warmtepomp droger of condensdroger

Discussion in 'De lounge' started by sidmick, Dec 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    dat is niet zo..... maar een warmtepomp werkt gewoon als een condensdroger... met wat vernieuwingen.....ze hebben gewoon verder geborduurd op de condensdroger.....en de context waar in ik het schreef moet je ook niet vergeten, men beweerde dat een warmtepompdroger een lucht afvoer had naar buiten, daar reageerde ik op. hij werkt gewoon net als een condens alleen de lucht die een gewone condensdroger de ruimte ingooit wordt nu hergebruikt.... maar hij werkt op basis van condenseren

2. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    ik heb op internet gelezen dat de warmtepomp droger er langer over zou doen als je het water afvoert via de slang ipv het reservoir.... nu kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen, kan er geen verklaring voor vinden waarom dat zo zou zijn....maar zijn er mensen die eerst via reservoir gedroogd hebben en toen via de afvoer en gaf dat verschil in droogtijd?

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

@evelien: nu je dat zegt snap ik ook waarom de was bij ons idd langer duurde voor dat het eens droog was! Wij deden altijd via reservoir tot schoonvader er een slang aan deed. Daarna duurde het veel langer dacht dat er iets met de droger was ofzo. Nu ik verhuisd ben en de reservoir weer gebruik gaat het weer sneller of het echt ligt aan de slang durf ik niet zeker te zeggen maar zou dus best kunnen hier

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier geen verschil iig met de condens kwa slangetje... Lijkt me ook onlogisch want het water wordt gewoon net zo goed afgevoerd

5. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ja precies leek me ook onlogisch maar heb er wel over gelezen....of degene die hem plaatste zei het..... weet het niet meer precies hoe ik er aan kwam.....

Share This Page