appel koken

Discussie in 'Voeding' gestart door Loveazra2, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ik wil mijn zoontje graag appel geven, nu lees ik vaak dat je die eerst moet koken. Moet dit of kan appel ook in stukjes in de hakmolen van de staafmixer evt met een beetje water??

Als het de appel moet koken hoe moet dat dan??? Met water en voor hoe lang? Moet het dan alsnog in de mixer??

Sorry misschien stom maar ben echt een leek hierin.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Koken is wel aan te raden anders kun je geen puree maken van je appel. Je kunt hem wel raspen maar dat krijgt je zoontje nog niet weg denk ik.

Schillen, in kleine blokjes snijden, opzetten met een klein beetje water of in de magnetron met een klein beetje water en zachtjes laten koken tot de stukjes zacht genoeg zijn om fijn te prakken. Verschilt per appelsoort hoe lang he duurt. Ik prak altijd gewoon met een vork.

3. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ok bedankt!! ga het vrijdag proberen.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    als je het zo doet mixeren of hakken krijg je nooit een glas papje...en er komt heel veel vocht vrij..mijn zoontje vind het niet lekker in ieders geval.

Ik doe het 2 min in de magnetron! en dan pureren met de staafmixer....ewrkt als een tierelier! ;)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt appel gewoon raspen. Als je kind dat niet wegkrijgt dan is ie er gewoon te jong voor. Ik deed een partje appel een paar seconden in de magnetron om zacht te worden, liet het afkoelen en gaf het dan in de hand.

Als beginvoedsel is appel en ander fruit minder geslaagd, het geeft veel meer kans op reactiesbas milde groente zoals peen, courgette, broccoli of bloemkool.

6. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik heb de appel nooit gekookt, gewoon staafmixer erover en klaar... en daar heeft hij al van het begin af aan heerlijk van gesmuld.
    Had het ook nooit gehoord dat je een appel eerst warm moet maken.

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi, Ik zie dat je kindje bijna 5 maand. Ik zou eerst andere fruit soorten doen peer, perzik, banaan, meloen. Appel is wel gevoelig voor reacties.
    Maar dat vroeg je niet: Hier ging een appel gewoon door de staafmixer. Dus het ligt misschien aan wat voor appel en wat voor staafmixer je heb.
    Succes

Deel Deze Pagina