Zwangerschapsmisselijkheid en spugen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liefsvanmama, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zwangerschapsmisselijkheid en spugen

1. Nee, ik ben niet misselijk

2. Ja, ik ben wel wat misselijk maar hoef niet te spugen.

3. Ik spuug de eerste paar weken

4. Ik spuug tijdens de hele zwangerschap

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik vroeg me af hoeveel vrouwen last hebben van zwangerschapsmisselijkheid en spugen.

Moest je veel spugen of maar een paar weken?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik was een paar weken echt kots en kots misselijk incl spugen. Totdat ik medicatie kreeg. Echt een verademing. 2 weken geslikt en daarna was misselijkheid ineens weg en bleef weg...

3. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik ben tot 2x toe geen minuut misselijk geweest.
    Gek hé, hoe dat zo per persoon kan verschillen...

4. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb op de tweede gestemd... Ik heb namelijk maar 2 keer hoeven te spugen, alleen de optie af en toe spugen stond er niet bij...

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik trouwens helemaal niet misselijk geweest.

5. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Ik heb 5 maanden moeten braken. Op het hoogtepunt 20 x per dag. Vandaag toevallig gebraakt, maar dat was naar mijn inziens omdat ik oververmoeid was.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik ben van ongeveer 7 - 8 weken tot aan ongeveer 14 weken vrij veel misselijk geweest. Voornamelijk kokhalzen en weinig overgeven. Als ik maar steeds (kleine beetjes) bleef eten, dan was het wel uit te houden. Ik denk dus ook dat ik hier wel mazzel mee heb gehad, want ik lees (hier) regelmatig verhalen van dames die goed ziek waren in het begin....

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Af en toe wat misselijk geweest, maar nooit hoeven spugen gelukkig.

8. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Hier niet misselijk geweest tot nu toe! Ik moet wel op tijd eten want anders word ik wel misselijk.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste tot 12 weken misselijk en spugen maar niet echt "ziek" van spugen luchte juist op en dan voelde ik me weer goed

Idem bij de tweede alleen dan tot de 16 weken misselijk en spugen

Bij deze zwangerschap tot 18 weken dat ik me niet ziek voelde maar het spugen juist opluchte maar vanaf de 18 weken tot nu... Alles wat ik eet en drink word ik misselijk van, licht in het hoofd duizelig autorijden word ik moe en misselijk van en ben nu met 26 weken nog
    steeds elke dag aan het spugen, voel me er ook dagelijks ziek van, kost me heel veel energie al dat spugen

10. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik ben maar 1x misselijk wakker geworden.
    Verder helemaal nergens last van gehad. Dus heb aangegeven 'nee ik ben niet misselijk'

11. Dorte

Dorte Lid

16 mei 2013
    34
    0
    0
    Ik was tot nu toe ook slechts een enkel keer misselijk, maar dat kwam samen met koorts, keel en hoofdpijn, dus dat reken ik even niet onder zwangerschapsmisselijkheid, dus hier gelukkig ook mogen kiezen voor 'niet misselijk' ;)

12. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    De eerste 20/22 weken alleen maar lopen spugen, nu gelukkig zelden/niet meer!

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Spugen niet, maar kreeg de eerste 10 weken alleen slokjes water en hapjes fruit weg. En in en in moe....beroerd lamlendig..

Daarna knapte ik weer helemaal op ;)

14. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Het is echt extreem geweest tot 10 keer per dag met medicatie (zonder nog meer) nu nog steeds wel af en toe misselijk en soms nog braken. Gelukkig niet zo veel meerm

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik ben vooral heel misselijk maar niet vaak echt hoeven spugen (alleen als het echt te ver ging) ik kan mezelf vak goed rustig praten en zolang andere mensen mn huis dan ook rustig houden gaat het maar als hun me afleiden ja dan wil het wel eens alsnog misgaan..

16. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Het is echt wisselend hè. Ik heb bij mijn dochter 40 weken gespuugd. En nu dus weer heel veel (medicatie) maar hoop stiekem dat het maar een paar weken is.

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik zie bij mij trouwens ook veel verband met teveel doen, als ik teveel doe ben ik veel misselijker als ik gewoon relax aan doe, genoeg slaap en regelmatig eet (en geen tijdsdruk ergens bij heb zeg maar) maarja met twee kindjes heb je die luxe niet altijd natuurlijk..

18. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik heb aangevinkt niet misselijk, maar ik heb wel eens overgegeven zonder echte waarschuwing vooraf :)

Kon dan echt vanuit het niets zijn, ook niet echt misselijk vooraf... Voor ik zwanger werd kan het goed 15 jaar geleden zijn dat ik heb gespuugd, dus ik neem aan dat t wel met de zwangerschap te maken heeft! ;)

19. Liekj

Liekj Niet meer actief

ik heb van week 6tm week 18 dagelijks meerdere keren per dag gespuugd en nu sinds een week of 2 weer dagelijks..

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Het ligt er bij mij aan welke zwangerschap...

Nr 1 in principe niet misselijk, wel spugen bij oververmoeidheid, mn 3e trimester.
    Nr 2 kotsmisselijk (en soms spugen) gedurende gehele zwangerschap, nauwelijks kunnen functioneren.
    Nr 3 hyperemesis gravidarum waarvoor medicatie nodig gehad om niet uit te drogen, nauwelijks kunnen functioneren. Gedurende gehele zwangerschap, maar wel de eerste 20 wkn het heftigst.

Ik ben nu wel klaar met zwanger zijn ;)...

Deel Deze Pagina