Was dat nou een .. ?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door , 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Gisteren hebben wij een echo gehad.
    Ik was precies 13 weken zwanger.
    Op een bepaald moment zei de vrouw dat we hem/haar even van top tot teen bij langs gingen en we begonnen bij de beentjes..

We bekeken de beentjes heel close vanuit het vooraanzicht en ik zag gewoon heel duidelijk een grote ronde 'zak' er tussen met een staafje :) eruit zeg maar..
    Op het moment dat het in beeld kwam, ging ze snel verder en eigenlijk besefte ik pas in de auto dat ik dacht iets gezien te hebben van het geslacht.. Nu weet ik dat het daarvoor nog veel te vroeg is, maar ook lees ik veel verhalen dat je het tóch wel kunt zien?

Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig.. Want als dit écht een piemeltje was dan klopt mijn sterke voorgevoel dat ik aldoor had dus voor geen meter :p

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Het lijkt mij persoonlijk heel sterk dat je nu al een piemeltje hebt kunnen zien op een kindje van 10cm. Sowieso zijn de uitwendige geslachtsorganen 9 van de 10 keer nog niet (volledig) ontwikkeld, dus de kans is héél erg klein.

3. anna mamma

anna mamma Actief lid

8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi hoi,

Ik denk het niet hoor. Ik heb zelf met 14/15 weken een extra echo gehad ivm niet kunnen horen van de hart tonen bij de vlk.
    Tijdens de echo vertelde ik dat ik het geslacht niet wilde weten , wel als er iets mis zou zijn met de kleine. De mw die de echo maakte vertelde dat je dit nu ook nog absoluut niet kon zien.
    Dus denk dat je iets anders hebt gezien.
    spannend toch dat je pas bij de geboorte zult weten wat het is. tenminste vinden wij

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn echoscopiste zei dat 16 weken het absolute minimum is om het te kunnen zien. Dus ik zou me nog geen illusies maken als ik jou was, het kan echt nog alle kanten op haha!

5. Niet meer actief

Hmm, nou 1 ding weet ik uit ervaring wel zeker en dat is dat 16 weken absoluut niet het minimum is. Bij mijn zus konden ze met 14 weken al voor 99% zeker vertellen dat het een jongen zou worden, en dit klopte..

6. Vlinder84

Tot 16 weken (niet mijn woorden, maar die van mijn echoscopiste) hebben zowel jongens als meisjes hetzelfde 'hangen'. Dus ik vind het knap gegokt dan bij je zus!

7. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Bij mijn buurvrouw zagen ze het dus al met 11,5 weken! Ze zette dat echoapparaat op haar buik en HUP! Recht in de roos! Een uitsteekseltje, duidelijk een jongetje!

8. Alita

Alita Niet meer actief

Vindt dit allemaal zeer vreemd aangezien ze in eerste instantie allemaal hetzelfde hebben. Was het niet gewoon toeval?

9. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Het blijft een kwestie van 50% goed of mis gokken met dat aantal weken, ik weet ook niet beter dat het tot een week of 16 gelijk is aan elkaar.

10. Niet meer actief

Wat een sarcasme? Ik heb het nagezocht en het kan absoluut voor 16 weken wel gezien worden. (Ik zeg hiermee niet dat wat ík zag ook klopte..) maar er zit wel verschil tussen jongens en meisjes met 13/14/15 weken. Alleen niet iedere echoscopiste/verloskundige kan dit..

11. moniek

moniek Actief lid

9 jun 2005
    365
    0
    0
    mama en huisvrouw
    tricht
    bij mij hebben ze met 14 weken gezien dat het een meisje is en het is duidelijk een meid hoor.

12. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Ik denk ook zeker wel dat het in sommige gevallen eerder te zien is. Bij ons met 15 weken en nog iets was het volgens (pret)echo 99% een jongen moet je nagaan.
    Bij mijn nicht hoe bizar ook zeiden ze met 9 weken (?) al dat het een meid zou worden en dit klopte ook dus het kan wel...

13. Vlinder84

Waarom raakt dit je zo? Ik vertel je alleen wat ik heb begrepen van mijn gyn en dan ben ik sarcastisch? :rolleyes:

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn verloskundige zei nadat ik ook dacht iets te zien....
    als hij nu al een zichtbaar piemeltje heeft dan word ie geboren met een tuinslang whahahhahah

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mmmm hormonen :evil: :evil: :evil:

16. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008