was dit het dan..?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Peetje, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik las ook net dat nameless hier op het forum vandaag een echo heeft gehad en die is 4,5 week zwanger en zij zag ook wat.
    Moet kunnen dus... jammer dat ze er zo moeilijk over doen zeg.

    Sterkte meis!
     
  2. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    hey meiden,

    echt heel lief hoe jullie meeleven...peetje en caroline, wat naar dat jullie ook een miskraam hebben gehad (peetje meerdere) begon het bij jullie ook op dezelfde manier?
    Waarom ik niet eerder een echo krijg, is niet omdat je de baby niet zou kunnen zien, maar omdat je het hartje dan misschien niet zou kunnen zien kloppen en de onzekerheid dan alleen maar erger zou worden...ik heb nu nog steeds bruinverlies..nog geen helder bloedverlies..hoop natuurlijk dat dat wegblijft! Maandag duurd idd nog wel erg lang!

    Weet iemand van jullie misschien of je stand van je baarmoedermond ook veranderd als je een miskraam krijgt? Hij was bij mij wat hard en dicht en lag hoog, na het vochtverlies lag hij ineens heel diep, is zacht en week en staat wat open, nu nog steeds dus, lijkt me ook niet helemaal normaal, hij moet toch juist gesloten zijn als je zwanger bent?

    Mijn vk zei me dat ik in het ziekenhuis nog langer moet wachten op een echo, ze kon daar niet zeggen dat ik snel gezien moest worden..ik mag nu maandag in een echopraktijk, omdat het daar eerder kon, maar van die echopraktijk mog ik niet deze week, wat mijn vk betreft mag dat wel, maja ze kon er niets aan veranderen zei ze!

    In ieder geval bedankt voor jullie medeleven en steun!

    Liefs Petra
     
  3. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    peetje,
    ik was helemaal vergeten te vragen of je nog steeds bloedverlies had? of kramp?

    en ik vergat mezelf voor te stellen.

    ik heet ook petra en ik heb een dochter van 4 en half en ik heb heeeel wat miskramen gehad,maar geef de moed niet op!

    daarom reageerde ik gelijk op dit onderwerp omdat ik het belachelijk vind dat sommige gyni`s je zo in de onzekerheid kan laten zitten.
    de vroegste echo wat ik heb gehad, dat was toen ik 3 dagen overtijd was en toen was er een vructzakje te zien van 3wkn en 2dgn. er is uiteraard geen hartje te zien maar je weet dan wel of het er nog is. mischien wil jou verlos. of gyni inderdaad wachten totdat het hartje wel zichtbaar is. maar de beste oplossing is echt als je wil weten of je een miskraam heb gehad of een beginnende is je hcg laten meten. per 24 uur word het verdubbeld is dat niet het geval dan weet je waar je aan toe bent.
    de onzekerheid is het ergste!!!
    maar laat de moed niet zakken en blijf proberen om possitief te denken!!!

    groetjes petra2807
     
  4. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hoi Peetje

    Ik heb nog geen helder bloed verloren, wel menstruatiegevoel, ook lichte druk daaronder, net of ik een beetje persdrang heb, het doet ook pijn als ik wat druk zeg maar....verder verlies ik bruine afscheiding, af en toe wat klonten en slijmdraden (alles bruin) mijn zwangerschapsverschijnselen zijn ook steeds meer aant afnemen, misselijkheid is weg...borsten zijn minder gevoelig, alleen nog wat gevoelige tepels..verder is mijn moeheid ook een stuk minder erg..Ik weet het echt niet, het is idd zo dat ze liever wachten tot je het hartje zou moeten zien kloppen, mijn vruchtje ben ik nog niet verloren, dus die zie je dan toch wel dnek ik...ik denk dat ik gewoon moet wachten, ik probeer haar nog wel te bellen, krijg haar nu niet te pakken, zowiezo over mijn baarmoedermond en dan vraag ik ook ff of ik eventueel mijn bloed kan laten testen...
    Bedankt in ieder geval voor je reactie...en jij ook sterkte met alles, lijkt me enorm zwaar als je zoveel miskramen krijgt....ben je nu weer zwanger of nog druk aan proberen?
    Ik heb ook al een mooie dochter van 3 dus in ieder geval 1 mooi wondertje hebben we al!!

    liefs Petra
     
  5. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hoi Peetje

    Ik heb nog geen helder bloed verloren, wel menstruatiegevoel, ook lichte druk daaronder, net of ik een beetje persdrang heb, het doet ook pijn als ik wat druk zeg maar....verder verlies ik bruine afscheiding, af en toe wat klonten en slijmdraden (alles bruin) mijn zwangerschapsverschijnselen zijn ook steeds meer aant afnemen, misselijkheid is weg...borsten zijn minder gevoelig, alleen nog wat gevoelige tepels..verder is mijn moeheid ook een stuk minder erg..Ik weet het echt niet, het is idd zo dat ze liever wachten tot je het hartje zou moeten zien kloppen, mijn vruchtje ben ik nog niet verloren, dus die zie je dan toch wel dnek ik...ik denk dat ik gewoon moet wachten, ik probeer haar nog wel te bellen, krijg haar nu niet te pakken, zowiezo over mijn baarmoedermond en dan vraag ik ook ff of ik eventueel mijn bloed kan laten testen...
    Bedankt in ieder geval voor je reactie...en jij ook sterkte met alles, lijkt me enorm zwaar als je zoveel miskramen krijgt....ben je nu weer zwanger of nog druk aan proberen?
    Ik heb ook al een mooie dochter van 3 dus in ieder geval 1 mooi wondertje hebben we al!!

    liefs Petra
     
  6. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Heel veel sterkte, liefs jenny
     
  7. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    iK WIL ALLEEN MAARzeggen dat ik een echo heb gehad(inwendig) met 4 wkn en 4 dgen dus is het zeker mogelijk!! maar ja dat had natasja ook al gemeld!!
     
  8. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Bij mij gingen er ook twee dagen bloedverlies aan de werkelijke miskraam vooraf. En mijn zwangerschapsverschijnselen namen sterk af.
    Het ziet er niet goed uit voor je meid.
    Maar ik hoop echt dat het allemaal goed komt.
    Liefs, Gina
     
  9. jope

    jope Actief lid

    30 nov 2005
    108
    0
    0
    holland
    Ik heb geen ervaring met miskramen en ook niet met zwangerschap.
    Wel wil ik je veel sterkte wensen komende dagen en hoop dat je maandag weet waar je aan toe bent.

    gr Jope
     
  10. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hoi peetje

    ik had bij mijn dochter ook kramp en bruin verlies maar daar was dus niks mee aan de hand....bij al mijn mk`s waren het bloedverlies helder rood. laat me moed nog niet zakken he.
    ik wil je niet teveel hoop geven maar dat je niet hevig helder bloed verlies kan toch nog hoop geven.
    mischien is het innestelingsbloed, of oud bloed wat afstoot. De pijn heb ik bij elke zw. gehad ook bij me dochter. heel veel vrouwen hebben pijn wat voelt net als ongesteldheid.Ik zal ieder geval veel aan je denken en voor het beste duimen.

    Ik zelf ben nu gigantisch aan het twijfelen, ik ga zou er 1 jan er weer voor gaan maar ik stel het nu weer uit. Ik heb teveel angst. ik heb afelopen jaren meer in het ziekenhuis doorgebracht dan lekker bij mijn dochter thuis. schrik niet maar ik heb 14 mk`s gehad.

    gr petra2807
     
  11. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Jeetje, 14 miskramen! Dat is niet niks, hoe ga je daar in hemelsnaam mee om. Ik kan mij voorstellen dat je veel angst hebt.
    Veel sterkte met hetgeen je ook beslist!
    Liefs, Gina
     
  12. milou

    milou Niet meer actief

    wat verschrikkelijk allemaal die miskramen. ik hoop dat als ik zelf nog een keer zwanger mag worden het in 1 keer goed gaat, maar dat willen we allemaal natuurlijk.
    in elk geval heel veel sterkte!!

    wat ik mij afvraag is het volgende. wachten met echo op hartje geeft zekerheid dat vrucht "leeft". maar voor die tijd kan met de echo toch bekeken worden of de grootte van het vruchtje overeenkomt met de (geschatte) leeftijd??
    dus als je 7 weken zwanger bent en je laat een echo maken dan kunnen ze toch aan de grootte zien of dat idd 7 weken is of 5 (en dus dat het vruchtje eerder al gestopt is met groeien)? en dan weet je toch ook dat heel waarschijnlijk het foute boel is?
     
  13. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    Ik had eerst een beetje lichrtroze en binnen een paar uur liep het gewoon uit veel erger als bij een ongi . Toen heb ik die andere vk gebeld en ze zei ook dat bij een inwendige echo ze alleen kunnen zien of het vruchtje er nog zit en dat dat geen zekerheid geeft. Ze wilde toch dat ik naar het ziekenhuis ging voor eeen echo en daar was er al niets meer te zien , ik was het al verloren. Mijn zwangerschaps sympthonen verdwenen meteen bij de eerste druppels en als laatste gevoelige tepels . Ik weet wel (heb er ook weinig ervaring mee) dat als het me nog een keer zou overkomen dat ik meteen een echo wil want ik werd echt gek van onzekerheid . Mijn gevoel was dat als het mis gaat wil er meteen mee omgaan en niet nog een weekend of week mee zitten . Ik hoop echt dat het goed afloopt voor je en ik zal aan je denken

    liefs caroline
     
  14. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    Ik denk dat je gelijk hebt milou zou wel logies zijn maar voor die ha of vk is het een vruchtje en voor ons is het al een kindje , ze doen er zo luchtig over . Voor iedereen die het meemaakt staat de wereld op dat moment stil

    liefs caroline
     
  15. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    he peetje, ik heb afgelopen weekend hetzelfde als jouw gehad, ook bruinverlies en er zaten ook bruine draden etc door.

    ik ben naar de eerste hulp gereden (heb geen vk waar ik naar kan bellen omdat ik onder begel van gyn sta) en een echo gehad, alles deed het nog en het zag er gezond uit, tuurlijk kan er altijd nog wat gebeuren, maar volgens de gyn daar hoefde ik me niet teveel zorgen maken om een klein beetje bruinverlies, maar je moet het wel in de gaten houden.

    tuurlijk ben ik nog steeds ongerust, maar ik weet dat het er nog zit en dat geeft je wel weer een goed gevoel.. het blijft afwachten maar ik voel me al een stuk beter, en het bruinverlies is ook opgehouden.

    ik hoop dat je snel wat meer weet, sterkte~!
     
  16. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hoi meiden!

    Jee 14 miskramen...wat onzettend naar is dat zeg...kan me heel goed voorstellen dat je het niet aandurft....heb je wel al onderzoeken gehad hoe het zou kunnen komen? Sterkte in ieder geval met alles..

    Senne...nou het doet me wel goed te horen dat jij hetzelfde hebt gehad en dat alles nog goed zit bij jou en dat je kindje nog leeft! Vandaag is bij mij eindelijk het bruinverlies zo goed als over...hoop dat dat zo blijft! Voel me wel iets beter en diverse zwangerschapssymptonen worden weer sterker...misschien dat ik ze in mijn hoofd kleiner heb gemaakt...begin weer een beetje goede hoop te krijgen...maar toch nog steeds onzeker tot ik maandag met eigen ogen heb gezien dat alles weer goed zit!

    Liefs Petra
     
  17. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hoi peetje...
    onderzoeken bleken uit dat er niks mis is...

    meid fijn te horen dat je bruin verlies zo goed als over is.....
    ik zal 10x zo hard aan je denken maandag.
    blijf poss. stress maakt het niet makkelijker of beter.
    ik denk ieder geval wel heeel possitief voor je....
    en mag je na maandag heerlijk genieten!!

    veel lieft petra2807
     
  18. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Hey peetje,

    Nou wel posi dat er niets mis is met je...hoop echt dat het de volgende keer in 1 keer goed gaat!
    Ja ik voel me al een stuk beter...kheb ook geen buikpijn meer ofzo...dus denk dat het er redelijk goed uitziet voor me!
    Thanx voor je medeleven! Ik hou me wel ff rustig hoop verder nog niet te veel op heel positief nieuws, maar maak me toch ook wel weer wat minder druk!

    Liefs Petra
     
  19. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik denk aan je Peetje maandag!! Ik hoop echt dat alles goed is.
     
  20. Peetje

    Peetje Niet meer actief

    Dank je wel allemaal voor alle steun!! Ik heb er zelf al wel een redelijk gevoel over ondertussen..maja durf natuurlijk nog niet te hard te hopen....wat duurd het lang dan he als je moet wachten...bijna vrijdag...dan het weekend en maandag nog door zien te komen en om kwart voor 7 savonds lig ik dan eindelijk op de tafel....hopelijk kijkend naar een prachtig wondertje van 6 weken gezond en wel!

    liefs Petra
     

Deel Deze Pagina