warmtepomp droger of condensdroger

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Onze droger heeft zijn trouwe dienst opgegeven. Nu twijfel ik tussen een condens of een warmtepomp droger. Ik weet dat een warmtepomp veel zuiniger is maar veel duurder in aanschaf. Wij gooien nu alleen handdoeken en beddengoed in de driger omdat ik bang ben dat kleding krimpt. Een waterpompdroger is kouder dus ik denk dat je daar minder kans oo krimpen hebt. Ook hebben we veel last van vocht op zolder e als een warmtepomp droger minder warmte en vocht afgeeft zou dat ook fijn zijn. Toch vind ik 300 euro verschil veel dus ik hoor graag jullie ervaring

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier gewoon voor een Condens gekozen... Idd je gebruikt m bijna niet dus is het t waard.

Hier droog ik niks in de zomer in de droger .. Gebruik m alleen in de winter, dus nee ik vond het t geld niet waard van een warmtepompdroger.

3. Metire

Metire Niet meer actief

wij hebben een condensdroger, vind ik handiger dan een warmtepompdroger omdat er dan niet constant zo'n slang uit het raam hoeft te hangen. bij ons is er eigenlijk nog nooit iets gekrompen (behalve een wollen muts maar duhh ;))

4. FEE88

FEE88 Niet meer actief

#4 FEE88, 2 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
    Hier warmtepompdroger even voor de duidelijkheid warmtepompdroger is een condensdroger! Dus geen slang naar buiten maar een bak die je leeg moet gooien... En het scheelt echt heel veel energiekosten!

Wij gebruiken hem wel dagelijks omdat we ivm allergie geen was meer op willen hangen... Heerlijk ding wij hebben de zanussi niet heel duur maar echt een hele goede droger filtert bijv. Ook alle hondenharen uit de kleding en kleding krimpt niet en blijft lekker zacht... Heb er zelfs wol mee gedroogd bleef ook prima!

Wij betaalde. 400 euro incl. Verzenden hadden een deal gemaakt bij de Mediamarkt... Nog een voordeel hij is heel licht dus je kunt hem met z'n tweeën naar boven tillen scheelt ook weer geld ;)

5. reusje

reusje Actief lid

28 jul 2008
    176
    0
    0
    Warmtepompdroger bevalt echt top!! Veel beter als de oude "condensdroger". Ik heb dan wel met waterbak maar die is niet zo snel vol......

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    wij hebben ook een warmtepomp droger gekocht nadat onze oude de geest gaf... ding draait 2 tot 3 keer per dag en dan is een zuinige droger toch wel fijn.
    qua prijs maakt het helemaal zoveel niet uit.. we hebben een zanussi gekocht en waren in de actie minder dan 500 euro kwijt.. als ik een droger had gekocht met zelfde programma's was ik niet veel goedkoper uit geweest.
    qua vocht scheelt het enorm met de condensdroger..

7. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij hebben een paar maanden geleden de zuinigste warmtepompdroger gekocht die er toen was, een van Bosch. Hij bevalt SUPER! Is gewoon op de afvoer aangesloten hoor, dus geen waterbak legen. Alleen de pluizenfilter.

Kleding krimpt niet, je hebt enorm veel instellingen (zelfs voor wol!) echt heel erg ideaal. En iets van 20 cent per keer, daar kun je de was niet voor ophangen :)

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Wij hebbenssinds een jaar een warmtepompdroger van Bosch en hij bevalt erg goed. Gelukkig is het verschil met een condensdroger echt geen 300 euro! Het verschil in prijs wat er nog wel is, verdien je vanzelf weer terug.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier gaat de slang door het dak dus een warmtepomp droger :)
    Wist helemaal niet dat die energie zuiniger zijn, als je de slang iedere dag uit het raam moet hangen zou ik kiezen voor een condensdroger..

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    #10 Lief of Stoer, 2 dec 2013
    Laatst bewerkt: 2 dec 2013
    Ik denk dat jij een heteluchtdroger hebt. Deze hebben een slang. Dat is nog weer een 3e variant. Warmtepompdrogers kunnen met een slangetje geleverd worden, maar die sluit je aan op je afvoer, net zoals een wasmachine.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Tussen de bosch condensdroger en bosch warmtepomp die ik op het oog heb zit wel 300 euro dus best een boel geld. Het gaat idd om een wamtepomp droger en niet om een afvoerslang droger. Hebben jullie het idee dat hij ook minder warm/vocht afgeeft en stiller is?

12. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Die van mij een van de goedkopere warmtepompdroger hoor je echt bijna niet en geen last van vocht

13. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook flink getwijfeld en uiteindelijk toch voor de warmtepompdroger gekozen, deze is met een slang aangesloten op de afvoer, dus niets geen gedoe met bakken legen.

Ik vind hem ideaal, wij gebruiken hem veel, handdoeken, beddengoed, ondergoed/sokken, sportkleding.

We hebben trouwens een samsung.

14. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben een warmtepompdroger van indesit. Ding kostte 500 euro, dus valt best mee. Aangesloten op de afvoer. Helemaal prima bevalt het ding. Maar dit is onze eerste droger, dus ik kan niet vergelijken.

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn drogef heeft het ook net begeven. Wij kiezen weer voor een gewone condensdroger. We gebruiken hem max 1 keer per week in de winter. Het zou dan ongeveer 7 jaar duren voor het financieel uit kan. Ik vind het de hogere aanschafkosten niet waard.

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    warmtepomp is veel zuiniger in energie dus dat geld verdien je terug, het hergebruikt de warme lucht en inderdaad hij word minder heet dus je kan er meer in gooien, de mijne heeft oa een wolprogramma.... ik heb nu sinds een maand een warmtepomp droger en het bevalt mij erg goed.... en omdat hij de warme lucht hergebruikt heb je ook niet zo'n warm hok/ruimte....

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ehm een waarmtepomp droger is een condensdroger.... je kunt hem met het reservoir legen of aan de afvoer aansluiten....

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    wij hebben de zelfde denk ik... heb ook een bosch, :)

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    dat is dus geen warmtepomp droger....helaas voor jou

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531