Ik snap er even helemaal niets van, ik weet nu 2 weken en 2 dagen dat k zwanger ben. Dus dan zou ik nu 4 week zwanger zijn? Iemand zei tegen me dat ik er nog 2 week bij moest rekenen, dus dan ben ik 6 week? maar 2 weken voor de punctie en terugplaatsing was ik nog hormonen aan het spuiten, dus dan kun je toch niet zwanger zijn? Wie o wie kan me wat duidelijkheid geven? Gaat trouwens over een icsi behandeling...
Klopt die 2 weken voor moet je ook meerekenen.. Dus 6 weken.. Als je test ben je al minimaal 4 weken zwanger..
Oke dankewel voor de reactie. Maar waarom die 2 week erbij? Zoals ik in mn bericht zei ben ik toch niet zwanger voor de puctie?
Voor het "gemak" wordt een zwangerschap geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Voor ons mmm-ers is dit extra raar, omdat we meestal precies weten wanneer de eisprong, bevruchting, inseminatie etc plaatsvond. Maar de "gewone"zwangere weet dit vaak niet, vandaar dat ze uitgaan van dag 1, want dat weten de meesten wel... Eigenlijk slaat dit nergens op, want inderdaad je kunt dan niet zwanger zijn. Maar in totaal ben je dus eigenlijk ook maar 38 weken zwanger ipv 40. Dus je krijgt er twee bonusweekjes bij . Gefeliciteerd trouwens!
Nou das een hele opheldering! Vind het echt raar inderdaad, maar t kindje is dan nu 6 week? We gaan a.s dinsdag naar t zkh voor echo. Dus heel miss al een hartje te horen? Nee das wat snel..haha je zou toch denken dat de baby dan 2 week qua groei 'achterloopt'