Hoi! Ik ben morgen 23 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik heb sinds ongeveer 2,5 week pijn in mn heupen (en stuitje en onderrug, maar dat had ik voor de zwangerschap ook al wel). Ik heb het donderdag bij de verloskundige aangegeven, maar kreeg niet de indruk dat ze goed doorhad hoeveel last ik er van heb en ze zei alleen dat het een echt zwangerschapskwaaltje is en ik zitten/lopen/staan moet afwisselen (ivm bureauwerk, heb wel een goede stoel en zitcoaching gehad een paar jaar terug). Tot nu toe merk ik daar (zeker) geen verbetering door. Staan sowieso niet, dan krijg ik alleen maar meer/sneller last (na een kwartiertje staan, strompel ik dan weer door). Nu voelt mn buik 's middags/'s avonds ook hard en zwaar aan. Ik voel geen krampen/samentrekkingen ofzo, maar meer een zwaar en spierpijnachtig gevoel. Van de buitenkant voelt het dan hard aan. Ik wil me niet aanstellen, maar maak me er toch wel zorgen om. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn, moet ik wel actie ondernemen, iets doen of juist laten? Is dit een periode en gaat dit straks weer beter, of wordt het waarschijnlijk alleen maar erger? Ik zit nu aan het eind vd dag echt op mn werk met een zeurende pijn mn heupen en in de auto naar huis. Moe was ik (nog) steeds al, en dit helpt niet erg mee... Voel me echt een oud aanstellerig strompelend vrouwtje (zwanger is niet meteen gehandicapt...). (De controles verder waren tot nu toe allemaal in orde. Baby groeit zoals het zou moeten doen.) Groetjes en alvast bedankt! Divatje
HOihoi, Jeetje wat vervelend! Mijn advies zou zijn: ga naar een fysio, laat er eens goed naar kijken, waar het vandaag komt enz en wat je er tegen kan doen om in ieder geval te zorgen dat het niet erger word. Want dit is geen doen en dan gaat de zwangerschap wel heeeel lang duren. Imke
Beste Imke, Bedankt voor je advies. Ik heb vanochtend toch maar mezelf over de drempel gezet en de huisarts gebeld, die verwees me terug naar de verloskundige maar als ik me daar niet geholpen voelde, ik naar de huisarts kon komen. Maargoed, de verloskundigenpraktijk gebeld, uitgelegd dat ik het de verloskundige niet kwalijk neem, maar ik toch echt wel behoorlijk last heb. De assistente belde me later terug dat ze overlegd heeft en ik bij de fysio een afspraak moest gaan maken. Dat heb ik direct gedaan en volgende week kan ik daar terrecht. Bij een fysio die vooral dit soort zwangerschapsklachten behandeld. Ik ben benieuwd of ze me kunnen helpen, of iig wat verlichting en tips kunnen geven voor de weken die nog komen gaan Groetjes Divatje