Weet niet hoe je hierop komt maat dit klopt dus niet hoor. Een warmtepompdroger is echt iets anders dan een condensdroger.
Wij hadden een tien jaar oude droger met afvoer, maar geen afvoermogelijkheid in dit huis. Dus nu eentje met bak die je moet legen. Sommige kun je op de afvoer aansluiten, maar wij hebben eentje met zelfreinigende condensor. Het scheelt voor ons enorm qua vocht, warmte en energie. Stiller is ie ook. Ik merk nu dat het ook scheelt wat voor wasmachine je hebt. We hebben net een nieuwe en uit deze komt de was veel droger (de oude was elf jaar oud), dat scheelt dus ook weer in de hoeveelheid vocht wat de droger moet opruimen. En wat er in de badkamer komt. Je merkt het nu maar amper als de droger twee keer achter elkaar heeft gedraaid.
Wij hebben nu gekozen voor een condens droger. Eerst hadden we er een met slang maar iedere Kerr dat ding uit het raar wat een gemartel. Deze is dan iets duurder in gebruik maar wij gebruiken hem alleen in de herfst en winter. En dan alle beddengoed, handdoeken en hemden enzo..
Wij hebben een warmtepompdroger van AEG. We zitten alleen wel iedere keer dat we de lekbak moeten legen (mijn man heeft de slang afgebroken om in de afvoer te hangen). Het is een ideale droger, superzuinig en kan zelfs m'n wollen truien droger. Hij maakt ook niet zoveel lawaai.
We zijn eruit, we gaan een bosch warmtepomp droger aanschaffen. Het lijkt me heel fijn iets meer in de droger te kunnen gooien en minder vocht en warmte op zolder hebben de doorslag gegeven.
wij hebben ook een warmtepompdroger (van AEG), sinds een jaar of 3. op zich werkt ie prima, maar hij doet er wel errug lang over voor alles droog is........voorheen een 'gewone' condensdroger van AEG en daarin was alles veel sneller klaar. qua zuinigheid hoop ik dat ie doet wat ie beloofd wat me verder ook opvalt is dat t wel bewerkelijk is om dit ding zuiver te houden, diverse filters en randjes en bakjes die je zuiver moet houden (en ook vaak echt vol zitten met pluizen enzo). succes met je keuze
Dat is die bij ons ook. Iets van 3 verschillende filters die je schoon moet houden en veel pluizen langs de zijkant van de deur.
Daarom hebben we gekozen voor de bosch. Wel een stuk duurder dan de AEG maar zelfreinigend dus geen last van pluizen
Daarom hebben wij ook de zelfreinigende! Dan hoef je alleen maar een waterbak te legen en het pluizenfilter in de deuropening. En zo nu en dan het filtertje in de waterbak.
Die is er nog wel maar maar 6 kilo. En we hebben een 7 kilo wasmachine dus das niet handig Ik kan alleen nergens ontdekken of hij op de wasmachine kan. Dat staat de droger nu wel maar een warmtepompdroger is wel 3x zo zwaar
weet niet welke wij hebben . hebben een bak eronder die je leeg moet gooien en geen last van condens ofzo. staat in de keuken die vast zit aan de woonkamer en hij draait minimaal 1x per dag. zit ook een slang bij die je eventueel op je afvoer kan aansluiten net als de wasmachine zeg maar maar gebruiken de bak omdat er geen afvoer zit op die plek
nee hoor het is het zelfde pricinpe als de condensdroger, alleen hergebruikt het de warme lucht, het pompt de warme lucht terug ( = warmtepomp) mar verder werkt hij het zelfde hij condenseert dus het vocht... en vangt het vocht op of voert hem af in de afvoer.... de droger met een slang voer de hete lucht af naar buiten.Als bewijs lees even deze pagina van de consumenten bond de eerste regel bij warmtepompdroger: Condensdroger, warmtepompdroger, gasdroger of afvoerdroger? | Consumentenbond
Wij hadden vorig jaar nog een vijf kilo wasmachine, dus dat paste prima haha. Nu een zeven kilo wasmachine en inderdaad zes kilo droger. Hier gaat toch niet alles in de droger. Kleren hang ik op. Hier staat de droger ook op de wasmachine. Op de vorige en nu op deze. Ik moet zeggen dat ik me niet heb afgevraagd of dat mocht of niet.
Wij hebben een warmtepompdroger, aangeschaft met het faillesementsverkoop van De Block dus dat scheelde zo'n 200 euro. Ik ben er erg blij mee. Je kunt hem niet te warm instellen waardoor de spullen er netjes uitkomen. Doe je het meteen dan hoef je niet te strijken. Onze droger staat in een inpandige wasruimte, dus mag het er ook niet te vochtig worden en daar heb ik met deze droger ook geen last van.
Wij hebben de zanussi zth485. Beste koop volgens consumentenbond vorig jaar. Is ook echt een superding! Nog geen problemen gehad met krimpen, ook niet supervochtig. Staat bij ons in een klein hokje (wel met deur open) bovenop de wasmachine. Gaat prima hoor En de prijs was ook nog leuk, ideaal.
Ik heb een Bauknecht warmtepompdroger en hij bevalt me goed. Wel een dure aankoop, maar hij is wel zuiniger en gebruikt hem alleen in de winter. Afvoerslangetje gaat via de afvoer vd wasmachine, maar kan ook via bakje wat erin zit. Het duurt alleen ff voordat de was droog is, dat is het enige nadeel. Verder zeer tevreden.