Was dit mijn eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Divi, 23 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pebbles

Pebbles Actief lid

13 okt 2006
    328
    0
    0
    Hihi best aardig gelukt geloof ik :oops:

2. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Hoi Marla,

Meid ten eerste vind ik echt naar voor jullie dat jij ook een miskraam hebt gehad. Hoelang is het geleden? Hoe gaat het nu met jou?

Ik wist echt niet wat ik meemaakte verleden week toen ik "mijn eisprong" voelde. Ik had dit echt nog nooit meegemaakt. Het deed eigenlijk best wel zeer, wat een gevoel zeg.
    Ik denk ook net als wat jij hierboven schrijft dat je lichaam na de curretage erg van slag is en daardoor heftiger reageert. Ik moet ook eerlijk zeggen dat heel mijn cyclus na de curretage echt een puinhoop is hoor. Na de curretage ben ik ruim 3 maanden niet ongesteld geworden. Meid wat maakte dat mij onzeker. Ik ging zulke rare dingen in mijn hoofd halen. Zeker nadat de gyn had gezegd, toen ik voor controle daar was, dat ik binnen de kortste keren ongesteld zou moeten worden, en dat helemaal niet werd. Wat ben ik onzeker geweest. Nu ik die primolut kuur heb gekregen en daarna ongesteld ben geworden en ook nog eens (als het zo is) mijn eisprong heb gevoeld wordt ik veel zekerder en krijg ik eindelijk het vertrouwen een beetje terug in mijn lichaam.

Hoe is jou cyclus geworden na de curretage?

Meid ik ga ook voor jou hard duimen dat je gauw zwanger bent. Laat 2007 alsjeblieft een heel vruchtbaar jaar worden voor jou, voor mij en voor alle meiden die zwanger willen worden.

Heel veel liefs Divi

3. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Hoi Pebbles,

Ja natuurlijk snap ik dat je zat te juichen op de wc toen je ongesteld was geworden. En dat keurig op tijd na 28 dagen nadat je gestopt was met de pil. Jeetje. Ja je leest en hoort wel eens van die verhalen dat je denkt van ach die meiden, wat zielig zeg dat ze zolang moeten wachten op hun menstruatie na het pil gebruik.
    Ik zou eerlijk gezegd niet meer weten hoe mijn menstruatie was toen ik net met de pil begon. Ik weet wel dat ik niet meer zo ziek was als toen ik de pil nog niet slikte.
    Om eerlijk te zijn weet ik niet meer of ik last heb gehad van het ontpillen. 1 april dit jaar ben ik gestopt met de pil omdat ik al ruim 2 maanden niet ongesteld was geworden. Twee weken nadat ik gestopt was met de pil kreeg ik erg zere borsten en net als wat jij zegt een vettere huid. Ik dacht dat het allemaal kwam doordat ik was gestopt met de pil. Een paar dagen later kwam ik erachter waarom ik niet meer ongesteld werd. Ik verloor het vruchtje en daardoor kwam ik erachter dat ik zwanger was. De huisarts heeft dit ook vastgesteld.
    Nadat ik deze miskraam had gehad was mijn cyclus 2 maanden regelmatig. Nu ik mijn tweede miskraam hebt gehad in augustus is mijn cyclus echt een puinhoop geworden.
    Als ik over anderhalve week ongesteld word dan is het mijn eisprong geweest en ben ik nog veel meer zekerder als nu.

Net als bij jou weten weinig mensen dat wij bezig zijn voor ons kindje. Alleen mijn ouders, schoonouders en beste vriendin weten het. Ik moest het ze wel vertellen toen ik een miskraam had gekregen en toen ook nog gecurreteerd moest worden. Maar het is inderdaad fijn als iemand het weet. Zo kan je eens lekker je verhaal kwijt aan diegene die je vertrouwd.

Meid ik zie ook dat het gelukt is bij jou om een banner aan te maken. En ook dat het gelukt is om een tekst onder je banner te zetten.

Ik hoop dat als jullie voor "het echie" gaan dat je gauw zwanger bent. Dat 2007 maar een vruchtbaar jaar mag worden.

Heel veel liefs Divi

4. Pebbles

Pebbles Actief lid

13 okt 2006
    328
    0
    0
    Hoi Marla en Divi
    Ik hoop echt dat ik niet net als jullie met en miskraam te maken krijg zeg, moet er niet aan denken :(

Heb al weer een andere banner.
    Mijn liefje kwam thuis en ik zei dat ik dat "over zo veel dagen testen" er niet onder wilde hebben, is nog niet van toepassing op ons.
    Ik ging even naar de wc en toen ik terug kwam had hij de leukste banners op het scherm staan. De schat :D
    Deze hebben we samen uigezocht haha.

Groetjes Pebbles

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Lieve Divi,

Nou, ik vind het voor jou helemaal afschuwelijk dat je zelfs 2 keer een miskraam hebt mee moeten maken. Ik vond 1 keer als zo zwaar.....
    Bij mij is op 12 september een missed abortion geconstateerd. Het vruchtje was waarschijnlijk zo'n twee weken daarvoor overleden en het hartje was met 10 weken en 1 dag gestopt. Ik heb toen nog 3 weken gewacht voordat ik een curettage heb ondergaan. De eerste was op 5 oktober, maar omdat er nog een beetje zwangerschapsweefsel achter was gebleven, en ik op een ochtend onder het bloed en stolsels wakker werd, ben ik diezelfde dag (19 oktober) voor de tweede keer gecuretteerd. Ik ben toen op 14 november weer voor het eerst ongesteld geworden, en ik was daar zo ongelooflijk blij mee!
    Ik kan me zo enorm voorstellen hoe onzeker (in paniek misschien) je moet zijn geweest toen je nog steeds niet ongesteld was geweest. Ook ik ben erg nerveus geweest na mijn tweede curettage. De gyn had mij verteld dat je een iets verhoogde kans had op verklevingen (Asherman) na 2 curettages zo kort achter elkaar en ik was daar toch zo bang voor. Ik werd op een gegeven moment ongesteld (ongeveer een half maandverbandje vol), maar dat stopte zo'n 1,5 dag. Wat heb ik in de rats gezeten. Ik zag mezelf echt al in Hoofddorp liggen, dat is HET ziekenhuis op het gebied van Asherman, maar gelukkig kwam mijn ongesteldheid na die anderhalve dag pas goed op gang.
    Daarna ben ik na 33 dagen voor de tweede keer ongesteld geworden. Heb wel last gehad van tussentijds bloedverlies zo'n week voor de eisprong. Vandaag heb ik wat roze verlies, dus wie weet zit mijn eisprong er weer aan te komen.
    Mijn cyclus verloopt allemaal iets anders als voor de miskraam, maar ik mag niet klagen. Mijn lichaam heeft ondanks de klap zich toch weer aardig goed weten te herstellen. Heb nou wel last van pukkeltjes, wat ik anders nooit had. Ik heb weer vertrouwen gekregen in mijn lichaam na de tweede ongi. Heb het gevoel dat mijn hormonen zich langzaam nog beter gaan zetten.
    Geestelijk voel ik me eigenlijk heel erg goed. Ben bij tijd en wijle ook echt gelukkig, maar ik denk nog wel heel erg vaak aan mijn miskraam. Ik merk echt dat het een veel grotere impact op je heeft, dan je van te voren kunt vermoeden.
    Hoe gaat het nu met jou op emotioneel vlak? Hoe ga jij met twee miskramen om? Doet een tweede net zo'n pijn als de eerste keer, of zelfs nog zeerder?

Ik vermoed dat jouw eerste ongi zo lang op zich heeft laten wachten, omdat je hormoonhuishouding overhoop lag. Als je verklevingen had gehad, dan was je niet gaan bloeden van de primolout, zo had ik begrepen van een gyn op Internet. Ik denk echt dat je je eisprong hebt gehad, dat kan bijna niet anders. Ik herken echt veel van wat je schrijft bij mijn vorige cyclus. Ook ik denk dat jouw hormonen hard bezig zijn om zich te herstellen.

En Divi, ik hoop ook heel erg dat 2007 ons jaar wordt. Het klinkt misschien raar, maar ik vind dat jij dat na zoveel ellende wel verdiend hebt! Ik duim voor heel veel babygeluk in het nieuwe jaar voor jou, en ook voor alle anderen (incl. Pebbles) die zwanger willen worden.

Veel liefs,
    Marla

6. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Niet aan denken, hoor, Pebbles. Het gaat in verreweg de meeste gevallen goed. Als je straks zwanger bent, ga er dan gewoon vanuit dat alles goed is. Heel erg leuke banner hebben jullie uitgekozen. Ik hoop dat deze jou geluk gaat brengen in het nieuwe jaar!

Liefs,
    Marla

7. Pebbles

Pebbles Actief lid

13 okt 2006
    328
    0
    0
    Hoi Marla,

Ik ga zeker mijn best doen om er van uit te gaan dat alles goed gaat, maar ik zal nooit denken dat zoiets mij nooit zal kunnen gebeuren... ;)
    Lief dat je hoopt dat onze banner ons geluk gaat brengen. :D
    Ik hoop voor jullie ook dat in het niewe jaar jullie dromen uit komen.
    (ook voor Divi en alle andere op het forum)

Liefs Pebbles

8. Niet meer actief

ik voelde tijdens het gebruik van me pil duidelijk me eisprong en wat jij nu zegt is duidelijk een eisprong

9. Pebbles

Pebbles Actief lid

13 okt 2006
    328
    0
    0
    Hoi Wendiej,

Als je de pil gebruikt heb je geen eisprong, er rijpt nl. geen eitje daar zorgt de pil juist voor.
    Het was vast iets anders wat jij voelde. (Windje misschien? ;) )

Groetjes Pebbles

10. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Lieve Marla,

Ten eerste mijn excuses dat het een tijdje duurde dat ik weer reageer. Maar heb het zo druk gehad.
    Jeetje meid, wat vind ik het vreselijk voor je dat je ook een miskraam hebt gehad en dat je 2x achter elkaar bent gecurreteerd. Wat moet je geschrokken zijn toen je wakker werd jeetje.
    Ik kan begrijpen dat je erg blij was dat je na ongeveer 3 weken al ongesteld werd. Meid ik ben gewoon een beetje jaloers op je. Ik ben na de primolut kuur nu 1x ongesteld geworden, dit duurde bij elkaar zo'n 6 dagen ongeveer. 1 December was de eerste dag van mijn menstruatie, maar nu...... Er is nog niets te bekennen. Dus de onzekerheid slaat weer toe hoor bij mij.
    Meid ik had eerlijk gezegd nog nooit van Asherman gehoord. Is de kans groter op Asherman als je 2x gecurreteerd bent? Of kan dit ook ontstaan na 1x een curretage of meerdere miskramen?
    Ik ben erg blij voor jou dat jou cyclus na de curretages op gang komt en dat je weer het vertrouwen in je lichaam terug krijgt.
    Het heeft zeker een grote impact op een mens hoor.

Ik moet eerlijk zijn dat ik er in het begin erg moeilijk mee hebt gehad, zeker nadat ik 2 miskramen hebt gehad. Emotioneel heb ik het erg zwaar gehad. Ik haalde echt de gekste dingen in mijn hoofd. Ik kan er gelukkig goed over praten met mijn vriend en met mijn ouders. Af en toe dan heb ik het nog steeds heel erg moeilijk. Dan gooi ik alles er ff uit, dan huil ik even flink en dat lucht op hoor. Nu zit ik nog steeds af te wachten wanneer ik weer uit mezelf ongesteld wordt. Zoals ik hierboven schreef 1 december ben ik dan ongesteld geworden door de primolut. Maar er is nu nog niets te bekennen.
    Meid ik hoop wat jij schrijft dat het waar is, dat mijn hormonen hard bezig zijn om zich te herstellen.

Hoe gaat het nu met jou?

Ik hoop ook dat 2007 een heel goed jaar wordt voor jou, voor mij, voor pebbles en voor iedereen op dit forum.
    En voor jou ga ik ook heel hard duimen meid.
    Ik wil je bedanken voor je lieve berichtje die je stuurde.

Heel veel liefs Divi

11. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Zover ik ook weet kan je geen eisprong hebben als je de pil slikt.
    Dit heb ik op internet gevonden:

Bij (correct) pilgebruik treden de volgende effecten op:
    - Remming van de groei van een eicel, waardoor er geen eisprong kan plaatsvinden
    - Het slijmvlies van de baarmoedermond wordt dik, stug en daardoor nagenoeg ondoordringbaar voor sperma
    - Het slijmvlies van de baarmoederwand verandert, waardoor er vrijwel nooit een eventueel bevruchte eicel kan innestelen

12. Marloesje

Marloesje Actief lid

2 jan 2007
    361
    0
    0
    Ik leer hier echt allemaal nieuwe dingen....nooit van gehoord dat je soms je eisprong kunt voelen....ik heb hem in elk geval nog nooit gevoeld (of nooit geweten dat het m'n eisprong zou kunnen zijn)

13. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Toen ik met de pil gestopt ben voor de 1e, voelde ik mijn eisprong ook niet. Sinds die tijd slik ik geen pil meer, heb een jaar borstvoeding gegeven. Sinds vorig jaar ongeveer, toen ik met de bv ben gestopt, voel ik mijn ei ook. Ik krijg dan een steek in mijn buik.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmm ik heb nu onwijs last van mijn onderrug... Echt zo'n ongesteldheid gevoel :( Ook voel ik me een beetje misselijk, zwakjes.
    Zal dit 't eitje zijn? :D

Deel Deze Pagina