Tradities na geboorte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nieko, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieko

nieko Actief lid

2 dec 2013
    169
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee of dit bericht in de goede categorie staat, maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen....

Ik ben zwanger en mijn zusje woont in het verre buitenland en zal niet aanwezig zijn bij/na de geboorte van haar eerste neefje. Dat vinden we allebei natuurlijk helemaal niet leuk, maar is helaas niet anders.

Nu wil ik haar een 'baby' pakket sturen met typisch Nederlandse tradities voor bij een geboorte, zoals een rol beschuit met een pak muisjes. Verder dan dit kom ik eigenlijk niet haha, dus mijn vraag is of jullie mee kunnen denken wat ik er nog meer in kan doen..?

Thanks!

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik weet dat je in Friesland de 'poppeslok' hebt; een borrel komen halen bij de kersverse ouders en natuurlijk proost je daarbij op de gezondheid van de baby.

3. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    slab met hoera je wordt/bent tante

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wat een leuk idee zeg!

Flesje zwitsal, slabbetje, fotolijstje waarin ze foto's van haar neefje kan doen?

5. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Hier in het noorden trakteer je op een stuk krentenbrood bij de kraamvisite, maar dat is wel wat ouderwets, bijna iedereen is over op de vrolijke beschuiten met muisjes :)

6. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Het lijkt me trouwens een beetje vreemd om je zus een slabbetje te sturen met "ik word tante". Zelf gaat ze die niet dragen :D of heeft ze ook kleine kinderen?

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Krentenwegge inderdaad, dat is wel een echte traditie. Maar ik weet niet of het goed blijft in een lange reis... Je kunt ook het recept sturen. Verder een borreltje en beschuit met muisjes!

8. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    nee haha die kan ze de baby toch aangeven als ze hem eten mag geven

9. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een kraam/geboorte bitter ( klein alcoholisch drankje)

10. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    #10 Linky, 28 nov 2014
    Laatst bewerkt: 28 nov 2014
    Och sorry ik met mn schele hoofd, had het verkeerd gelezen.
    Edit: Ik had er niet over nagedacht dat dr zus later wel eens langs zou komen. Maar ik vind het toch vreemd om een slabbetje te sturen als ze zelf geen kinderen heeft, met daarop een tekst die voor haarzelf bedoeld is.

11. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Ik kreeg van mijn zus een rompertje met daarop: 'if you think I'm cute you should see my auntie'. Hier in Nederland heb ik ook wel slabbetjes en rompertjes gezien met teksten als 'mijn tante is de allerliefste' of iets dergelijks

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Je hebt bij hema een leuke zachte tulp rammelaar (meer voor een meisje vanwege de kleur maar maakt op zich niet uit), en misschien iets van jip en janneke? Ik woon zelf ook in het buitenland en kreeg onlangs van mn nichten het jip en janneke boek en die rammelaar :)

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

krentenwegge, kraamtranen of ander alcoholisch drankje, bij de slijter weten ze wel welke.

Deel Deze Pagina