warmtepleisters

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LieveMama28, 1 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    Hallo,

Ik heb al weken last van mijn rug.
    Nu had ik van de week een warmtepleister op gedaan en eigenlijk gaf dat wel veel verlichting.
    Nu las ik vandaag de verpakking en zag dat je dit niet gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Heeft 1 van jullie enig idee waarom?
    Ik had namelijk verwacht dat je ook geen spier gel of tijgerbalsem mag gebruiken, maar mijn verloskundige zij dat dit geen probleem was.
    Ik kan eigenlijk op internet niet vinden waarom het niet mag.
    Ben heel benieuwd waarom niet! Weten jullie dit?

Groetjes annemarie

2. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb veel last van nek en schouders en ik mocht van de huisarts wel warmtepleisters gebruiken (niet op of rond de buik) en spierbalsems daarvan moest ik de bijsluiter lezen. Bijv. VSM Spiroflor en Spiroflor sport (warmte) mocht ik wel. Misschien kan je ook advies vragen aan je huisarts of verloskundige?

Ik had ook een keer tantum warmte gebruikt maar ik las op internet dat ik dit eigenlijk niet mocht gebruiken, en er stond niets in de bijsluiter. Toch maar even gebeld en ze raadden het af omdat je huid gevoeliger is tijdens de zwangerschap en daardoor kan je heftiger reageren dan normaal. Toen ik zei dat ik geen extreme reactie erop had gehad zeiden ze dat ik het kon blijven gebruiken. Ze willen geen risico nemen en daarom raden ze het dan toch liever af. Maar er zou niets inzitten wat echt schadelijk kan zijn. Ik ben toen voor de zekerheid toch maar overgestapt op spiroflor.

Deel Deze Pagina