Warmtebultjes? Waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Peetje83, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Mijn zoontje kreeg volgende week opeens uitslag, rode vlekken en kleine bultjes. Omdat de gastouder hem had ingesmeerd met de zonnebrand van haar kleindochter dacht ik dat het daar misschien aan lag. Maar na elke dag weer smeren met onze eigen zonnebrand, bleef de uitslag. Daarna dacht ik, zal wel warmte-uitslag zijn. Heb ik zelf ook vaak last van en vorig jaar had hij dat ook, maar dat zag er iets anders uit.
    Nu heeft hij nog steeds uitslag en het lijkt steeds meer te worden en dikkere bultjes. Veelal verspreid over zijn armen en benen maar bij zijn bil heeft hij een grote vlek met allemaal bultjes bij elkaar.
    Nu vraag ik me af of dit misschien waterpokken zijn?
    Hij heeft er trouwens geen last van, heb niet het idee dat het jeukt ofzo.

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Heeft hij het ook in zijn haar?
    En zijn de bultjes gevuld met vocht?

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Zijn haar zo 1,2,3 niet gezien, maar zal morgen eens goed kijken, sommige lijken wel op een klein puistje, dus dat zouden vochtbultjes kunnen zijn. Had net ook de foto's naar mijn nichtje gestuurd, die werkt op een kdv dus die ziet zoiets vaker haha, volgens haar leek het in elk geval wel op waterpokken, dus morgen ga ik even naar de apotheek om Lotio Alba te halen.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Lijkt me geen uitslag meer nee. Toch geen mazelen? ?? Weet niet hoe dat er dan uit ziet als t begint

5. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Mazelen lijkt me niet aangezien hij de bmr-prik al gehad heeft ;)

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind het eruit zien als waterpokken. Ik heb zelf geen kindertjes, dus niet zoveel ervaring anders dan 'neefjes', dus wanneer je het niet vertrouwd; toch even een doktersbezoek !

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wat ik heb geleerd is dat als het in het haar zit je er bijna zeker van kan zijn dat het waterpokken zijn.
    mazelen beginnen meestal achter het oor en heb je toch ook koorts bij?

8. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Mijn dochter heeft echt precies hetzelfde! Het zit bij haar voornamelijk achter in haar nek, achter haar oor en op de bovenarmpjes. Gister had ze ook wat in haar gezicht. Omdat het na een dag weer weg trekt, dacht ik ook aan "gewone" uitslag. Na een dag of 2 dagen komt het weer opzetten. Heel raar. Zij heeft er geen last van, alleen in haar nek zag ik haar eens krabbelen. Verder niet.

9. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Nou hier zijn het toch waterpokken. Mijn man is vanmorgen met hem bij de apotheek geweest voor een zalfje en daar zei men al dat het waterpokken zijn.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Beterschap! Hopelijk niet ziek ervan

11. sjak

sjak Niet meer actief

Bekijk bijlage 341841 Mijn dochter heeft precies hetzelfde! Maar dan voornamelijk in haar gezichtje en een paar op haar armpjes en beentjes. Zijn bij de huisarts geweest en die gokte op waterpokken, maar omdat ze er helemaal geen last van heeft kunnen het ook rode hond vlekjes zijn en zelfs het begin van mazelen (ze wordt over twee weekjes pas ingeënt) we moeten opletten dat ze geen blaasjes in haar mond krijgt.
    Ze heeft verder ook geen jeuk of koorts oid ze slaapt alleen iets meer.

Deel Deze Pagina