Warmtepompdroger in een koude ruimte

Discussie in 'De lounge' gestart door azucena, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wij staan op het punt om een droger te kopen. De enige plek waar deze kan staan is in een niet geïsoleerde berging naast de wasmachine.
    Het vriest niet in die ruimte, omdat er wel een verwarming staat. Maar we stoken het daar geen 20 graden natuurlijk ;).

Nu haalt een warmtepompdroger zijn warmte uit de ruimte, dus werkt dit wel in een koudere ruimte? Of is het dan qua energiezuinigheid niet nuttig om voor zo een te gaan?

Iemand die daar ervaring mee heeft?

2. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Net als bij de meeste koelkasten moet moet een warmtepompdroger in een ruimte staan die tussen de 10 en 32 graden is.

Hoe kouder het is, des te langer doet hij er over om de was te drogen.

In jouw geval zou ik kiezen voor een gewone condensdroger.

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Kroel, bedankt voor je reactie :).

Weet je dit uit ervaring of uit feiten?

Verder nog iemand ervaring?

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben er eentje staan in onze schuur waar het wel eens tegen het vriespunt komt. In dat geval zetten we een kleine verwarming bij. Ik heb niet gemerkt dat hij er langer over doet in de winter. Wij hebben express een goedkope gekocht met extra garantie van mediamarkt, puur om de reden die jij geeft. Zo is hij in ieder geval niet te duur geweest en word hij de komende 5 jaar gewoon gerepareerd als deze toch stuk gaat. We wilden het eerst uit proberen :)

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als het van de winter koud wordt en gaat vriezen, werkt hij sowieso helemaal niet meer. De pomp wordt dan te koud waardoor de droger niet aan kan.

6. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Maar in de berging vriest het nooit, want er lopen leidingen door. Anders zou de wasmachine er niet kunnen staan.

Het zal met de echte vrieskou misschien niet warmer worden dan 5 graden, maar vriezen zal het niet. De verwarming staat er gewoon aan ;). Scheelt ook dat hij waarschijnlijk bovenop de wasmachine komt, dus niet op de koude betonvloer.

De meneer in de BCC zei gisteren weer dat het prima kan. Dat hij dan nog net zo snel drogen zal. Maar of dat dan gewoon een verkooppraatje is..

7. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Lief Of Stoer, bedankt voor je reactie! Dat geeft moed :).
    Wij hebben een AEG op het oog, die geven sowieso 10 jaar garantie op de motor en 2 op de rest.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik merk ook geen verschil in drogen tussen zomer en winter. Tot voorkort stond hij in een niet geisoleerde bijkeuken, zonder verwarming. Daar was het ook echt koud.

9. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Ik werk bij een fabrikant die dit soort drogers produceert.
    De aangegeven temp. is een temp. voor optimale werking, wil dus niet zeggen dat bij een temp. die afwijkend is het apparaat het gelijk niet meer werkt.

Let wel; garantie op een apparaat is alleen van toepassing wanneer een apparaat gebruikt wordt volgens de fabrieksinstructies.

10. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Bedankt Kroel!

Nuttige informatie dus :).

Ik denk dat we de gok gewoon gaan wagen.

Deel Deze Pagina