Was/droog combinatie ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door Dapper, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dapper

    Dapper Niet meer actief

    Hoi,

    Wie heeft er ervaring met een wasdroogcombinatie machine?

    We overwegen er een aan te schaffen, maar ik hoor graag de voor en nadelen ervan.
     
  2. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vond het vreselijk. De was werd er gloeiend heet van dus voor je nette kleding kan het echt niet. Voor je beddengoed en baddoeken enz kan het wel maar het kwam er enorm gekreukt uit. Bovendien duurt het enorm lang ( Met een kindje ben je straks dus 5 uur bezig met 1 witte was ipv dat je een witte was wast, in de droger stopt en een bonte was kan wassen die je ophangt ) Wij hadden een indensit maar dit was wel 6 jaar geleden en hij is vroegtijdig overleden ivm slechte kwaliteit.
     
  3. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.640
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ik heb een indesit was/droog combi gehad. Geweldig was het zeker niet, zie ook de reactie van suusjeuh, maar blij was ik er wel mee. Ik had geen ruimte om beddengoed uit te hangen en geen geld en ruimte voor 2 aparte apparaten, dus voor mij was het ideaal ondanks de nadelen. Na 10 jaar was het ding nog niet kapot, dus heb t naar de kringloop gebracht en toen 2 aparte apparaten gekocht. Het was het geld dan ook meer dan waard. Echt goede kleding waste ik op de hand overigens, omdat ik t niet wilde verpesten met de wasmachine.
     
  4. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Wij hadden eerder een indesit wasdroogcombi. Dat was geen geweldige kwaliteit, maar omdat we geen twee apparaten kwijt kunnen wel een prettige oplossing voor die momenten dat ik de was echt niet aan de lijn droog krijg.
    Hebben nu een AEG wasdroogcombi en die bevalt vele malen beter. Was komt daar ook echt droog uit. Wel snel eruit halen als de droger klaar is, anders is het behoorlijk gekreukt, (maar dat is volgens mij bij heel veel losse drogers ook zo. Op mijn werk iig wel).
    Zouden we ruimte hebben voor twee apparaten, dan zou ik dat wel doen, alleen al omdat je dan tegelijk kunt wassen en drogen. Maar voor hier is het dus erg ideaal zo :)
     
  5. meid1987

    meid1987 Fanatiek lid

    20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Drama!!! 1 wasje duurt een eeuwigheid!!

    (Ik heb hem zelf overigens niet, maar fam heeft zo'n ding in vakantiehuis).
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vreselijke onding.
    Van de week hadden we er 1 in ons vakantiehuis. Een bosch.
    Eer dat je was eindelijk droog is. Ben je 2-3u bezig.
    Als je het geld heb, zou ik echt 2 aparte apparaten aanschaffen.
    Heb een samsung droger. Met 59min. Is alle was droog. :)
     
  7. ijsje82

    ijsje82 Actief lid

    8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik heb 1 gehad van aeg. De was komt er heel erg gekreukt uit. En je kan maar een halve was per jeer drogen. Dus het duurt erg lang voor je 1 was klaar hebt.
    Als je plek hebt voor 2 apparaten zou ik daarvoor kiezen
     
  8. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik had er een. Ik vond het echt een onding. Ik kon 7 kilo wassen en 3,5 kilo drogen. Dus altijd spullen uitzoeken om alsnog op te hangen. Ook deed de droger er superlang over, ik dacht 3,5 uur (en 2 uur wassen) dus dat schoot niet op. Ik gebruikte de droger dus nooit en hing altijd alles op het rekje. Ben dan ook zo blij met mijn nieuwe losse droger!
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hadden er een, maar duurde zo enorm lang! Wij gebruikten de droogfunctie op een gegeven moment niet meer, hingen alles op, anders was 't niet te doen. Ook wat hierboven wordt gezegd; hij kon minder drogen dan wassen, dus moest sowieso de helft er al uit.
    Als je geen geld hebt voor een wasmachine en aparte droger, zou ik gaan voor alleen een wasmachine en dan sparen voor een droger. Via marktplaats vind je die ook nog wel eens voor weinig. Maar een combi? Nee, zou ik echt echt afraden.
     
  10. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    We hadden een indesit (wie niet :D) en ben blij dat ik er vanaf ben. Gekreukt en wel kon ik nog gaan strijken ook ... Ik heb het droog gedeelte welgeteld een maand gebruikt en toen mijn oude droger weer gaan gebruiken waar alles ongekreukt uit kwam. Overigens moet je ook opletten dat je de hoeveelheid was er niet in kan drogen vandaar waarschijnlijk dat het zo kreukte!
     
  11. Goudin

    Goudin Actief lid

    23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben momenteel een was/droog combi. De was functie werkt prima en ik vind dat er ook fijne was opties inzitten. Maar de droog optie werkt onvolledig. De was moet daarna altijd nog een flinke tijd op een rek drogen. Inmiddels wassen we alleen nog met onze combi.
     
  12. Dapper

    Dapper Niet meer actief

    Oh dank jullie wel voor de reacties!

    Het is me duidelijk... er komt geen combi ;)

    Dan toch maar kijken of een losse droger erbij een optie is.
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Geen aanrader. Was blijft nat en je kan het alsnog ophangen.
     
  14. X11

    X11 Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ligt aan het merk hoor :) Bij onze indesit was dat idd zo, maar de AEG die we nu hebben, droogt wel degelijk volledig :) Met kreukels, maar goed.... hier is er er voor beddegoed, handdoeken en ondergoed. Boeit mij niet dat dat er gekreukt uit komt :)
     
  15. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.114
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als er geen plek voor is zou ik eens kijken naar een losse centrifuge. Die dingen zijn enorm fijn, even erin doen en je was is voor 3 kwart droog (na de wasmachine) en als je het dan ophangt is het zo droog :D

    Wij hebben er een van vroeger, toen ik nog klein was hadden we die al en die is nu bij ons terecht gekomen. Als ik was ophang gaat het altijd in dat ding. Anders duurt het veel langer voor het droog is.
     
  16. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    #16 Victoria30, 7 jan 2017
    Laatst bewerkt: 7 jan 2017
    Ik heb een indesit combi. Inmiddels zo'n 10 jaar en hij doet het nog. Zo slecht vind ik hem niet. Het is een kleine wasmachine dus kan er niet veel in de trommel als je wilt drogen. De droger gebruiken vind ik sowieso inmiddels zonde van de kleding. Maar in hele drukke perioden is het wel fijn om het kleine grut te drogen of als je een dag weg gaat toch even een was te kunnen draaien.

    Maar ik lees inderdaad herkenbare dingen. En als deze stuk gaat staat de volgende al klaar ernaast en gaan wij voor een losse machine.

    Zou je ze niet kunnen stapelen?
     
  17. Lajla

    Lajla Actief lid

    28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een samsung ecobubble wasdroogcombi.

    In tegenstelling tot de reacties hiervoor ben ik súper tevreden :D
    Je kunt je programma helemaal zelf instellen, van 30 min tot 2 uur.
    Het direct drogen vind ik ook ideaal, sochtends aanzetten en als je smiddags thuiskomt is alle vieze was schoon en droog.
    Ook alleen drogen kan, als je iets hebt opgehangen maar toch besluit eerder nodig te hebben, drogen kan van 30 min tot 4:30 ingesteld worden. Echt ik wil nooit meer wat anders :) aankoop vd eeuw!
     
  18. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    zou ik ook doen :)
    opzich hoeven drogers niet heel duur te zijn (rond de 290 euro kun je ze al kopen) en je kunt een droger op de wasmachine zetten.
     

Deel Deze Pagina