Bijna 40 weken maar merk nog niets..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tulpblaadje, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben nu bijna 40 weken zwanger en eigenlijk kijk ik nu wel erg uit naar ons kindje. Maar..Tot nu toe heb ik helemaal geen 'symptomen' van een naderende bevalling. Ik lees vaak dat vrouwen meer last krijgen van harde buiken of dat er oefenweeën zijn in de weken ervoor.
    Ik heb helemaal nergens last van! Harde buiken nemen ietsje toe, maar het zijn er nog steeds niet veel, zo'n 10 per dag. Oefenweeën heb ik al helemaal niet gehad. Slijmprop ben ik nog niet tegengekomen.

Ik vroeg me af of er vrouwen zijn die dit herkennen. Want ik wil bevallen! ;)

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik had dat bij de eerste ook niet. Dan las ik hier over 'rommelen', ik heb nog steeds geen idee wat daarmee bedoeld wordt. Bevallen met 40+3. De enige aanwijzing die ik kreeg was dat de avond ervoor mijn darmen leegliepen:D.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nah... ik ben bij de eerste met 40+3 bevallen, zonder enig gerommel of signalen oid in de dagen voor mijn uitgerekende datum.

4. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Hier ook geen enkel signaal. Dacht ik.
    Het schoot met 41+1 een paar keer in mijn onderrug, keer of 10 die dag. Dacht dat ik verkeerd had gelegen tijdens het slapen ofzo. Vriend vroeg nog of het geen weeën waren. Neeeeeee joh, die herken je meteen zeggen ze!

En ja hoor, een paar uur later, bij 41+2, werd ik wakker met rugweeën.

5. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Gelukkig dat het herkenbaar is! Hopelijk komt ze volgende week.
    Begon me wel zorgen te maken, omdat iedereen zegt 'en voel je al iets?'. Nou nee helaas niet..

6. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Joh je kan ook weken rommelen zoals bij mij, en hier ook nog geen baby, ben morgen 41 weken.. Valt weinig over te zeggen! Geduld is een schone zaak! Maar komt echt goed hoor meis!

Succes met het wachten, kan nooit meer veel langer duren dan twee weekjes als je bijna 40 weken bent!

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Hier met 40 weken ook niets. Ik was 40.5 toen het begon te rommelen weeënn om de 7-8 minuten. Het ziekenhuis noemde het voor weeën, dit heeft 1,5 dag aangehouden en toen kwamen ze om de 2-3 minuten. Onze zoon is met 41 weken geboren.

8. rums

rums Niet meer actief

Ik ben morgen 40 weken en heb ook nog totaal geen signalen gehad.
    Bij de eerste met 41+5 ingeleid en toen ook geen signalen, voorween, oefenweeen gehad. Op de monitor konden ze wel zien dat ik weeen had en harde buiken. Dus het zegt niets.

9. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ook ik had geen voorwerk gemerkt. Uiteindelijk met 40.5 bevallen net voor de afspraak voor het strippen later die dag. Mocht je je trouwens afvragen of geen voorwerk ook automatisch betekent dat het een lange zit zal worden, dat is niet het geval. Ongeveer 6.5 uur na de eerste wee lag mijn zoon op mijn buik. :)
    Succes nog even met wachten!

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik had tussen week 34 en 37 heel veel harde buiken en voor weeen. Sinds ik mag bevallen is het echt compleet stil. Lijkt erop alsof hij wacht tot hij gehaald gaat worden lol.

11. Humava

Humava Niet meer actief

Rommelen wat is dat?;) Hier zijn allebei mijn bevallingen zonder enige voorweeen o.i.d begonnen
    De eerste met 40+4 en de 2e met 40+3.

12. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben spontaan bevallen toen ik 39 weken was, heb ook helemaal geen voortekenen gehad.

13. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Toch grappig te lezen dat het dus per se hoeft. Vandaag m'n uitgerekende datum en dan let je op elk krampje (lijkt wel begin van de zwangerschap). Heb nu wel idee dat ik meer last heb van m'n onderbuik en wat lichte krampjes heb. Ik wacht maar ongeduldig verder..

14. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook twee keer spontaan zonder voorwerk bevallen, eerste met 37 en de tweede met 41 weken. Beide bevallingen overigens ook vlot gegaan, dus daarvoor ook niet persee voorwerk nodig ☺️
    De eerste begon met breken van vliezen en 5 uur later geboren en de tweede vanaf eerste buikkrampen 4 uur.

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook geen enkele voorwee gehad.. Op de uitgerekende ochtend nog controle gehad bij de VK, alles prima.. Boodschapje gedaan, 's middags dutje op bed en uit het niets ineens gebroken vliezen.. Uiteindelijk volgende ochtend bevallen..

Voortekenen hoeven dus niet altijd :D

16. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hey, ben je inmiddels al bevallen?

Hier nu al n paar dagen over de uitgerekende datum heen....

17. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik heb ook nooit enig teken van een naderende bevalling gehad tot het zover was. Niet erg toch, de onzekerheid van "is dit het?" lijkt me vreselijk irritant

Deel Deze Pagina