Het blijft maar door mijn hoofd spoken...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pluus, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hallo,

Ik ben al weer een tijdje terug bevallen maar er is iets dat door mijn hoofd blijft spoken en wil dat toch even vragen...

Mijn bevalling is op zich best goed gegaan. Ik ben wel een tijdje bezig geweest en omdat mijn meisje in het vruchtwater gepoept had zijn we naar het ziekenhuis gegaan.
    Uiteindelijk is ze na 18 uur weeen en 20 minuten persweeen geboren.
    Nadat ze geboren is, heb ik een spuit gehad voor de placenta. Deze kwam dan ook gelijk. Ik had een 2 lobbige placenta.
    Maar vervolgens bleef ik bloeden. Ik ben uiteindelijk bijna 2 liter bloed verloren omdat mijn baarmoeder niet samentrok. Ze hebben 2 keer op het punt gestaan mij naar ok te brengen en na een hele lange tijd mijn baarmoeder gemasseerd te hebben, hebben ze het bloeden kunnen stoppen.

Nu is mijn meisje daardoor niet binnen het uur aangelegd. Hierdoor is de bv niet gelijk op gang gekomen en heb ik daar behoorlijk veel moeite voor moeten doen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen hoor!

Maar de vraag die door mijn hoofd spookt...

Had mijn baarmoeder niet samengetrokken als ze mijn dochter aangelegd hadden?

Ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven.

dank je wel!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

in principe wordt je kindje binnen een uur aangelegd, maar dat is wel afhankelijk van jouw medische situatie. Als je vrij veel bloed verliest en er wordt overwogen om je naar de OK te brengen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat jouw belang prioriteit had. Aanleggen helpt wel om de baarmoeder samen te laten trekken ja, maar in die spuit die je kreeg zat ook hetzelfde hormoon, oxytocine, als dat vrij zou komen bij borstvoeden.
    Ik kan niet zeggen dat je niet zoveel bloed verloren zou hebben als dat wanneer zij wel was aangelegd.
    Als je baarmoeder zoveel moeite had om samen te trekken had het aanleggen wel een beetje kunnen helpen, maar die massage was zeker ook nodig geweest dan.
    Ik zou het loslaten als ik jou was, er is echt in jouw belang gehandeld!

Mirjam

3. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hoi Mirjam,

Dank je wel voor je reactie!
    Ik kan het nu inderdaad loslaten. Ik wilde het gewoon even horen!!
    Ik weet dat er in mijn belang gehandeld is hoor en ik weet dat ze me de beste zorg gegeven hebben maar het bleef gewoond oor mijn hoofd spoken!

Als het aanleggen niet voldoende was dan is dit prima!

Dank je wel!

Groetjes

Deel Deze Pagina