Hallo Vandaag was het echt onmenss heet, en ons manneke had daardoor een hogere tempratuur als normaal, nu is ie pas 6 dagen oud en ben ik soms nog best onzeker dat de tempratuur te hard stijgt, we hebbe hem lekker allee een luier aangedaan maar hoe houden jullie je baby's koel? Of hoe deden jullie dat?
Mijn zoontje slaapt nu in alleen een luier. Het is heel warm op zijn kamer. Vanmiddag heb ik tussen zijn slaapjes door de airco aangehad (als hij dus niet op die kamer was) Volgens mij is deze warmte alleen ongemakkelijk maar kan het verder geen kwaad. Pas als de omgevingstemperatuur warmer word als je lichaamstemperatuur (37 graden) moet je gaan koelen. Nog gefeliciteerd trouwens!
Sowieso altijd een shirtje aandoen, iets licht katoen. Dat hoeft geen body te zijn, kan ook een los T-shirt zijn. Maar dan is er tenminste iets om het zweet op te nemen, anders blijven ze klammig.
Oke dus eigenlijk wel een shirtje aan ivm met zweet dan? Hopelijk wordt het niet meer zo warm als gister had zon medelijde met mn mannetje
Mijn dochter van 14 weken is vooral na het (borst) voeden nogal oververhit.. Ze vindt het dan heerlijk om op een ijsklontje (gewikkeld in dun spuugdoekje of zakdoek) te sabbelen.. grote neef noemt het baby-ijsjes.. Verder slaapt ze beneden overdag en 's avonds tot wij gaan slapen en het een beetje is afgekoeld op haar kamertje, dep ik haar soms even af met een natte hydrofiel (als we weg moeten bijvoorbeeld) en gaat ze 's avonds even in een lauw badje om af te koelen..