Ik heb geen idee of dit bericht in de goede categorie staat, maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen.... Ik ben zwanger en mijn zusje woont in het verre buitenland en zal niet aanwezig zijn bij/na de geboorte van haar eerste neefje. Dat vinden we allebei natuurlijk helemaal niet leuk, maar is helaas niet anders. Nu wil ik haar een 'baby' pakket sturen met typisch Nederlandse tradities voor bij een geboorte, zoals een rol beschuit met een pak muisjes. Verder dan dit kom ik eigenlijk niet haha, dus mijn vraag is of jullie mee kunnen denken wat ik er nog meer in kan doen..? Thanks!
Ik weet dat je in Friesland de 'poppeslok' hebt; een borrel komen halen bij de kersverse ouders en natuurlijk proost je daarbij op de gezondheid van de baby.
Wat een leuk idee zeg! Flesje zwitsal, slabbetje, fotolijstje waarin ze foto's van haar neefje kan doen?
Hier in het noorden trakteer je op een stuk krentenbrood bij de kraamvisite, maar dat is wel wat ouderwets, bijna iedereen is over op de vrolijke beschuiten met muisjes
Het lijkt me trouwens een beetje vreemd om je zus een slabbetje te sturen met "ik word tante". Zelf gaat ze die niet dragen of heeft ze ook kleine kinderen?
Krentenwegge inderdaad, dat is wel een echte traditie. Maar ik weet niet of het goed blijft in een lange reis... Je kunt ook het recept sturen. Verder een borreltje en beschuit met muisjes!
Och sorry ik met mn schele hoofd, had het verkeerd gelezen. Edit: Ik had er niet over nagedacht dat dr zus later wel eens langs zou komen. Maar ik vind het toch vreemd om een slabbetje te sturen als ze zelf geen kinderen heeft, met daarop een tekst die voor haarzelf bedoeld is.
Ik kreeg van mijn zus een rompertje met daarop: 'if you think I'm cute you should see my auntie'. Hier in Nederland heb ik ook wel slabbetjes en rompertjes gezien met teksten als 'mijn tante is de allerliefste' of iets dergelijks
Je hebt bij hema een leuke zachte tulp rammelaar (meer voor een meisje vanwege de kleur maar maakt op zich niet uit), en misschien iets van jip en janneke? Ik woon zelf ook in het buitenland en kreeg onlangs van mn nichten het jip en janneke boek en die rammelaar