De (rug) weeen heb ik toch echt wel als pijnlijk ervaren, vooral omdat het zo lang duurde... Na het infuus met de weeenopwekkers ging het helemaal rap en kon ik ze niet goed meer opvangen, de tijd er tussen was veel te kort om weer op adem te komen... Een uur persen, de knip en de vacuumpomp vond ik helemaal niet pijnlijk.... Het hechten achteraf deed me wel behoorlijk zeer maar dat komt door die stomme stagaire die me niet goed verdooft had.
Van de eerste ben ik ben in binnen 6 uurtjes bevallen zonder knip/scheurtje of wat dan ook.Van de 2e ben ik bevallen dmv een ks beide bevallingen zijn mij 100% meegevallen! Liefs,Claudia
Ik ben in totaal (vanaf de eerste wee) in 4,5 uur bevallen. De weeen kwamen eigenlijk meteen om de 5 minuten. Toen ik mocht persen was ze er al na een kwartier. Het viel mij echt heel erg mee! Ik zag er namelijk best wel tegen op. Groetjes
Ik ben geeindigd aan het infuus, omdat ik van de voorweeen al 2 nachten niet geslapen had, welke ik wel goed kon weg zuchten, maar ze waren sterk genoeg om niet te kunnen slapen. En de vk was van mening dat ik het niet zou trekken met een 3 de nacht zonder slaap, die mening had ik trouwens ook! Voor dat ik aan het infuus ging had ik al 4 cm onsluiting. om 11.30u lag ik aan het infuus en om 17.00u was Lenthe er. Bij de 8 cm onsluiting wist ik niet meer hoe ik het had, zoveel weeen om de minuut achter elkaar. Het was te laat voor verdoving dus ik moest naast het bed gaan staan, de pomp werd 1 tandje zachter gezet en in een mum van tijd riep ik ik moet poepen! hup weer op bed en persen maar, de uitdrijving is in het totaal 22 min geweest. De placenta was er met 1 keer zuchten, weinig bloed (200ml totaal) en geen naweeen. Voor mij is het een super bevalling geweest, als ik me bedenk dat ik eerst ivm stuitligging een geplande keizersnede zou krijgen, maar Lenthe is uit zich zelf gedraaid met 38,5 week en werd het dus een normale bevalling. Het ergste vond ik dat de blaas na de bevalling totaal overrekt was en dat ik bijna 2 weken met een catheter in heb gelopen, maar daar heb ik geen pijn aan gehad, en is nu weer verholpen! Ik had een subtotaal ruptuur en daar heb ik de 1 ste week wat last van gehad, maar daarna geen last meer van gehad! Al met al zou ik het zo weer over doen op deze manier.
idem, ik vond de ontsluitingsweeen ook niet fijn! was 'blij' dat ik mocht gaan persen succes met de laatste loodjes
idem, ik vond de ontsluitingsweeen ook niet fijn! was 'blij' dat ik mocht gaan persen succes met de laatste loodjes
Weet je, als ik terugkijk op de bevalling denk ik, het is het allemaal echt waard! Hoe een ander de bevalling heeft ervaren, heb je echt niks aan. Ik wilde het ook graag van iedereen horen, en dan natuurlijk vooral de positieve verhalen, maar je kunt je echt van tevoren niet indenken hoe het zal zijn. Ik wens je veel succes en een voorspoedige bevalling toe! Liefs Tina
maar die weeen, zijn het ongesteldkrampen maar dan erger? moet ik me dat voorstellen? want ik heb normaal afschuwelijke menstruatiepijnen. niet normaal, zonder pijnstilling red ik het niet. en als mijn menstruatie al zo zwaar is...