Wat ik me afvraag is of bij jullie de baby veel bewoog in aanloop van de bevalling.. Niet dat je wist dat je ging bevallen, maar ineens ging bevallen terwijl de baby nog wel druk in de buik was? Of houdt de baby zich erg rustig in aanloop?
Hier was dochterlief erg rustig, dag voor de bevalling nog aan de ctg gelegen ivm minder leven voelen
Ik ben twee weken regelmatig heen en weer geweest voor een ctg omdat hij al een tijdje vaak rustig was. Maar dat was ook zijn aard. 5 dagen rustig en dan de 6e dag de boel afbreken.
Mijn meisje was zoo druk.. Ik heb er nog een filmpje van gemaakt, mijn buik ging alle kanten op. Dit was 's avonds rond een uur of 11. Ik dacht toen nog die komt voorlopig niet. 'S nachts begonnen de weeen.
Dit is wel interessant om te lezen. Zit ook altijd naar mijn buik te staren hij gaat de heledag door alle kanten op en niet op een plek, nee ik voel zijn kontje voetjes en handjes allerlei bewegingen maken. Ik denk hierdoor ook steeds "die blijft echt nog wel een tijdje zitten" maar dat heeft dus niet altijd iets te zeggen. Hoop stiekem heel erg dat hij voor de 40 weken komt!
Ik ben nu 38 weken zwanger en voor mijn gevoel heeft ze de hele nacht niet stil gelegen. Ze reageert ook overal op, als mijn man zijn hand op mijn buik legt, als ik 's nachts (voor de zoveelste keer, haha) naar het toilet ga, omdraai of praat. Onze baby heeft altijd wel veel bewogen, volgens de verloskundige is dat juist een heel goed teken!
Hier alle dagen druk behalve de dag van de bevalling, lag rond 16.00u nog aan de ctg vanwege minder leven voelen en 18.00u begonnen de weeën en iets voor 12 was hij er al, stilte voor de storm dus
Mijn zoontje was in de avond super druk in mijn buik, had er allemaal nog filmpjes en foto's van gemaakt en die ochtend erna begon de bevalling
hier de dag voor mn vliezen braken een heel druk kindje in mn buik. Zelfs tussen de weeën en later persen voelde ik m nog bewegen.
Mijn zoontje was de dag van de bevalling heel rustig. Er was ook wel een beetje opluchting toen de vk ging luisteren naar het hartje en het goed klopte.
druk niet eigenlijk, ik voelde wel de hele avond iets, maar niet wat ik normaal voelde van haar. Alsof ze zich aan het nestelen was voor het grote moment (denk ik nu achteraf hoor, op het moment zelf dacht ik er niet veel van, behalve dat het wel een grappig gevoel was eigenlijk.) Het leek meer op "kriebelen" (bij gebrek aan een beter woord). . Later begon de bevalling (direct weeen) 3 kwartier nadat mijn man thuis was van zijn cursusavond ... perfect timing.
Bij mij was de baby tijdens de weeen nog mega druk. De ctg sloeg steeds alarm omdat ze de baby niet kon vinden doordat ze zo druk was.
Een paar dagen voor de bevalling weinig beweging, alsof ze ook nog ff wilden genieten van de rust haha
Hier tijdens de weeën nog een erg drukke baby. De gynaecoloog stond er van te kijken. Tijdens het persen was ze nog aan het trappelen. 😂
Ik dacht dat het was begonnen omdat ik om de 5 minuten een harde buik had wat maar niet afzakte... was een valse start want de baby schopte de harde buiken haha. Door de harde buiken voelde ik geen leven en heb 2 dagen aan de ctg gelegen. Baby was in orde maar ik werd daardoor wel ingeleid. Baby werd ook nog eens te klein geschat waardoor de gyn zoiets had van het is tijd om hem te halen. Op de dag van de bevalling werd ik nog regelmatig geschopt maar toen de weeën opgang kwamen heb ik het niet meer zo sterk gevoeld, was ik achteraf ook wel blij om.... die arme ribben van mij (ribben zijn zelfs van de buitenkant blauw geweest door mijn top sporter )