Ongi geworden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door remes25, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. remes25

remes25 Actief lid

13 aug 2008
    180
    0
    0
    nagelstyliste en thuiszorg
    Hoi Hoi allemaal,

Helaas ben ik vandaag ongi geworden en niet zo klein beetje ook :confused: :cry:

ik heb normaal een cyclus van 28 dagen. hoe kan het nu dan dat ik eigenlijk nu 'overtijd' was? Heb ik het fout berekend of? hoe moet ik de volgende cyclus banner dan tellen?
    en hoe haal ik deze weg?

groetjess

2. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Hoi!

Bij je profiel kan je je banner aanpassen. De 1e dag dat je rood bloed hebt telt als 1e dag van je ongi.

Het kan zijn dat je door bv. spanning e.d. wat later dan normaal ongi wordt.

Weet niet hoelang je al gestopt bent met de pil anders kan het daar ook nog mee te maken hebben

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he dat is mooi k*t ik ben ook net ongi geworden verd*rie ik baal als een stekker nou ja ongi ik heb een heel klein drupje roze in mijn tampon dus dat betekent dat ik vanavond of morgen heel erg ongi ben. ik vindt dit echt niet leuk. hopen dat het e volgende ronde beter gaat.

je moet gewoon een nieuwe banner maken en dan die weer kopieren naar je profiel en die andere dus eerst weghalen en dan heb je weer een nieuwe banner.

en je moet altijd uitgaan van je langste cyclus! us nu deze cyclus heeft 34 dagen geduurd dan moet je de aankomende cyclus ook uitgaan van 34 dagen
    ik hoop dat ik zo een beetje je vragen heb beantwoord?

liefs

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik hoorde van mijn gyn als je voor 12 uur ongi bent geworden dan telt het wel als dag 1 maar ben je na 12 uur ongi geworden dan telt de volgende dag pas als cyclus dag 1
    dan weet je dat ook weer even

liefs

5. remes25

remes25 Actief lid

13 aug 2008
    180
    0
    0
    nagelstyliste en thuiszorg
    Bedankt voor de antwoorden :D

Ik had vanmorgen bij het opstaan ineens erge buikpijn. En toen kwam er ook meteen een enorme hoeveelheid helder :evil: en nu nog.
    Moet ik dan een cyclus tellen van mijn vorige ongi tot vandaag ik weer ongi ben geworden?

ben sinds vorig jaar dec al van de pil af. En had vanaf mei dit jaar een normale clyclus

groetjess

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hoi allemaal,

Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb normaal een cyclus van 29 dagen en deze reis duurde het iets langer. Ik vraag me alleen af welke dag precies nu als mijn eerste cyclusdag telt. Ik heb sinds afgelopen maandag elke dag een beetje lichtroze afscheiding gehad (voornamelijk overdag, maar alleen met afvegen). En nu pas wordt het iets donkerder en iets heviger. Telt die maandag al mee? Want dan was mijn cyclus 30 dagen en als het vandaag pas telt heb ik een cylus van 32 dagen.

Ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag heeft.

Groetjes!

7. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Als ik de antwoorden zo lees moet je dus uitgaan van je eerste "rode" dag en van de langste cyclus.
    Ik vind het wel lastig hoor allemaal. Heb mijn banner aangepast, want na twee en een halve dag rommelen is de ongi ineens doorgebroken.

Heb net min of meer ronde 1 achter de rug en ineens is mijn cyclus van slag. Ik heb al heel lang een cyclus van 28 dagen. Het begint altijd op vrijdag te rommelen en op zaterdag is het dan zover. Nu was het maandag pas aan het rommelen en brak het vandaag pas door. Zal idd wel de spanning geweest zijn, dat de boel wat later kwam, maar heb nu geen idee meer van wat voor cyclus ik dan eigenlijk uit moet gaan.
    Want nu had ik ineens een cyclus van 32 dagen. Heb ik nog nooit eerder gehad.

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hoi hoi,

Als ik van mijn eerste rode dag uit ga heb ik een cyclus van 30 dagen.
    Ik vind het ook allemaal erg raar. Normaal begint het wel met lichtroze, maar dan zet het ook binnen een paar uur door. En nu loop ik er al 4 dagen mee, tenminste dit wordt mijn vierde dag. :(
    Ik dacht gisteren dat het door ging zetten, maar dat gebeurde toch niet.
    Moet ik me zorgen gaan maken dat ik al vier dagen lichtroze heb bij afvegen (overdag voornamelijk en niet altijd kan ook naar de wc gaan en niets zien)? Ik word liever gewoon ongesteld. Want nu zit ik niet lekker in mijn vel. Heb ook andere klachten dan normaal als ik ongesteld word. En krampen zijn er niet/nauwelijks. Heb alleen af en toe een steekje.
    Nou hopen dat het snel doorzet, want zo is het ook niets.

Heeft er iemand trouwens ook last van klachten na de eisprong tot aan de menstruatie, dan bedoel ik zeg maar (een soort) pms klachten?
    Ik word daar namelijk elke maand behoorlijk ziek van en ik raak er steeds vermoeider van. :cry:
    Heeft iemand tips of middeltjes die helpen?

Groetjes Sab

9. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    ik had maandag ook van dat bruine afscheiding en sinds gisteren is het helder bloed geworden

10. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0

Ik lees hier even toevallig mee..
    Maar is dat echt zo Sunlight?

Want dan heb ik een dagje te veel gerekend.
    Gister had ik namelijk na 12 uur wat bruin.. En dat is altijd mijn voorbode van de ongi.. Dus dat is dan niet de 1e dag van mijn cyclus?

11. Missy538

Missy538 Lid

15 jul 2008
    75
    0
    0
    Hier nog steeds niet ongi....

12. mamavan1

mamavan1 Actief lid

16 jul 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    missy 538, heb je al getest?

13. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    12.00 s'nachts he dames. oftewel 0.00. :) :) :) ;)
    Als je vandaag ongi wordt duurde de vorige cyclus tot gisteren en de nieuwe begint dan op de dag dat je ongi wordt. Dat is dan dus vandaag.

Mijn cyclus duurt deze maand ook errug lang zie banner. :(

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Een vraagje voor de vrouwen die over tijd zijn.
    Hebben jullie helemaal geen verlies van afscheiding/bloed/etc?
    En hadden jullie normaal wel een regelmatige cyclus?

15. Missy538

Missy538 Lid

15 jul 2008
    75
    0
    0
    jep nog steeds negatief.

16. Missy538

Missy538 Lid

15 jul 2008
    75
    0
    0
    ik heb alleen een beetje last van witte afscheiding.
    En normaal gesproken altijd een cyclus van 28.
    behalve vorige maand 3 dagen overtijd.

maar 11 nog nooit gehad!

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36

En je hebt verder geen klachten? Steekjes in de buik, etc?
    Misschien kun je een test door de huisarts laten doen?

Ik twijfel nog steeds of ik nu ongesteld ben geworden of niet. :( Dat komt voornamelijk door de vage klachten die ik heb. Mijn ongesteldheid is eigenlijk elke maand wel hetzelfde en deze keer compleet anders.
    Maar ja, ik wacht wel een paar dagen af denk ik.

Frustrerend zeg... :(

18. Missy538

Missy538 Lid

15 jul 2008
    75
    0
    0
    Ik had de eerste week alleen maar steken in mijn buik!
    maar niet de hele dag door zo nu en dan steken.
    nu is dat helemaal weg en nu ontzettende zere borsten, ook last van hoofdpijn, veel plassen, vergeetachtig zijn etc

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dat heb ik ook, de steken zijn er af en toe. De ene keer een felle gemene steek en dan weer kleine steek. Het wisselt.
    Hoofdpijn heb ik heel af en toe, niet noemenswaardig. Het gaat ook zo weer weg.
    Vergeetachtig ben ik van mezelf al haha, dus daar kan ik niet op oordelen. Plassen doe ik ook veel want ik drink zeker 2 liter water op een dag. En mijn borsten zijn af en toe iets gevoeliger, maar ja dat kan ook door een aankomende ongi komen.

Het nadeel is dat ik niet naar mijn klachten kan kijken eigenlijk. Voor mijn ongesteldheid heb ik veel klachten die lijken op zwangerschap maar dat is het niet. Ik heb dat gewoon elke maand op dezelfde manier.
    Dus na mij eisprong begin ik klachten te krijgen en die verdwijnen weer zodra ik ongi word. Het rare is dat de klachten nu wel weg zijn, maar mijn ongi zet niet door.

Denk je wel dat je zwanger bent? Kun je je niet door een arts laten testen?

20. mmooii

mmooii Actief lid

23 aug 2008
    269
    0
    0
    Haihai,

Ik ben vandaag dus jammer genoeg ongesteld geworden! Dit valt erg tegen uiteraard... .Je hoopt toch echt dat het raak is....
    Had ook een voorgevoel dat het wel eens raak kon zijn dus ja...ach ja het maakt ook niet meer uit het is gewoon zo.... :(
    Vanmiddag was het echt een tegenvaller hor, nu gaat het wel beter...
    Op naar de volgende keer :) .

Wat ik me afvraag:
    Voo het uittellen van mijn vlogende eisprong kan ik dan vandaag als dag 1 beschouwen?
    Een aantal dagen wat bruin verlies gehad en vandaag rond 11.30 uur a 12.00 uur was er echt bloed!
    Kan ik dit dan als dag 1 zien?

Hoor het graag!

Groetjes mmooii

Deel Deze Pagina