Wat na een jaar en 2 miskramen

Discussion in 'Miskraam' started by Noushis, Jun 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noushis

Noushis Actief lid

Sep 16, 2008
    336
    0
    0
    Hallo.

We zijn bijna een jaar bezig en hebben ondertussen 2 miskramen gehad. Ik moet sowieso eind juli op controle gaan bij gyn. (6 maanden na curretage, nog niet zwanger)

Nu vraag ik mij af wat ik mij kan verwachten...
    Welke vragen kan ik stellen?

Groetjes

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    na een jaar niet zwanger worden heb je "recht" op bepaalde onderzoeken waarom een zwangerschap uit blijft ! ook na 2 miskramen zijn er bepaalde onderzoeken die de gyn kan doen ik zou hier even naar vragen !

de onderzoeken die ze zouden kunnen doen zijn :
    - vruchtbaarheid testen van je vriend/ man
    -bloed prikken rond je eiersprong
    - inwendige echo
    - bloed prikken algemeen bloed beeld ( + suiker b12 schildklier)
    -chromosoon onderzoek
    - stollings onderzoek
    en zo zijn er nog wel wat onderzoeken !? op internet kan je hier een hele hoop over vinden

succes

3. Noushis

Noushis Actief lid

Sep 16, 2008
    336
    0
    0
    Bedankt voor de tip :) Het geeft me weer moed :)

4. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,891
    113
    Noord-Holland
    Je hebt recht op onderzoeken als je een jaar helemaal niet zwanger bent geweest. Een miskraam is ook een zwangerschap, ongeacht de afloop, dus met de laatste in maart. is er recht op onderzoeken in maart 2013. Dat klinkt niet fijn, maar doen ze omdat de kans dat je tussendoor "gewoon" weer zwanger raakt, groot genoeg is.

5. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Volgens mij heb je wel recht op onderzoeken, iig stollingsonderzoek voor wat betreft de miskramen. Er zijn hier op het forum wel lijsten te vinden met waar ze je bloed allemaal op kunnen controleren.

De andere reden om te gaan is om te zien of je baarmoeder niet verkleefd is van de curretages. Dat komt niet zo vaak voor en ik denk dat als je menstruatie normaal is je je geen zorgen hoeft te maken. Maar ik zou het wel bespreken met de gyn.

En 6 maanden na je laatste curretage is niet zo lang. Bij mij duurde het een eeuwige vijf maanden maar de echoscopiste vond het snel!

Hoe dan ook ben jij natuurlijk al een jaar bezig met zwanger zijn of worden... dus zwaar is het sowieso. Sterkte!

Share This Page