Man mee naar verloskundige

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by -, Aug 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Als je man meegaat naar de verloskundige hoeft ie daar toch geen verlof voor op te nemen?
    Want in mijn c.a.o. staat dat dat hetzelfde is als een doktersbezoek. Maar zijn werkgever zegt dat dat hem uren kost.
    (hij heeft geen c.a.o.)

En weten jullie misschien waar ik dat kan vinden? :oops: want ik zoek me rot op internet, maar google waarschijnlijk niet de goede combinaties.

Alvast heel erg bedankt!!

2. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik zou even naar de afdeling personeelszaken van zijn werk bellen, die zouden dat wel moeten weten!

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik geloof dat het bezoek aan de verloskundige tijdens werktijd alleen opgaat voor de vrouw en niet voor de man, helaas...

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wel echt flauw heh dat vrouwen dat wel hebben en mannen niet. Mijn man zei laatst hoeveel bevallingsverlof krijg ik... twee dagen. Is echt niet veel als je net vader bent geworden..

5. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    kosten zijn gewoon voor rekening van je man, mijn man had destijds toen hij nog in loondienst was een goeie werkgever en kon gewoon na de bevalling opnemen wat ie wilde (2 wkn en ook nog doorbetaald)

en de bezoekjes aan de verloskundige plande ik in overleg met de vk af en toe 's avonds in, vraag het eens aan je vk of zij ook 's avonds afspraken heeft...ik deed dit niet omdat hij geen vrij kon krijgen maar omdat hij het niet nodig vond om van zijn werk weg te blijven hij heeft zelf nooit geen rijbewijs willen halen en hij werkt door het hele land heen, dus of hij moest dan een hele dag vrijnemen of een ander zou hem van bijv. rotterdam helemaal terug naar huis moeten brengen, ik vond het heel mooi dat zij ook 's avonds afspraken hadden moet je even aan je vk vragen meid, dan plan je je vk bezoekjes toch af en toe 's avonds in...

succes

6. Jansen

Jansen Bekend lid

Nov 6, 2005
    588
    0
    0
    Jouw bezoekjes aan de verloskundige vallen daar wel onder, die van je man helaas niet.

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ja, best lullig voor ze. En dan moeten ze in die tijd ook nog even alles regelen, verzekering, geboorteaangifte, kaartjes, familie op de hoogte stellen, etc, etc....

8. Niet meer actief

Dat is idd best lullig, hun krijgen toch ook een kindje...
    Mijn man baalde best, hij heeft niet zoveel vrije dagen meer en gaat er nu maar voor overwerken...

9. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ze krijgen er idd geen uren voor, daarom plan ik de afspraken met verloskundige in de avonduren dan kan hij tenminste mee want wil hem er wel graag bij hebben.

10. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    ja balen hoor...wij zijn echt een van de landen uit Europa met het kortste verlof (en dan ook voor de mannen). Alleen Duitsland heeft geloof ik nog korter verlof...ik sprak van de week een tante van me uit België en die vroeg hoe lang mijn vriend dan ook verlof krijgt..ik zei dat het standaard volgens mij 2 dagen is...in België is het minstens zo´n 3 weken voor een man! Wat een verschil hé!?

11. nijn

nijn Lid

Apr 28, 2006
    99
    0
    0
    Mijn mannetje heeft wisselende diensten, dus dat scheelt.
    We proberen zoveel mogelijk in te plannen buiten zijn diensten.
    Onze praktijk draait echter ook maar drie dagen.
    Tot nu toe lukt het echter nog steeds.

Share This Page