Warmtepomp droger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mya, 26 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Hier een warmtepompdroger van Bosch (6 serie exclusiv, 8 kilo). In tegenstelling tot mijn vorige warmtepompdroger is deze ideaal. De droger maakt zichzelf schoon en op basis van sensoren meet dat ding hoe lang hij moet draaien. Gemiddelde katoen was (beddengoed) maximaal 2 uur (kast droog+). Uit mijn oude droger kwam de was nooit helemaal droog, altijd klam, hoe lang ik 'm ook had laten draaien. Gek werd ik ervan. Ik ben hier heel tevreden over.

MamaChantal en Mya vinden dit leuk.
  2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    #22 MamaChantal, 27 feb 2021
    Laatst bewerkt: 27 feb 2021
    Welk type bosch hebben jullie?
    Wij zijn ook nog opzoek, hebben ook een bosch wasmachine dus een bosch droger heeft mijn voorkeur ;)

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij hebben een warmtepompdroger van Miele. Strijkdroog duurt 40 minuten, kastdroog 1,5 uur. En dan gaat er ca 8 kilo was in. Bij de installatie werd hier heel duidelijk gezegd dat je droger groter moet zijn dan je wasmachine. Heb je een volle wastrommel en dezelfde inhoud droger dan zit hij te vol en kan de lucht er slecht doorheen.
    De filters onderin moet je wekelijks uitspoelen. Dat scheel ook in de droogtijd.
    Ik ben er heel blij mee met deze droger! De wasprogramma’s duren op 60 graden ook twee uur dus de droger is altijd gelijktijdig of eerder klaar. In de droger zit een sensor die zelf de tijd en warmte enzo berekend. Alleen met beddengoed als dat allemaal in een dekbedovertrek gaat en je zn bal krijgt dan is het niet helemaal droog.

4. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Dat klinkt als een hele goede droger, Miele is wel veel duurder zag ik, is hij ook zelfreinigend? Of dat niet? Hebben nu een die zelfreinigend is.

5. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    #25 Krulpeterselie, 27 feb 2021
    Laatst bewerkt: 27 feb 2021
    Je hebt het normale stoffilter die je na elke beurt schoonmaakt en onderin zit er nog een op dezelfde plaats als bij je wasmachine. Die spoel ik eens per week af onder de kraan en zuig het erachter even uit met de stofzuiger. Echt nog geen twee minuten werk.
    Vond het prijsverschil met een Bosch etc wel meevallen. De opgegeven levensduur (aantal droogbeurten) van een Miele is dubbel zo hoog voor maar €100,- of €200 meer.

https://m.miele.nl/c/drogers-1575.htm?mat=10611850&name=TWE620WP_Eco

deze hebben wij

6. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Wij hebben de Bosch WTU876C0NL. Ook met zelfreinigende condensor en de was is altijd netjes droog, erg tevreden over!

Butchke vindt dit leuk.
  7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier ook tevreden over onze Siemens warmtepompdroger. Is in principe hetzelfde als Bosch.
    Volle trommel (8kg) doet hij 2,5 uur over en dan is het echt kastdroog.

8. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    waar kan je de levensduur vinden? Dat is wel een interessante vergelijking.

9. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    dankjewel, ik ga m ff opzoeken, heb wel vertrouwen in miele, al ruim 16 jaar dezelfde stofzuiger die t nog net zo goed doet als dat ie nieuw is. Ik zag gisteren prijzen van ruim 1400 euro, tegenover 800 euro. Ga er ff gied naar kijken, dankjewel!

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Die van ons is al weer een aantal jaar oud, dus er zijn vast al veel nieuwere series, maar wij hebben een Bosch serie 4, selfcleaning condenser

Mya vindt dit leuk.
  11. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Hier trouwens ook Siemens droger, maar hier functioneert hij steeds slechter. Deed er altijd al ruim 3 uur over, nu dus t kortste 4 uur.

12. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    https://www.wassen.nl/wasdrogers/droogpedia/wat-is-levensduur-wasdroger/

hier staat onder andere een tabelletje. Het zal vast en zeker ook bij het merk zelf te vinden zijn of op vergelijkingssites?
    Ik heb onze droger bij de plaatselijke witgoedzaak gekocht en daar gaven ze vergelijkbare aantallen droogbeurten op.

Mya vindt dit leuk.
  13. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    De reden dat wij weer voor Miele kozen. We hadden eerst een Miele wasmachine. Toen die stuk ging uit financieel oogpunt gekozen voor AEG en die was binnen twee jaar stuk. Onder garantie gerepareerd en na 6 jaar was hij echt stuk en was de reparatie op €300,- na net zo duur als een Miele. Dus nu staat er al weer een aantal jaar naar volle tevredenheid een Miele. De kwaliteit van het wassen en hoe de kleding slijt is zoveel beter. Idem met de droger. Die was ook binnen de 10 jaar stuk dus daarom ook voor Miele gekozen.
    De huidige techniek is natuurlijk ook een stuk beter. Ik gooi er ook kleding in die er niet in mag. Een behoedzaam programma en er gebeurt niks mee.

Mya vindt dit leuk.
  14. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij hebben 'm al 4 jaar en hij functioneert nog precies hetzelfde. Nooit problemen en droogt perfect. Ik heb ook een 'extra warm' programma. Dan is alles binnen 1 uur droog. Dan heb je wel meer kans op krimp van bepaalde stoffen. Dat is met het 'katoen of synthetisch kastdroog' programma niet.

Mya vindt dit leuk.
  15. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Deze https://www.expert.nl/bosch-wtu87691nl

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb nog niemand horen zeggen dat het ook uitmaakt waar je droger staat. In een (niet verwarmde) garage of schuur doen warmtepompdrogers het minder goed als dat ze gewoon binnen staan. Ze maken zoals een gewone condensdroger geen gebruik van een verwarmingselement maar van een soort omgekeerde airco techniek.
    Wij hebben zelf een warmtepompdroger van Indesit. Destijds kwamen ze net op de markt en het was voor ons ook een test om te zien hoe hij zou presteren in de garage. Het ging prima, naarmate het kouder werd merkte je dat hij er langer over deed en dat het soms niet droog was. Nu we verhuisd zijn en hij binnen staat, presteert hij beter. Ik gebruik altijd een programma van 3,5 uur, hij past dit zelf vaak aan naar zo'n ca 2 uur door de sensors. Al met al dus tevreden met een goedkoopje ;) Hij was iets van 450 euro en gaat al een jaar of 6-7 mee.

Mya vindt dit leuk.
  17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Das idd een goeie, hier staat de droger altijd al op t zolder, dus daar zou t niet asn kunnen liggen.

18. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Vriend heeft vandaag de droger uit elkaar gehaald en de zogenaamde zelfreinigende condensor schoongemaakt. Al was dit heel veel werk, we gaan kijken of t weer werkt...

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben er sinds een half jaar een van zanussi. Bevalt prima. Ik gebruik bijna altijd hetzelfde programma van bijna 2 uur en dat maakt alles goed droog. Alleen als ik even heel weinig heb doe ik wel eens een korter programma.
    Hij is ook lekker stil.

Mya vindt dit leuk.
  20. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ik heb sinds vorige jaar een Miele warmtepomp droger.
    Hiervoor een Miele condensdroger die het na 16 jaar intensieve dienst begeven heeft.
    Ik heb best even moeten wennen aan de warmtepomp droger. Vooral het drogen van handdoeken. Dat duurt gewoon iets langer. Normaal waste ik alle handdoeken bij elkaar en dan in 1x in de droger. Dat is nu niet handig meer, dus droog ik ze tegelijk met ondergoed, theedoeken, vaatdoek enz. En dan gaat t prima.
    Qua geluid vind ik hem wel veel prettiger. Je hoort hem bijna niet.

Mya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina