Minder vruchtbare dagen en zwanger willen worden??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sannie1981, 29 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi allemaal.

Ik ben pas net lid van dit forum, maar lees echt interresante dingen hier. Nu heb ik een vraag. Is de kans dat je zwanger wordt in de minder vruchtbare dagen echt zo klein???
    En wanneer is de kans het grootst, hoe weet je precies welke dagen je het vruchtbaarst bent?
    Indien je zwanger bent, wanneer merk je dit, behalve het uitblijven van de menstruatie??

Groetjes
    Sannie

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je kunt maar een paar dagen per cyclus zwanger raken, maar het zaad kan wel een paar dagen in leven blijven. En vaak weet je niet precies wanneer je vruchtbare dagen zijn, omdat je je cyclus (nog) niet kent. Hier op het forum staan veel tips om het ongeveer te weten te komen, bijvoorbeeld door ovulatietesten of temperaturen.

Mijn tip? Zo te lezen ben je net begonnen. Wees niet gefocust, zie het gewoon als een mogelijkheid of kans en hou er rekening mee dat het een aantal maanden kan duren. Zorg dat je gewoon regelmatig (bijvoorbeeld om de dag) seks hebt, dan is de kans het grootst! toen ik gestopt ben met de pil hebben we het gewoon regelmatig gezellig gehad en rondom de dagen dat ik dacht dat ik vruchtbaar was (2 weken na ongesteldheid) nog wat vaker, en voila, ik ben meteen na het stoppen met de pil zwanger geraakt.

De symptomen van zwangerschap verschillen ook weer enorm van persoon tot persoon, dat kun je ook hier op het forum lezen. Zelf had ik de eerste weken heel weinig klachten en nog steeds heb ik er maar weinig gehad.

Deel Deze Pagina