Hoge scheur in vliezen.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Emib, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Dag dames,

Ik ben opzoek naar ervaringen: bij mijn eerste kindje begon mijn bevalling doordat ik een scheur hoog in mijn vliezen had en ik telkens vruchtwater verloor.

Nu vraag ik mij af, of ik bij mijn tweede kindje meer kans heb op weer scheur??

Ik heb eigenlijk een beetje schrik, omdat het herkennen van zo n scheur niet gemakkelijk is. Nu bij mijn eerste kindje heb ik geluk gehad, maar ik hoor soms enge verhalen zoals dat kindjes dood geboren worden omdat ze niet genoeg vruchtwater meer hadden en mama's het niet doorhadden dat ze een scheur hadden. Het maakt me allemaal bang omdat ik de laatste tijd heel veel slijm verlies en dus schrik heb het niet te gaan herkennen.

2. OrD

OrD Lid

18 dec 2015
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heyla,

Ikzelf had bij m'n eerste ook een hoge scheur, hier 2dagen mee rond gelopen en uiteindelijk eens laten controleren bij de gyneacoloog. Daarna ingeleid en 23u laten was hij er.
    Ondertussen zit ik in week 37 van ons 2de zoontje en heb ik deze vraag reeds aan de gyn. gesteld, hij wist mij te vertellen dat een eerdere hoge scheur zeker geen indicator is om er opnieuw een te hebben. Je kunt natuurlijk wel 2x "pech" hebben maar de kans is zeeer klein.
    Hopelijk ben je hier iets mee...

3. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Ord. Dank u wel!! Hier ben ik wel iets mee ja, ik ben nu eindelijk gerust gesteld. Ik moet pas woensdag opnieuw naar de gynae en ik kon echt niet wachten omdat ik in 1 keer met deze vraag zat.

Hoe had jij het door dat je een scheur had? Ik kan hier echt geen onderscheid meer maken tussen slijm of vruchtwater. Tot 2dagen terug dacht ik altijd dat het slijm was, maar nu twijfel ik natuurlijk ik 1 keer veel meer.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb bij de eerste ook een vlies scheur gehad, bij de tweede ook, maar bij de derde en vierde niet,
    Derde is begonnen dmv inleiden en de vierde met weeen

5. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Ik maak me nu toch echt wel weer zorgen. Want hoe hebben jullie vruchtwater herkend??

6. beempie

beempie Actief lid

5 mrt 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Bij twijfel altijd bellen. Hier zegt deVK dat je eigenlijk nooit teveel kunt bellen. Ze zijn ervoor om je te helpen met vragen, en gerust te stellen als je ergens mee zit. Dus niet langer mee rond blijven lopen en straks gewoon even bellen! Succes

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Bij mij was het alleen heel sterk het gevoel hebben, en dag bleek te kloppen, als je je zorgen maakt moet je echt bellen hoor !

8. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Dan ga ik straks mss even eens langs in t ziekenhuis, want bellen helpt hier dus niet echt.
    Ik ben benieuwd.

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier begon het ook met een hoge vliesscheur, maar wel ietsje groter denk ik. Hoorde een soort knak en toen verloor ik vocht... Binnen een uur had ik weeën dus was wel vrij duidelijk ;)

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    bij kindje 1, ook een hoge scheur dag voor de bevalling. kindje 2 pas door de verloskundige tijdens de bevalling

11. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest. Ze hebben het gecontroleerd en het was geen vruchtwater. Bij twijfel mocht k altijd weer gaan.
    Ik ben nu al een stuk geruster.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.189
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik had bij de middelste een hoge vliesscheur.
    Ik had toen die dag controle bij de VK en die beweerde dat het geen vruchtwater was want bij het onderzoek verloor ik geen vocht.
    Ik rook duidelijk VW maar goed je denkt dan toch van dat zij het wel zal moeten weten.
    De dag erna had ik nog steeds VW verlies en vooral bij het tillen en bukken verloor ik steeds wat vocht.
    De dag daarop ben ik weer gaan bellen omdat ik ook roze afscheiding verloor met vocht en een hele zoete lucht.
    Toen een andere VK thuis geweest en die herkende het meteen als zijnde VW en ben toen naar ziekenhuis verwezen en na 2 uren was onze dochter al geboren.
    Gelukkig geen complicaties.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.189
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig is alles in orde.

14. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Gelukkig dat uiteindelijk alles dan goed is afgelopen.

Ik mocht hier ook wel altijd terugkomen wanneer ik weer twijfelde. Verlopig is mijn volgende controle woensdag. Ik ga dus nog wat afwachten.

Deel Deze Pagina