Winkel waar geen kinderen mogen komen

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 29 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.156
    113
    Home
    Kennen jullie dit? En mag je kinderen verbieden?
    Ik was met mijn 2 dochters in een winkel
    Het is er klein en er zijn breekbare spullen dus had al voordat we naar binnen gingen gezegd voorzichtig

Eenmaal binnen kwam die vrouw gelijk naar mij toe om te zeggen dat mijn dochters niet naar binnen mochten en en dat het haar regels zijn
    Ik heb dit nog nooit gehoord en was best verbaasd heb dit ook gemeld bij dr

normaal gesproken ga ik niet met ze naar zulke winkels maar het is vakantie en iemand vroeg als cadeau een bon van deze winkel

2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.163
    113
    Vrouw
    Waarom zou je dat niet mogen verbieden? Haar winkel, haar keuze toch?

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Een winkel lijkt me een soort ‘privé terrein’ en dat dat dus mag.

Ik zou als ook enkel bij de kassa staan met ze om die bon te kopen niet mag, wel direct vertrekken ipv een bon kopen en de persoon in kwestie gewoon geld ipv een bon geven, met de mededeling dat de winkel niet echt klantvriendelijk is. :|

citroenrasp, Sado, Sylver en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Wettelijk gezien zal het vast mogen. Ik vind het zeer klantonvriendelijk en de jarige kreeg van mij een ander cadeautje:|

Glitterhartje, Zoe123, citroenrasp en 12 anderen vinden dit leuk.
  5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.156
    113
    Home
    Iets met klantvriendelijkheid?
    Nu gaat het om kinderen stel dat ze zegt alleen mannen mogen naar binnen is het dan nog steeds haar keuze haar winkel

Yellowsun, Sado, Mammavantwee en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.156
    113
    Home
    De bon heb ik niet meer gehaald
    Ik geef wel wat anders

Lynx, Sado, Sylver en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Hier was ook een kleding winkel waar kinderen onder 12 niet welkom waren prima toch.
    En in zo winkel kan ik het ook voorstellen waarschijnlijk teveel gebroken goederen in verleden gehad.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja dat mag en heb ik eerder gezien. Kennis van me heeft een winkel met breekbaar spul en daar sneuvelde regelmatig dingen door kinderen die overal met hun handen aan zaten of te wild deden. En dan regelmatig boze ouders die het niet wilden vergoeden.
    Dus ik vindt het logisch dat ze kinderen dan weigeren.

Chillin, Manolito, bosi333 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Bij supermarkten gebeurt het ook wel eens dat scholieren niet welkom zijn. Volgens mij mag een winkelier dat zelf bepalen, maar moeten dit soort huisregels wel bij de ingang hangen. Een klein winkeltje waar ik niet naar binnen mag met m’n kinderen, prima! Maar zonder kinderen kom ik dan ook niet ;)

10. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.891
    4.163
    113
    Vrouw
    Klantvriendelijkheid is een keuze (net als je omzet dan). Niemand verplicht haar om aardig te zijn tegen anderen.

Ik bedoelde meer: dit valt niet onder leeftijdsdiscriminatie toch? Er is geen wet die je verplicht kinderen toe te staan

11. Havermout

Havermout Niet meer actief

In principe mag dit gewoon. Het is haar “huis” en dus haar “huisregels” net zoals dat in sommige winkels tassencontrole mag worden uitgevoerd.

Klantvriendelijk is anders.

12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Ik ben wel benieuwd waar de grens ligt, want bv geen mannen toelaten lijkt me al behoorlijk discutabel. Ook al zouden mannen bv vaker iets omstoten.
    Hier is het bij scholieren zo dat ze niet in groepjes de AH in mogen (max twee tegelijk), en ze moeten hun rugzak bij de servicebalie afgeven. Dus ze mogen wel naar binnen.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Er zijn ook zwembaden waar ze vrouwenuurtjes hebben, dan mogen mannen ook niet naar binnen. Ook sauna’s die dat hebben. Ik denk dat ook dat gewoon mag. In het geval van een winkel vind ik het overigens wel vreemd om mannen of vrouwen buiten te sluiten. Maar goed, ik vind wel meer dingen vreemd…

Havermout, evaleana en soovi vinden dit leuk.
  14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.504
    8.425
    113
    Ik kan me er wel wat bij voorstellen (oke, afhankelijk van wat voor soort winkel het is).

En het zal ze klanten kosten, maar vast ook klanten opleveren, als ik bijv. in een dameskleding zaak rustig kleding wil kopen en er rennen allemaal kinderen rond, staat een ukkie te huilen vanuit een buggy die middenin een gangpad blokkeert, tja, dan ga ik ook weg. (En ja, dat gebeurt vaker dan je zou verwachten, dat onstuimige gedrag van kinderen)

Ben ik dan een zeikerd? Vast, maar dat is dan maar zo :roflmao: ik kan gewoon slecht overprikkeld kleding uitzoeken, kleding kopen doe ik dus ook in m'n eentje, zonder m'n eigen kinderen er bij. En dan zit ik zeker niet te wachten op die van een ander :p

Juliette16, Loufoque, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Vroeger mochten kinderen ook niet de Makro in, dus niks nieuws onder de zon.
    Mijn ouders gingen er gewoon heen en dan moesten wij (de kinderen dus) even in de auto wachten.
    Ok ik zou mijn kind niet in een auto laten wachten, maar ze krijgen er niks van als ze niet mee mogen in die winkel. Wat dat betreft is de wereld wél veranderd.

Mijn beslissing om er een bon te kopen zou meer af hangen van de afstand en of man even bij de kinderen kan blijven. Als het vlakbij is en ik haal het nog dat man bij ze blijft dan zou ik terug gaan, maar moest ik er speciaal een eind voor rijden dan zou het jammer zijn. Je kan moeilijk een 3/4 jarige voor de winkel laten staan.

Waarom zou een winkel dat niet mogen als ze het op de deur communiceren, ik kan me het best voorstellen als het een klein winkeltje is met breekbare spullen erin. Sommige kinderen worden echt niet meer opgevoed en slopen in zo’n winkel alles. Als dat een paar keer gebeurt dan snap ik dat verbod wel.

Mannen weigeren in een bh winkel of bijv een prothese winkel zou ik me ook kunnen voorstellen.
    Is al spannend en mogelijk vindt iemand het fijner zonder mannen in zo’n winkel. Al sluit je ook de mannen buiten die juist hun vrouw steunen en waarvan de vrouw er juist graag haar man bij heeft. Ik vind dat toch anders dan kinderen weigeren.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Exact dit. Kennissen van ons hebben een winkel met vrij dure exclusieve woon decoratie. In het verleden is er zoveel gedoe geweest. Ouders letten totaal niet op de kids en de kids doen alsof ze in een speeltuin zijn. Met regelmaat is daar iets gebroken en dan ontstond de discussie over vergoeden. Bij hun zijn ook kinderen onder 12 niet meer welkom

17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Niet erg klantvriendelijk, maar waarschijnlijk kost het haar meer om kinderen wel binnen te laten dan niet. Niet alle ouders letten even goed op hun kinderen en niet alle kinderen luisteren even goed naar instructies.
    Dus als ze de ervaring heeft dat het haar gebroken koopwaar oplevert en gedoe met de ouders, dan snap ik het ergens wel.

Zo ga ik zelf nooit met mijn jongste de gall & gall in. Heel klein winkeltje en overal staan glazen flessen. Dat gaat gewoon niet zo goed samen met een ondernemend kind.

Syane en Havermout vinden dit leuk.
  18. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.597
    1.052
    113
    Hier
    Waarschijnlijk als je het even gevraagd had was het geen probleem. Ik heb in een groothandel gewerkt, waar kinderen niet welkom waren, maar als het netjes werd gevraagd was het geen probleem. Maar let dan wel goed op je kind en zorg dat die bij je blijft en zich gedraagd.

Bij ons was het ivm rond rijdende heftrucks.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Net als hier boven al genoemd, mochten er eerst ook geen kinderen bij de Makro naar binnen.
    Ik heb een pedicurepraktijk gehad, waarbij ouders hun kinderen soms mee namen. Ik heb echt losgeslagen peuters daar gehad hoor. Ik zei ook daarna dat ze nog welkom waren, maar zonder hun kind. Het is gevaarlijk, ze kunnen dure dingen slopen en ik kan mijn werk niet goed doen. En ook eentje maakte daarna de opmerking dat ze toch goed verzekerd was. Vaak waren die ouders daarna zo beledigd dat hun kleine prinsje niet meer welkom was, dat ze nooit meer kwamen. Prima joh.
    Ouders die hun kinderen wel onder controle hadden, daar had ik weinig moeite mee.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hoor dit mag zeker. Het is haar eigen terrein dus mag je dit zelf bepalen. Het komt niet klantvriendelijk over maar het zal haar ervaring wel zijn dat ze ze liever niet in haar winkel laat komen ;)

Loufoque en Havermout vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina