onze wasmachine heeft de laatste tijd wat kuren, als de kleine straks komt hebben we een goeie nodig. deze die we nou hebben (edy) is toch een b merk. we hebben nu geen droger (vind ik niet nodig), als straks die kleine er is, vind ik een droger denk ik wel handig. dus we zitten erover na te denken om een was/droogcombi van een a merk aan te schaffen? wat zijn de voor en nadelen? en welke heb jij?
wij hebben zins kort een lg wasmachine waar 7kg wasgoed in kan en een aparte droger ben niet zo van de combis vanwege dat als de ene stuk is je de ander meestal ook niet meer kunt gebruiken
Volgens mijn moeder is de combidroger zwaar Kl*te! Als ze iets op drogen heeft staan moet dat heel vaak anders issie gewoon niet droog..dus ze hangt het nu maar gewoon op.
ik geloof ook dat de consumentenbond er niet weg van was. er kon in de droger minder was dan in de wasmachine, dus je moest eerst de helft eruit halen voor je 't droogt. het grote voordeel is natuurlijk wel ruimtewinst.
P.S. dit vond ik op internet: "Uit testen van de Consumentenbond blijkt dat de was-droogcombinatie bij het wassen veel meer water verbruikt dan een losse wasmachine en dat de was minder goed droogt dan in een wasdroger. Ook het energiegebruik van een wasdroog-combinatie is hoger dan dat van twee aparte apparaten. Dit komt doordat het drogen in twee etappes geschiedt."
je kan beter beide apart nemen, bij mij staan ze bovenop elkaar, dus dat bespaard ruimte.Ik heb Siemens, en beide machines kunnen 7 kg aan. Erg handig en je bespaard een hoop op water en energie. Ikwas pas als de trommels vol zitten, ik was ongeveer 4 wassen per week, terwijl we nu met vieren zijn , straks vijf. Tja, beetje letten op kosten en energie kan geen kwaad.
wij kunnen geen droger kwijt, dus hadden voor een was-droog-combi gekozen. en omdat we zo klein wonen kan ik ook geen droogrekje kwijt in de winter. Maar inderdaad het duurt wel lang voor je was droog is, maar ja, anders hadden we helemaal geen droger.
Wat mijn altijd is vertel met een combi is als je wasmachine of droger kapot is heb heb je helemaal niks meer aan dat ding. En als je het appart heb natuurlijk wel. Weet natuurlijk niet of dat ook echt zo is.
Ik zou niet voor een combi kiezen.Wij hebben een losse wasmachine en droger,bij ons staan ze ook opelkaar en dat gaat goed.Wij hebben ook een Siemens en ben er heel tevreden over. Liefs,Claudia
Toen ik 2 jaar geleden een nieuwe keuken kocht, wilde ik graag een was/droog combi in een, die ingebouwd kon worden. Dit omdat ik graag beneden was , en boven er te weinig ruimte voor heb. Het is een combi geworden van Bosch. Een nadeel vind ik, dat het drogen van een volle wasmachine erg lang duurt, als ik na de was eerst centrifugeer gaat het wel sneller,maar meer kreukels ( en ik heb al zo'n hekel aan strijken). Voordeel is, dat je niet met je natte was hoeft te slepen. Als je wat minder volle wastrommels draait, dan valt de droogtijd wel mee. Maar als ik het van te voren geweten had, had ik het niet gedaan. De volgende keer gewoon weer 2 aparte apparaten. Ik gebruik de droogstand eigenlijk alleen maar 's winters en bij nat weer. Anders gaat mijn was gewoon aan de lijn.
ik heb ook een combi maar gebruik het niet.. bij mij moet je de was dus na het wassen halveren voor het droog gedeelte. dan kan je dus net zo goed alles ophangen als je toch bezig bent. ik gebruik hem soms alleen om super zachte handoeken te krijgen.. maar heb er het geduld niet voor, duurt lang ja..
wij hebben de combi van lg (is er maar 1 van) erg betaalbaar en erg makkelijk in kleine ruimtes. Echt een aanrader als je een combi wil ik ben er ook een maand mee bezig geweest op de goede te kiezen. Drogen is 3,5 kilo en wassen 7 maar dat drogen van 3,5 kilo is zat want je mag ook niet alles in de droger doen.. Ik hoop dat je er wat mee kan, kijk anders even op kieskeurig en zie hoe goed de lg iedereen bevalt. http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... B30036F9E5 Patrick
Wij hebben er een van bosch. 5 kg wassen en 2,5 kg drogen. Werkt prima. Alleen onze lits-jumeaux overtrekset krijg ik niet droog. de rest dus wel .
Lijkt me erg lastig een combi, wij hebben ook gewoon een losse wasmachine en een losse droger.. Buiten de al beschreven voor delen, kan je met een losse wm/d combinatie ook nog sneller je was er door werken...vb. terwijl je eerste was in de droger zit, zit de tweede in de wasmachine en die hang je op... hoppa... gaat je niet lukken met een combi...
bedankt voor jullie reacties, denk niet dat het een combi word, als je alles lees. hier mag wel een slotje op wat mij betreft.