De uitslag van de combitest is 1 op 1200 waarom niet blij?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Iejoor2510, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Dames,

Heb vandaag de uitslag gekregen van de combinatietest, 1 op 1200 is toch een mooie uitslag en mijn vriend is daar (gezien mijn leeftijd) erg tevreden mee, maar waarom ik dan niet? ik had hem denk ik toch wat lager gewild. Ondanks de uitslag ben ik toch nog niet gerustgesteld, is er iemand die dit herkend? zo ja hoe ga je hier mee om?

liefs Ellis

2. Blue Ice

Blue Ice Lid

28 apr 2008
    98
    0
    0
    bediende
    Mechelen
    Hallo Ellis ,

ik begrijp volledig hoe je je voelt , wij hebben gisteren de uitslag gekregen en dit is 1 op 1100... wat op zich niet slecht is.
    maar toch ben ik ook nog niet gerustgesteld...
    Ik denk dat het normaal is dat je je zorgen maakt, ik doe dat ook,
    maar langs de andere kant is het misschien niet slecht om van je zwangerschap te genieten.
    ik heb me voorgenomen om dat ook te gaan doen vanaf nu!

Groetjes
    Ann

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hmm ik heb 1 op 21.000 en ik hou ook ergens in mijn achterhoofd dat het een kans is. Maar goed, ik ga er niet meer veel over nadenken.

4. carma

carma Niet meer actief

Lieve meiden

Ik snap eerlijk gezegt niet waar jullie je zo druk over maken.
    Ik ben 34 en ben getest in het radboud in nijmegen, onze kans is 1 op 300 en de arts zei dat ik me niet druk moet maken en dat het voor iemand van mijn leeftijd een laag risico is.
    Zoek maar een z'n lijst op dan staat bij 34 een kans van 1 op 310 en bij 35, 1 op 280 normaal is.
    Ga lekker genieten en bedenk dat de kans dat jou kind net die eene is erg klein is en mocht het dan toch zo zijn, nou ja dan moet het zo zijn en zal je er niet minder van houden denk ik.

veel plezier met jullie zwangerschap

groetjes Marieke

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    tja, dat is het hè? De kans is klein, heel klein (0,1% misschien dat het zo beter staat dan 1:1200).

Wat levert het je op om je zorgen te maken....?

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het komt waarschijnlijk door het feit dat je direct geconfronteerd wordt met een kansberekening. Er is ALTIJD een kans dat er iets mis is of het nou 1:100 is of 1:1200. Je zal meteen denken: "straks overkomt het ons kindje". Daarom zou ik zelf niet snel een nekplooimeting doen.

7. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Het komt inderdaad door die confrontatie denk ik, en door het feit dat mijn vorige zwangerschap in een ma eindigde, die pijn zit er nog zo diep in, dat het moeilijk is om zorgeloos van deze zwangerschap te genieten. Maar ik ga het nu proberen om van me af te zetten, het is ons beebje dus houden we van is buiten kijf...

liefs Ellis

8. carma

carma Niet meer actief

hoi ellis

Sorry dat kon ik ook niet weten, wat erg voor jullie.
    Probeer toch lekker van je zwangerschap te genieten, voor je het weet ligt de kleine in je armen en is het al voorbij.
    Ik snap wel wat jullie bedoelen, ik heb behoooorlijkovergewicht en was bij voorbaad al een risico geval met een medische indicatie.
    Dat maakt je toch angstig zeker als je met 13 weken te horen krijgt dat alles goed is en dat je met 20 weken pas terug hoeft.
    Dat kan niet want ik was toch een risico?
    dan denk je dat dat nooit goed kan gaan.
    Ik ben nu bijna op de helft en alles gaat volgens schema, alleen mijn buik niet.
    Ik heb nog geen dikke buik ( niet veel meer als voorheen hihi)
    dat vind ik niet echt leuk omdat mensen dan niets zien en denken dat ik niet meer zwanger ben.
    Maar ja als alles maar gezond is.

Liefs marieke

9. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Wow! 1 op 1200 bij 38 jaar! Zo'n kleine kans heb ik in mijn omgeving nog nooit gehoord! Bij mij zat iedereen boven de 36 op ruim 1 op 100 en meestal hadden ze nog een veel grotere kans. En alle kindjes waren helemaal gezond.

Maar ik begrijp je reactie wel hoor. Zeker als je hoort van kansen van 1 op 18000 enzo. Tja, het blijft een kansberekening. Als ik het zelf over kon doen zou ik direct voor de vlokkentest kiezen, ook al zitten daar risico's aan.

10. bouchere

bouchere Niet meer actief

hoi
    mijn uitslag van de combitest was 1 op 8!
    en ik ben ook 38 jaar.
    dus jij zit echt heel hoog met je uitslag.
    maar het is en blijft een kansberekening.
    wil je meer zekerheid ,ga dan toch maar nadenken over een vlokkentest of vruchtwaterpunctie.
    want het is en blijft een kansberekening.

groetjes

diana

11. Iejoor2510

27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Geeft niet joh, kon je ook niet weten. En misschien draag je wel naar achteren zodat je je buik niet zo ziet? ik vind mijn buik 's avonds ook mooier (dikker) dan overdag en zou wel willen dat je dat de hele dag zou hebben, maarja we kunnen niet alles hebben he ;)

Liefs Ellis

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb een niet gezond kindje (hartafwijking) en onlangs in en gesprek met de cardioloog zei hij: 4 op de honderd kinderen heeft een aangeboren afwijking, 1 daarvan een hartafwijking. Zo concreet zijn de cijfers dus, en gelukkig staan we daar niet dagelijks bij stil!
    4 op de 100 betekend in dit verhaal dat er 96 kerngezond geboren worden. Ik heb ook nog niet iemand angts horen uiten voor het percentage wat ik noem (waarschijnlijk omdat niemand er echt bij stil staat), maar als je ineens een concreet getal krijgt nav een kansberekening bij JOUW kindje, dan betreft het jezelf, en dan wordt je er onrustig van.
    Maar jeetje: 1 op de 1200 is hartstikke super joh! En na een miskraam ben je uiteraard hartstikke onzeker, maar dat komt vast goed naar mate de zwangerschap vordert. Probeer er toch van te genieten!

13. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Volgens mij is dat ook niet wijdverbreid bekend.
    Maar wat me bij mezelf wel opvalt is dat ik bij van alles en nog wat niet stil sta als het mezelf betreft (ja, ja, tuurlijk ik kan kanker krijgen, onder een tram lopen etc., maar dat gebeurt meestal mijn buurvrouw ;) ), terwijl ik nu ik zwanger ben juist bij alles stilsta wat mijn kindje zou kunnen hebben...

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Een zwangerschap kan een hele mooie tijd zijn, maar ook een heel onzekere. Jij bent al geconfronteerd met de dingen die fout kunnen gaan bij een zwangerschap, wat jou roze wolk toch beinvloedt! En dat is logisch hoor. Ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die blijven twijfelen na goede uitslagen van de combitest of echo's. Dat is jammer, maar je kan er weinig aan doen. Ik laat de zorgen af en toe volop komen en pieker me dan even helemaal suf. En dan probeer ik het van me af te schudden en te dromen over mijn kindje. Want je zorgen maken, over het zorgen maken, is dubbelop vervelend! Waarschijnlijk ben je past opgelucht als de kleine gezond en wel op je buik ligt. En dan begint het echte zorgen pas echt hihi!

15. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    hoi hoi
    wij kregen deze vraag ook vanmorgen of we deze test wilde laten doen... van te voren al over gehad en wisten dus het antwoord al. We laten dit niet doen, omdat je idd van die vage schattingen krijgt en ik me dan de hele zwangerschap zorgen ga maken. Ook zullen we er niets mee doen als we meer kans zouden hebben op een kindje met syndroom van down, is voor ons geen reden om de zwangerschap af te breken. Ook ben ik nog jong dus was de kans ook erg klein maar dan nog......

1 op 1200 klinkt niet echt verontrustend hoor! maar ik snap dat je je zorgen maakt.... (zou ik dus ook doen)

groetje!

16. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    hoi,

Ik heb ook een combitest gehad en daar is 1:1145 uitgekomen en ben 38...
    Ik maak me daarom ook verder geen zorgen het is een mooie uitslag en verdere onderzoeken waren ook niet nodig.

Nu op naar de 20 weken Echo...

groetjes Anja

Deel Deze Pagina