Warmtepomp droger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mya, 26 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.603
    2.172
    113
    Ik ben enorm benieuwd naar ervaringen met een warmtepomp droger. Hier heb ik deze namelijk nu 6 jaar, en ik ben er echt niet gelukkig mee. Vooral handdoeken is een ramp om te drogen, hier doet mijn droger toch zeker 5 uur over, daarna is t nog steeds niet goed droog, en moet ik nog 3x achter elkaar extra programma van 20 min aanzetten, dus totaal 6 uur voor t droog is. Ik wil heel graag terug naar een condensdroger, maar mijn vriend wil dit niet, hij vind de energie kosten te duur, terwijl ik denk dat t met deze droger nog veel duurder is, bedoel zoveel tijd om te drogen heeft een condensdroger niet nodig.

    Wat zijn jullie ervaringen en wat voor merk, herkent iemand dit, die ook zolang bezig is met drogen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
     
  2. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Omg. Nou hier een condensdroger en die droogt met 1,5 uur een grote was met handdoeken enz hartstikke droog. Beddengoed met een uur. Dus ik denk dat de energiekosten dan tegenover die 5 uur draaien en dan nog niet droog wel meevallen. :o:
     
    Mya en Vero0504 vinden dit leuk.
  3. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik kreeg ook het advies vd verkoper, kies een condensdroger.
    Zo warmtepomp duurt min 2x zo lang
     
    Mya vindt dit leuk.
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Volgens mij hebben wij een warmtepompdroger. Programma duurt 2,5 uur en dat heeft hij ook wel nodig, soms twee keer, maar meestal zit er dan eendekker verstopt oid. Wij hebben deze ipv een condensdroger omdat de kans op brand bij een warmtepompdroger kleiner is (onze vorige was een condensdroger en die is bijna in de fik gevlogen...vond ik echt geen fijn idee :|).
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier sinds een paar maanden een warmtepompdroger en die is sneller, stiller en droogt beter dan onze vorige condensdroger. Ik ben dus heel tevreden.
     
  6. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Wij hebben een condensdroger (we gebruiken hem ook maar 1 keer per week, dus warmtepomp was niet rendabel voor ons), maar met 1,5 uur echt wel een droge was. Alleen lakens soms niet, maar dat heeft meer te maken met dat die dan in elkaar zijn gedraaid.

    Las nog wel laatst ergens de tip, om altijd een droge handdoek bij je natte was te gooien tijdens het drogen. Die zou ervoor zorgen dat je was sneller en beter droogt, wellicht handig om eens te proberen?
     
    Mya vindt dit leuk.
  7. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.603
    2.172
    113
    Weet je ook welk merk toevallig?
     
  8. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier sinds 3 jaar een warmtepompdroger van Miele en ik ben erg tevreden.
    Het drogen duurt inderdaad langer dan mijn vorige droger, hij doet ongeveer 2 uur over een volle trommel handdoeken.
    Het is belangrijk dat je wasmachine goed centrifugeert, dat scheelt veel droogtijd. Zou dat het probleem kunnen zijn?
     
  9. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een Miele warmtepomp droger.
    Volle trommel met handdoeken doet hij 1 uur en 50 minuten over.
    En dan is het echt goed droog.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  10. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.008
    899
    113
    Wij hebben een warmtepompdroger van Bosch en het handdoek-programma doet er 1.36 uur over. Prima te doen.

    Een gewone was ‘katoen-kastdroog’, ongeveer 3 uur. In de tussentijd was ik dan vaak 2 wassen. Een die niet in de droger mag en daarna weer een was die wel in de droger kan. Zo draait alles optimaal ;)
     
    Butchke, MamaChantal en Mya vinden dit leuk.
  11. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Wij ook ellende met onze warmtepomp.
    Wassen niet droog na einde tijd. Vervang de extra filter al elke beurt, monteur al tig keer geweest maar dit is het dus.

    Een witte was duurt hier ook uren pfff
     
  12. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik heb een warmtepompdroger van Beko.

    Een was handdoeken droogt hij in 2.5 uur. Die zijn dan ook droog. Idem voor ondergoed en sokken.

    Beddengoed moet ik vaak langer drogen omdat de lakens in elkaar draaien. Maar dat gebeurde bij de condensdroger ook.

    Nadeel van de condensdroger vond ik dat de bijkeuken veranderde in een sauna. Dat heb ik niet met de warmtepompdroger.

    O ja, ik heb een wasmachine die op 1600 toeren cenrrifugeert. En ik kan de wasmachine en droger tegelijkertijd laten draaien .
     
    Mya vindt dit leuk.
  13. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Wij hebben een bosch. Handdoeken etc zijn in max 2 uur droog. Maar ik doe zo’n beetje alles erin, heb nooit zin om kleding op te hangen, dus dan doe ik ze op een ‘lauw’ programma en die duurt 3 uur. Het wordt trouwens wel gewoon altijd droog. Maar dat mag ook wel vind ik met een droger van bijna 1000 euro!

    En ondanks dat hij er langer over doet dan onze condens droger, is hij wel veel zuiniger in energie gebruik. Vond ik ook wel prettig, want hij staat echt vaak aan hier.
     
    Juul75, MamaChantal en Mya vinden dit leuk.
  14. Ster88

    Ster88 Actief lid

    2 aug 2016
    236
    40
    28
    Hier ook warmtepomp van Bosch. Doet er inderdaad langer over en dat is even wennen als je van condens overstapt maar energiezuinig en droogt goed.
     
  15. Ster88

    Ster88 Actief lid

    2 aug 2016
    236
    40
    28
    Hier gaat er overigens bijna alles in en zit hij steeds flink vol. Hij doet er een uur of 2 1/2 a 3 over
     
  16. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Hier een warmtepompdroger. Hij zit meestal niet vol, want als ik een was draai kan niet alles in de droger, zoals mijn jurken. Dus het gewone programma van extra droog wat 3 uur duurt, verkort hij dan vanzelf in de loop van de tijd, dan duurt ongeveer een 1,5 / 2 uur vaak. De enige was die in z'n geheel vanuit wasmachine naar droger overgeveld wordt is de 60 graden witte was. En dat redt ie ook wel echt binnen die 3 uur. Ik vind die 5 uur niet normaal maar denk dat dat echt aan jouw droger ligt.
     
    Mya vindt dit leuk.
  17. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.603
    2.172
    113
    Wasmachine centrifugeerd op 1600 toeren. Maar met 2 uur zou ik tevreden zijn hoor! Leuke is dat de tijd altijd op 2 uur staat aangegeven, en na half uur staat er dan 4.00 in t scherm. En zelfs dan is t nog verre van droog. Dan nog 3x 20 minuten minimaal.
     
  18. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.603
    2.172
    113
    Hier duurt alle was minimaal 4 uur, kan als ik handdoeken was, maar 1x drogen, ben ik hele dag mee bezig, gek wordt ik ervan.., welk merk hebben jullie?
     
  19. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.603
    2.172
    113
    langer vind ik ook niet erg, met 3 uur zou ik blij zijn als t dan droog zou zijn per was.
     
  20. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier een warmtepompdroger van AEG. Heel tevreden over. Ja het duurt max 2 uur maar dan is alles wel droog. Ook een wasmachine van AEG en de programma's duren wat langer ja, maar zelf geen probleem mee. Alles komt er schoon en droog uit.
     
    Mya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina