Soepmaker

Discussion in 'De lounge' started by Eenkadootje, Nov 6, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Wie heeft een soepmaker, en bevalt ie.
    Ik twijfel of het wat voor mij is.

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Mijn man is hier de soepmaker :roflmao:

Ik moest even Google-en om te kijken wat het was, nog nooooit van gehoord. Persoonlijk vind ik het niet echt wat toevoegen? Je hoeft niet constant te roeren....dat doet mijn man eig ook nooit. Ook niet in erwtensoep of zo. Dus ik vind het veel geld voor iets “nutteloos” in mijn ogen. Plus weer een apparaat erbij :|

Zonnestralen, Juul75, siets and 2 others like this.
  3. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Phoe voor die prijs zou ik het niet eens proberen.

@Adje die heeft toch "alles" ? :p misschien kan ze hier wel advies geven

4. Banana

Banana Fanatiek lid

Jun 29, 2014
    2,045
    621
    113
    Ik heb er een gekregen, jaren geleden. Ik gebruik hem alleen om smoothies te maken. Daar is dat ding echt top voor. Maar voor soep gebruik ik toch liever een pan

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,440
    21,827
    113
    Ik dacht gelijk: dat noem je toch gewoon een pan :roflmao::roflmao:

Hier wordt ook bijna nooit wat geroerd hoor. Volgens mij hoort dat vooral bij pakjes. :|

Cindy1977 likes this.
  6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik hou heel erg van keukenapparaten en ik heb er ook best (heel) veel, maar hier zie ik het nut niet van in.

citroenrasp and Adje like this.
  7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik weet al wat @Adje gaat zeggen :D
    Koop een crockpot express of instant pot of iets soortgelijks. Dan kun je slowcooken, snelkoken, soep maken, etc.

Adje, Gootje1988 and citroenrasp like this.
  8. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,276
    25,746
    113
    Hahaha, bijna alles dan...
    Geen soepmaker niet in huis, maar die heb ik ook niet nodig met een crockpot express (of gewone pan) en staafmixer/blender kan ik hetzelfde doen.

@Eenkadootje Ik denk eigenlijk dat het enige voordeel van een soepmaker is dat je minder afwas hebt, omdat de blender in de soeppan zit. Maar een staafmixer spoel je zo schoon, dus of dat ook echt een voordeel is..

Gootje1988 likes this.
  9. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,276
    25,746
    113
    Hahaha, ik lees dit net na het typen van mijn antwoord. Dat is ook eigenlijk wat ik vind dat iedereen moet doen :roflmao::roflmao::roflmao:

MamaChantal and MamavanLieverd like this.
  10. siets

siets Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,235
    1,687
    113
    Leiden
    Precies dit!
    Ik maak regelmatig een flinke pan soep, snijden van groente is 80-90% van het werk en dat moet je blijven doen. Tijdens het koken ga ik gerust wat anders doen, ik roer bijna nooit, en daarna nog een minuutje pureren met de staafmixer. Dus maar weinig extra gemak er van en weer een apparaat om schoon te maken en op te bergen in je keuken.

11. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,508
    8,437
    113
    Moest ook even googelen (thuis ben ik de soepmaker :p)
    Vind de inhoud wel krap bij de meesten die ik zag, ik maak meestal sowieso meer dan 2 liter soep.
    Zowel verse (te pureren) soep als m.b.v. een pakje (waar ik dan nog heel veel andere verse ingrediënten bij in gooi).
    Ik roer altijd wel even en bij sommige soepen wat meer omdat het zetmeel anders aanzet op de bodem (gooi er nog wel eens wat aardappels door).
    Maar dat vind ik niet veel moeite,daar zou ik geen heel apparaat voor aanschaffen :oops: en voor pureren is de staafmixer prima!

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,514
    30,973
    113
    Female
    Net de kippen groentesoep opgezet. Ik een doodgewone pan.
    Kip gemarineerd. Groente gesneden. Alles even aanbakken. Bouillon erop. En de rest van de middag staat ie rustig te pruttelen.
    Geen omkijken aan.

13. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Heb dat ding even gegoogled maar daar past toch amper soep in? Zo groot lijken die apparaten me niet.. pan is dan makkelijker kan je zelf kiezen of je een grote pan maakt of een kleine pan

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Oké, niet handig dus.

Ik ga een staafmixer bestellen.

Adje likes this.

Share This Page