Werk of geen werk..??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisa84, 6 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    :p moest even die titel gebruiken omdat die al best bekend was.. :p

    maar goed.. ik heb dus GEEEN recht op een uitkering!! omdat ik geen bewijs heb dat mijn vorrige werkgever MIJN contrakt NIET vergengt heeft!!!

    ik enorm balen!!!!!

    maar nu ben ik echt SUPER ACTIEF naar werk opzoek!!!
    ik werk gewoon tot ik niet meer kan hoor!! ik moet wel geld hebben, straks kan ik mijn ziekenfonds niet betalen!! en dan?? :cry: :( :evil:

    sommige mensen weeten waar ik het over heb, ik heb al eerder over dit gehad, of ik nou ECHT serieus werk moest gaan zoeken of niet...

    maar goed moest dit even kwijt!!!.
     
  2. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Jeetje wat een gedoe ik zat in de ziektewet toen ik zwanger werd Dus ik krijg een uitkering maar ja voor hoelang.. nou ben ik ook echt wel ziek dat is ook de reden waarom wij vroeg met kinderen zijn begonnen maar volgens mij kan je beter een baan hebben want zwangere mensen nemen ze niet aan.. Maar ben je al bij de socialedienst geweest op het gemeente huis ze moeten je een uitkering geven...
     
  3. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    nej, thanks.. ik zal dat maar eens doen binnekort!..
     
  4. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Je kunt je werkgever om een verklaring vragen waar in staat dat hij je huidige contract niet verlengt. Het helpt jou (tijdelijk) uit de penarie en voor hem maakt het niet uit.

    Jansen
     
  5. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ik zou het anders ook niet weten maar ik ken iemand die heeft z haar hele leven nog nooit gewerkt en heeft 2 kids is allenstaand en komt rond van een uitkering bij de soos.. zoals zij het noemt hahaahah
     
  6. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou toch even naar de rechtswinkel gaan.
     
  7. Nikki5

    Nikki5 Lid

    19 dec 2005
    57
    0
    0
    Hoi Lisa,

    Sorry, moet even een misvattingen uit de wereld helpen. Dit alles om teleurstellingen te voorkomen ;)

    De sociale dienst MOET jou geen uitkering geven hoor. Dat hangt helemaal van je financiele situatie af. De eventuele uitkering die je daar kan krijgen is geen verzekering tegen bijvoorbeeld werkloosheid of ziekte maar is een vangnet regeling voor mensen die anders op straat komen te staan. Bijvoorbeeld. Op het moment dat je veel spaargeld hebt, moet je dat eerst opmaken, heb je een partner die voldoende geld verdiend (wat 'voldoende' is, is wettelijk vastgelegd) dan moet hij je onderhouden. Ook als je je woonkosten kunt delen heb je minder recht op een uitkering dan wanneer je dat niet kan. Hiervoor moet je een berg formulieren invullen en een HELEBOEL bewijsstukken voor inleveren. Anders heb je echt geen recht.

    Ik wil je niet ontmoedigen, in tegendeel! ;) :D Ik denk dat je nog steeds voldoende mogelijkheden hebt. Leg de lat gewoon niet hoog, als je maar werk hebt!! Zou zeker informeren bij uitzendbureau's, als de arbeidsmarkt aantrekt (zoals nu) dan merk je het daar vaak als eerste.

    Verder kun je zeker informeren bij de Sociale dienst, mogelijk heb je recht maar verwacht dat het wel ff geregeld is. Informeer ook naar je verzekering, dat zal wel veranderd zijn met de nieuwe wet. Kijk maar eens op http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Zorgverzekering/

    Vind het harstikke rot voor je, het is veel extra gezeik terwijl je hormonen je ook nog dikwijls dwarszitten (tenminste bij mij wel :( ). Maar zeker de moed niet opgeven meid!!

    Groetjes Nikki

    PS: Jansen heeft gelijk. Je kunt je werkgever om zo'n verklaring vragen.
     
  8. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou die werkgever gewoon om een verklaring vragen hoor. Misschien is het niet leuk om te vragen, aangezien je contract toch niet is verlengd, maar het is wel de moeite waard.
     
  9. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ja... dankej nikki.. zal zeker iets doen met je info..

    hm ik heb me exbaas al gevgraagt of hij dat wil doen, maar helaas, hij zegt je heb geen bewijs dus krijg ik het niet..!.. als ik hem bel wil hij niet aan de foon komen.. andere excollega's willen ok niet echt iets zeggen tegen me!...
     
  10. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Lisa,

    Jammer dat het zo moet, maar ik zou er in dat geval niet meer energie in steken en me bezig gaan houden met een nieuwe baan.

    Er zijn genoeg uitzendbureau's die je aan een (tijdelijke) baan kunnen helpen. Wat Nikki zegt is inderdaad correct, als de arbeidsmarkt aantrekt merk je het daar als eerste.

    Succes!
    Jansen
     
  11. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik snap dit stuk niet echt, je hebt er toch gewerkt dan heb je toch ook bewijs. En hij kan je dan toch gewoon dat formulier geven??
     
  12. mieke

    mieke Bekend lid

    kan het cwi je werk gever niet bellen om te zeggen dat ze een bewijs van ontslag nodig hebben
    dit moeten ze je geven hoor
    dat is verplicht je moet een ontslag bewijs van je werkgever krijgen anders moet hij je ook gewoon blijven betalen volgens mijn weten
    bij een vriendin van mij was dat ook zo
    de beste man moest alles betalen
    plus een ontslag bewijs
    ik zou er eens achter aan gaan
    bij een rechtsbijstand ofzo

    liefs mieke
     
  13. Nikki5

    Nikki5 Lid

    19 dec 2005
    57
    0
    0
    Hoi,

    Het hangt helemaal van de situatie af. Als het contract van rechtswege is geeindigd dan heeft de werkgever geen enkele verplichting tot doorbetaling. Rechtswege eindigen kan bijvoorbeeld betekenen dat het contract gewoon afloopt, er staat dan een einddatum in het contract. Als ze een dienstverband voor onbepaalde tijd had, dan moet de werkgever een vergunning aanvragen om je te mogen ontslaan. Daar moet hij dan wel een geldige reden voor hebben.
    In mijn tijd bij het UWV (die de WW beoordeeld) werd er een verklaring naar de werkgever gestuurd waarop hij moet aangeven waarom het dienstverband is geeindigd. Lisa zou bij het UWV kunnen navragen of een dergelijke verklaring naar hem is gestuurd. Ik denk dat je tegenwoordig zelf die verklaring bij je werkgever moet zien te regelen.

    Eerlijk gezegd denk ik dat de snelste weg inderdaad is, gewoon naar het uitzendbureau te stappen. Dat neemt niet weg dat het wel verstandig kan zijn uit te zoeken of je werkelijk geen kant meer op kan.

    Succes!
    Groetjes Nikki
     
  14. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ja thanks...

    zal ik eerst even wat vertellen:

    toen mijn 6 maanden contrakt bijna aflief (maand van te voren) zei mijn baas dat hij me zou verlengen met 3 maanden (niet oppapier) en toen 2 weken later zei hij.. weetej wat.. doe toch maar liever niet.. 5 dec is je laatste dag!..

    (dus had ik maar 2 weken opzegtermijn!) maar ik moest echt KUT klusjes doen, schoon maken schoon maken schoonmaken! dus belde ik die maandag er op (25 nov ofzo) naar me werk en vroeg of ik niet mijn laatste week niet hoefte te komen omdat het toch geen zin had! hij ging er accoort mee!!!

    Dus NU betekend het dat IK ontslag heb genomen!!!!!

    (wat ik dus helemaal niet wist, mog hij me ook wel vertellen)

    ik ga er wel werk van maken, maar onder tussen gewoon werk zoeken..

    ik moet gewoon geld hebben het kan zo niet verder!..

    zo weten jullie het HELE verhaal..
     
  15. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Daarbij heeft je oud-werkgever premies afgedragen en kun je dus gewoon naar het CWI gaan om een uitkering aan te vragen. Ze kunnen daar nl. je hele werk hiostorie zien. Ze zien dus ook hoelang je bij de baas heb gewerkt. Dan laat je het CWI toch contact met ze opnemen???
    Overigens, is het niet zo dat als je contract niet is verlengd je altijd recht hebt op een uitkering. Dat ligt o.a. aan de reden van het niet verlenegen maar ook of je, van de afgelopen 52 weken er minsten 26 gewerkt heb. Zo niet, dan geen uitkering. Ga anders langs bij het CWI, daar kunnen ze je verder helpen!
    Succes!
     
  16. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Nou, gelukkig werken anderen wel, anders zou ze die uitkering helemaal niet eens kunnen krijgen................................................ :evil:
     
  17. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    nee ik zou ook niet wiilen ruilen.. zei is ook een geval apart.. ze wil gewoon niet werken. Ik heb ook al es gezegd dat ze moest gaan werken maar ze vertikt het gewoon ze krijgt het altijd weer voor elkaar daar. Ik bedoelde er mee te zeggen als het haar lukt moet er toch zeker iets zijn voor iemand die wel wil werken..
     
  18. juist dat vindt ik ook,maar er moet toch wel een of andere instantie zijn om haar te kunnen helpen,ze laten je vast niet aan je lot over,maar heb je geen vriend die werkt? groetjes miranda
     
  19. Nikki5

    Nikki5 Lid

    19 dec 2005
    57
    0
    0
    Hoi Lisa,

    Er zijn echt heel veel voorwaarden waar je aan moet voldoen om een uitkering te krijgen. Die 26 weken premieafdracht is er maar één.
    Helaas Lisa, het is inderdaad nu in jouw nadeel. Je hebt zelf gevraagd niet meer te hoeven komen. Ik neem aan dat je die week niet betaald bent? (als je een week vakantie had opgenomen is het namelijk anders). In het eerste geval wordt het inderdaad als ontslagname gezien, jij hebt het initiatief genomen en dat is in de wet verwijtbaar waardoor er geen recht op WW ontstaat.
    Ook al is het niet eerlijk verlopen, soms trek je gewoon aan het kortste eind omdat het jouw woord tegen het zijne is :|. Zie het gewoon als een wijze les. Mijn advies zou daarom ook zijn; mocht je ooit weer in een dergelijke situatie komen, vraag advies!! Wordt lid van de vakbond of zo, zij kunnen je altijd uitleggen wat je rechten en je plichten zijn.

    Nogmaals succes.
    Groetjes Nikki
     
  20. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ja thanks....

    (en heb gelukkig wel alledagen uitbetaald gekregen...)
     

Deel Deze Pagina