was dit een miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door aileen, 31 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aileen

aileen Lid

4 jan 2007
    11
    0
    0
    Hoi ik heb een vraagje over hoe mijn lichaam zou kunnen reageren:

ik had 15 januari mijn NOD en heb een dag later getest. Er kwam een hele lichte positieve streep. Dit bevestigde wat ik al dacht. Ik was zwanger. Ik was 's ochtends en 's avonds erg misselijk en ik had ook last van mijn borsten ( ik kon melk er uit drukken en ze voelden gespannen). Deze symptonen had ik al iets meer dan een week.
    vijf dagen daarna begon ik ineens te vloeien. Het deed geen pijn, er waren ook geen rare stolsels. Het leek een gewone menstruatie. Ik gaf de hoop al snel op en wist dat het voorbij was.
    Ben een week blijven vloeien.

Dat is nu ongeveer een week afgelopen. Maar ik ben nog steeds erg misselijk en vooral 's ochtends en 's avonds. Dacht dat het een griepje was maar heb er niet de hele dag door last van. Ook kan ik nog melk uit mijn borsten knijpen en voelen ze nog gespannen.
    De symptonen zijn dus nog gebleven. maar heb voor de zekerheid nog een keer getest en daar was niks op te zien.

Nu is mijn vraag kan je lichaam nog zo lang reageren op een eventuele miskraam? Of ben ik misschien nooit zwanger geweest (het streepje was heel licht) en ben ik gewoon een beetje grieperig?

En wat kan ik het beste doen. We willen graag door in de volgende ronde, of kunnen we beter even wachten?
    Mijn lichaam is normaal vrij rustig en nu voel ik zoveel dingen die ik normaal niet heb. Het klopte bij een eventuele zwangerschap maar volgens mij kan daar nu geen sprake meer van zijn.

Moet ik contact opnemen met een huisarts of het nog even aanzien?

alvast bedankt voor jullie tijd!

groeten aileen

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi aileen,

ik denk dat je een miskraam hebt gehad. Een licht positieve streep- binnen de af te lezen tijd- bevestigt een zwangerschap. Als je al heel vroeg een miskraam hebt zie je soms geen stolsels, dus dat klopt. Je mag gewoon doorgaan voor de volgende ronde, je hoeft niet een cyclus te wachten. Alleen weet je niet precies hoe lang de volgende cyclus zal zijn, dat kan afwijkend zijn na een miskraam.
    Je mag dus rustig afwachten, maar als je behoefte hebt aan een gesprek met de huisarts moet je dat zeker doen!

Mirjam

Deel Deze Pagina