren. Het ziet er wel rot uit die oogjes. Eens zien hoe het morgen is. Beterschap met je zoontje.