Meestal begon de astronomische lente op 21 maart, maar daar komt verandering in. Vanochtend om 6.14 uur stond de zon precies boven de evenaar, waarmee de lente een feit was. Sinds 1896 kwam het begin van de lente nooit zo vroeg. Sterrenkundigen bepalen het begin van de lente op basis van de positie van de aarde ten opzichte van de zon. De afgelopen jaren begon de lente officieel meestal op 21 maart, maar de komende decennia is dat naar verwachting vrijwel elk jaar al op 20 maart. De lente begon op 1 maart al voor meteorologen.
Ik was ook in de veronderstelling dat ze een dag te vroeg was dus heb even gegoogled Maare ik zit er niet mee hoor als het weer ook maar mooi wordt
*spring spring*..... Dacht ook de 21ste maar man zag het gisteren in agenda staan...... dus wellicht helpt het... "tis lente"... komt u maar!!!
Joepieeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Laat het zonnetje en de lekkere temperaturen maar komen! Heb zo zin in heeeeeeerlijk weer!! Word er helemaal vrolijk van! En niet alleen ik, ik merk dat mensen om me heen en op straat ook veel vrolijker worden!
Jeeeuuuuhhh... Het ziet er ook weer heerlijk uit buiten. En zag bij een rondje wandelen gister overal groene knopjes in de struiken.. Kreeg er zon lekker gevoel bij
Alvast van harte gefeliciteerd! Die zon, dat doet echt zo'n deugd! Ik heb meer energie overdag, zoonlief amuseert zich kostelijk buiten, meer moet dat niet zijn
Wat het zonnetje al niet kan doen en het is nog gratis ook ...m'n winterslaapje is bij deze officieel voorbij, ik leef weer