Ik weet dat even klagen en zeuren soms heerlijk is. Maar juist tijdens de feestdagen is ook dankbaarheid op z’n plek. Dus als tegenhanger van het ergernissen-topic hierbij een topic om je geluksmomentjes tijdens de feestdagen te delen. - Alle vier onze ouders levend en in goede gezondheid bij ons hebben - Mijn 5-jarige dochter in de keuken tegen mijn moeder horen zeggen: oma, ik vind het een hele fijne kerstdag vandaag, dank je wel daarvoor! - Hoe vrolijk mijn 3-jarige zoon is geweest ondanks de koorts die hij had en dat niemand er een probleem van maakte dat hij liever wilde spelen dan aan tafel zitten (en uiteraard was het hier heus ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn #keepingitreal)
Wij zijn gisteren naar mijn schoonmoeder in het verzorgingshuis geweest voor de lunch en daarna doorgereden naar mijn schoonzus en zwager. En ik heb gewoon best leuke schoonfamilie. Het is gewoon gemakkelijk bij schoonzus en zwager en mijn schoonmoeder is gewoon lief. Daarnaast mocht onze hond mee wat ik niet had verwacht. Ze is een heel makkelijk beest, maar wel een herder dus veel mensen vinden dat toch wat eng. En ze ruit eigenlijk constant, maar zeker nu nog wel erg. Maar bij mijn schoonmoeder heeft man gewoon nog even gezogen terwijl ik haar nog even liet plassen en mijn schoonzus en zwager vonden het allemaal niet zo spannend. Dat hun dochters het hartstikke leuk vonden dat de hond mee was en dat de hond gewoon lekker rustig wat rond liep en netjes van alle hapjes af bleef vonden ze gewoon helemaal gezellig. En vandaag lekker weinig gedaan. Even gewandeld, koekjes gebakken en pannekoeken buffet gegeten.
Misschien een een beetje een rare wel Maar de uitvaart van mijn oma was zaterdag, met kerstavond dus. En ik ben zo dankbaar voor alle lieve mensen die daarbij aanwezig waren, zo veel mensen die oma graag zagen bij elkaar. Er zijn nogal veel onenigheden in de familie, maar ze hebben dat voor 1 keer allemaal opzij kunnen zetten. Dat we, ik met man, samen gewoon onszelf kunnen zijn, en dus gewoon in de zetel kaaskroketten kunnen eten als kerstdiner als we daar zin in hebben. Blij dat we niet naar 4 feestjes moeten. Met kerst bij mijn ouders is het spelletjes spelen altijd heel leuk, gisteren is Bingo met allemaal prijsjes zoals chocolade en theelichtjes die m'n moeder ingepakt had. Leuk hoe fanatiek iedereen was om te winnen.
Vandaag voor het eerst sinds 2 jaar weer met de hele famille bij elkaar geweest, was erg gezellig! En de kinderen zijn eigenlijk super lief en gezellig geweest afgelopen dagen. Mijn zoontje complimenteerde mij vanmorgen nog dat ik er leuk uit zag, de schat ♡ ik hou van deze dagen.
De snoetjes van de kinderen toen ze hun kadootjes uit mochten pakken. Ze zijn eigenlijk altijd wel blij, ongeacht wat er in zit. De jongste sleept zijn dino al alle dagen mee. Dat was dus een succes. En dochter kreeg een simkaart, ze begreep niet wat ze er nu mee moest, want ze had toch geen telefoon? Superblij met mama's oude
Mijn dochter die solo zong in de kerk. Sowieso dát ze het al deed, want ze is niet zo'n held, maar daarna ook hóe ze het deed, wauw, ik wist niet dat ze dat zo goed kon, echt kippenvel
Mijn schoonmoeder die gisteren zo lief was om zelfs mijn vlees vast te snijden en mijn bord aan te geven omdat onze drie weken oude baby in mijn armen lag te slapen. Mijn familie hoort meer in het ergernis topic thuis
Het gezichtje van mijn neefje toen hij zijn cadeautjes uitpakte. Hij was zo dankbaar ❤️ Oud leraar van zus en mij hadden we gisteren uitgenodigd. Hij had al 18 jaar geen leuke Kerst meer gehad. Hij heeft enorm genoten en dat vind ik zo fijn! En gewoon fijn met familie geweest ❤️❤️
Vandaag mijn ouders, zusje en haar vriend. Het is altijd wat chaotisch maar vind dat altijd wel gezellig. Paar keer de slappe lach tijdens het eten. Nu bijvoorbeeld het toetje, die had m'n pa gemaakt. Het was cheesecake maar na het aansnijden zakte hij wat in elkaar. Hij wilde vertellen wat er in zat dus begon met : "de bodem.. " en mijn zusje dan gortdroog: "is bedolven". Je kon iedereen opvegen, ik vind dat echt heerlijk (net als de cheesecake). De hele avond lekker kletsen, grapjes maken. Bijna iedereen houdt van eten koken en dingen uitproberen en als dan iets niet helemaal lekker is gelukt is dat ook geen probleem.
Ik heb gewerkt beide kerstdagen en ik vond het zo fijn om dit samen met mijn bewoners te vieren net o.a kerst dinner beide dag. . Ik werk met mensen met dementie en ondanks de verschrikkelijke ziekte zie ik ook nog plezier bij ze.
Voor de rode wijn liefhebbers die van de volle zwaardere smaken houden nog een leuk flesje: Torres Gran Coronas Reserva Cabernet Sauvignon We hadden hier 2015...Ik drink niet veel wijn maar dit was toch echt wel een heel lekkere. Kost ook geen godsvermogen al moet je er geen dagelijkse hobby van maken (15,99) https://www.vivino.com/NL/nl/familia-torres-gran-coronas-reserva-cabernet-sauvignon-penedes-red-wine-v-xyohk/w/3129085 (hier niet gehaald overigens maar gewoon bij Gall en Gall) De Sangre del Torres is overigens goedkoper en ook erg goed.
Het superlelijke kerstengeltje in de boom. Gekregen van mijn moeder als bedankje voor afgelopen jaar. Ik was haar engeltje in ern moeilijke tijd. Zus heeft er ook eentje. En dat we het zo rustig hadden. Simpel gekookt. Maar wel iedereen zijn favorieten.
Het spel dat mijn ouders met mijn kinderen met veel plezier samen een aantal uren hebben gespeeld op eerste kerstdag. ❤️
Tijdens het koken van kersteten en 13 jarige dochter tegen mij zei: Wat vind ik het gezellig om samen met mam te koken voor de hele familie. En later waren we met de familie aan het sjoelen. Lekker ouderwets. En fanatiek dat iedereen was! En toch even een plaagmomentje om even bij iemand een houtje achter de openingen te leggen (waar de schijfjes doorheen moeten). Diegene had heel lang niet door dat er een houtje achter lag en snapte maar niet waarom het niet zo goed lukte. Een lol dat de rest erom had.....
Eindelijk weer een kerst zonder coronamaatregelen. Zo leuk dat we weer compleet waren met mijn familie.
Voor het eerst sinds jaren weer samen gevierd, en ook nog eens bij mijn broer. Mijn neefje (14) en nichtje (10) zijn in mijn ogen echt de liefste, leukste en unieke kinderen. En altijd zo blij wanneer wij komen. Ik word echt de hele dag geknuffeld en gekust. Mijn neefje is hoogbegaafd en hoogsensitief. Wij voelen elkaar enorm goed aan. Hij weet dat ik het moeilijk heb en op zijn manier probeert hij mij te adviseren en een hart onder de riem te steken en dat is hartverwarmend. Nu ook voor het eerst het e.e.a. uitgesproken en mijn verdriet laten zien en dat is echt een enorme stap voor mij. Voor mij kon de dag niet stuk. Het was enorm liefdevol, goed eten en een hoop gezelligheid. Enorm dankbaar voor ❤️
Dat we lief waren voor elkaar. Ja e vieren kerstavond fijn bij mijn ouders en het begon slecht met onze hond die aangereden werd. Gelukkig met een sisser afgelopen en nog een leuke kerst gehad. mest er gebeurde was niet tof en iedereen was overstuur van de schrik, maar toch om dan te zien hoeveel we allemaal geven om ons lieve vriendje maakt me dan wel weer gelukkig. En als alles doorgaat komt er vrijdag uitbereiding met een puppy, ik ben ZO zenuwachtig maar gelukkig!
Wij hadden gewoon een hele fijne kerst! - kerstavond lichtjes tocht waar mijn ouders en vrienden ook waren met de kinderen. Hele dag hadden we eten staan voorbereiden dus man en ik waren moe dus ook vroeg naar bed (de nacht ervoor kwam de jongste om het uur dus denk dat het daardoor kwam) - eerste kerstdag ontbijt en cadeautjes, ik even met de jongste gewandeld en eten voorbereidt , spelletje gespeeld met kinderen en daarna naar mijn ouders. Eten, cadeaus, kinderen deden het goed en gezellig. - tweede kerstdag uitgeslapen en met schoonmoeder lunchen in restaurant. Deden de kids ook top en ook gezellig en lekker. Daarna gewandeld en ik wat rommelen en in de avond met jongens film gekeken en daarna nog met man. ik vind het een fijne kerst. Nu alweer zin in volgend jaar. Ik ben echt dol op kerst. Enige minpuntje is dat ik altijd wat depressief wordt na de feestdagen. Nu helemaal gaar omdat ik al niet zo stabiel ben
Op dorp zit er ook een winkeltje met erg lekkere wijnen. Als ik wat bijzonders wil hebben, ga ik altijd daarheen.
Mijn moeder zien genieten. Sowieso was t bijzonder. Was dan wel de 1e kerst zonder pa, maar we hebben het echt ongelooflijk gezellig gehad. We hebben herinneringen opgehaald, zonder dat het verdrietig was. We hebben vreselijk gelachen om een hilarische foto die mijn zwager had van pa. En lekker gegeten. De kinderen van mijn zus zijn al volwassen maar o wat zijn ze leuk met hun neefjes ♡