Als ik moet niezen of hoesten verlies ik soms ongewild urine. Gelukkig niet meer dan een paar druppels, maar leuk is anders..voel me net een bejaarde. Dit heb ik sinds ik ongeveer 13 weken zwanger ben. Is dit niet erg vroeg? Ik vind het best genant.. En kan ik die bekkenbodemoefeningen nu al wel doen of moet ik hiermee wachten tot na de bevalling?
Ik heb het al vanaf week 8. En ja, je moet nu zelfs bekkenbodemoef gaan doen en niet wachten tot na de bevalling. Sterkte ermee. Vervelend is het he...
Meid, Ik heb het al vanaf week 7... Ben nu net 14 weken en mijn bekkeninstabiliteit is zo erg dat ik sinds gister op krukken loop... Volgende week UWV, dus zal al wel met vervroegd verlof gaan denk ik...? Want kan niet meer op of om... Mijn fysiotherapeut vreest ook echt voor de aankomende weken... Dus ik zou als ik jou was zsm beginnen met oefeningen en naar een fysiotherapeut gaan, want het wordt alleen maar erger naarmate je verder bent... Succes!!
Dit wil ik ook wel weten... Ik heb het nu ook een paar keer gehad. Lang leve de inlegkruisjes zeg ik dan maar!
Wat je iig nooit moeit doen is proberen je plas op te houden als je op het toilet zit. Het betekent iig bij jou dat je bekkenbodem aan het verzwakken is. Misschien toch een keen keer een afspraak maken, al is het maar voor een paar tips en goede oefeningen
hier ook zo'n broekje plasser zoals mijn meiden me inmiddels noemen Ik heb al ruim drie weken last van een verkoudheid die niet over wil gaan hoesten hoesten hoesten en loop nu dus gewoon de gehele dag met maandverband onder omdat ik anders blijf wassen..... Ik vind het ook erg vervelend maar hou maar in mijn achterhoofd dat het voor een goed doel is
Als je op de wcv zit, iets met een holle rug gaan zitten en naar voren zodat je blaas goed geleegd kan worden, eventueel als je klaar betn met plassen even je bekken kantelen een paar keer, dan komt er vaak nog een beetje uit. De tijd nemen op de wc. Inderdaad niet ophouden je plas. Verder, liggend op je rug of op je zij (wat je fijn vindt) of zelfs zittend op een stoel je bekkenbodem aanspannen (alsof je je plas inhoudt) en dan rustig los laten. Stap 2 is dan de bekkenbodem in stapjes loslaten. Zo train je ze een beetje. Verder buikspier oefeningen doen helpt vaak wat tegen instabiliteit (let wel, als je echt BI hebt moet je echt naar een fysio!), bekkenkantelen (rug hol en bol maken) Je kunt ook, ter ontspanning van je bekken, op je rug gaan liggen, knieen gebogen, voeten tegen elkaar en dan je benen uit elkaar brengen (spreiden). Dit soort oefeningen dus. Nogmaals, bij BI, of ernstige klachten naar een fysio/bekkenfysio gaan!
Hier hetzelfde; maar moet ook eerlijk zeggen dat het (nog) niet erger is geworden dus met een paar druppeltjes per dag kan ik wel leven...
Heb zelf al vier jaar BI en loop sinds 3 jaar en 8 maanden bij de bekkentherapeut. Bij mij is het nu helaas iets meer dan een paar druppels