Even helpen graag....hoe om te gaan met collega!?

Discussie in 'De lounge' gestart door oogappel, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hallo dames,
    Ik ga het zo kort mogelijk houden, proberen...

Vorige week ben ik ziek geweest, buikgriep :). Dit begon maandagnacht en ik ben er t/m vrijdag mee bezig geweest voordat ik weer een beetje lekker voelde.

Nu was mijn collega de donderdag vrij, maar ik kon dus niet komen.

Moet er ook evne bij uitleggen dat zij een vrij dominante vrouw is. Ze is diegene die bij de receptie zit en eigenlijk de duizendpoot binnen het bedrijf. Ik ondersteun haar wanneer zij bijv. vrij is of druk heeft. Daarnaast heb ik mijn eigen werkzaamheden.

Nu kom ik maandag op het werk, eigenlijk weer fris en fruitig...collega's vragen hoe het met me gaat en of ik me weer beter voel (interesse). Tot op heden heeft mijn collega nog niets gevraagd, sterker nog ze heeft nog niets gezegd tegen mij. Ik ben een gevoelsmens en eigenlijk snap ik er helemaal niets van.

Ik kwam er ook achter dat ze me gisteren ook niet beter gemeld heeft "oh vergeten" zei ze. Ik heb aan haar gevraagd wat er is en ze zei op een strakke manier "Met mij is er niets aan de hand" Ik nog aangegeven dat ik een afstand voelde en dat wuifde ze weg.

Nu komt het a.s. donderdag gaan we uiteten in verband met haar 50e verjaardag. We gaan met 6 dames.....ik zie dat dus niet zitten. Ik ben geen klein kind die zo behandeld wil worden....hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Ik heb dus eigenlijk geen zin om donderdagavond een glas wijn te klinken met iemand die me nu al 1,5 negeert. Tenminste zo voelt het omdat ze tegen iedereen aardig en gezellig doet behalve tegen mij.

Ik ben niet zielig hoor, maar wel een gevoelsmens en snap er werkelijk helemaal niets van!

2. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou niet gaan en wachten tot zij zou vragen waarom ik er niet was. Als ik goed mijn best doe en zij gaat mij negeren, prima, maar ik leef mijn eigen leven en hoop dat zij met de anderen een leuk borrelfeestje heeft. Vooral omdat jullie haar verjaardag vieren en niet van een van de andere collega`s.

3. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    oei....kan me wel voorstellen hoe je je voelt.
    is het een idee om het nogmaals bespreekbaar te maken, en aangeven dat je er last van hebt en het niet zit zitten om op deze manier "gezellig"uit eten te gaan?

4. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Even appart nemen en zeggen dat je je ongemakkelijk voelt bij haar reactie en manier van doen.

5. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Ja eigenljk bevestigen jullie ook mijn gevoel maar pfpfpfpfp is wel onwijs moeilijk om het zo tegen haar te zeggen, ga het ook wel doen.
    Maar ik zit nu al met rode wangen en hartkloppingen.
    Woensdag is mijn vrije dag en donderdag is zij vrij!

En dat is ook de reden was nou een andere collega jarig, no problemo....maar we betalen zelf en we klinken op haar gezondheid (wat ik haar absoluut gun) maar mmmmm gan dan liever gezellig met vriendinnen weg bij wijze van.

Ze is ook een vrouw alleen, maakt dat niet uit....maar merk gewoon dat ze egoistisch is.

Ik heb het ook een keer gehad dat zij donderdagmiddag vrij was en ik toen een crematie had. Toen heeft ze ook 2 dagen niet tegen me gesproken.

Maar als ze haar leuke gezellige petje op heeft dan is het ook gewoon leuk.....maar mmm houdt een keertje op, toch?

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Tja....soms moet je ergens gewoon 'boven' staan.
    Dus dat kinderachtige gedrag lekker negeren en gewoon een wijntje drinken.

7. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Klinkt niet als een erg leuke vrouw, eigenlijk meer een verwaande! Ik zou mij ook zo voelen als jij ik zou het ook niet snappen maar ik zou haar wel confronteren.

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dit zou ik ook doen gewoon vragen of je iets verkeerd hebt gedaan..

9. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Zou het gewoon negeren... Of je gaat hangt ervan af of je alsnog met plezier gaat.. Zo ja, dan zou ik dit niet laten verpesten door haar.. Zo niet, dan zou ik lekker thuis blijven....

t is je collega, niet een vriendin denk ik dan....maar leuk is anders

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Aan dit soort mensen besteed ik niet veel energie, want ik zal ze toch nooit snappen ;). Hoeft ook niet, iedereen is anders (en dat vind ik soms heel moeilijk, want ik wil graag alles snappen). Ik zou wel mee uit eten gaan, het is nog met een paar anderen erbij, dus maak er gewoon een gezellige avond van. Misschien verandert de verstandhouding daarna wel weer ten goede.

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hmm, kan het niet zijn dat ze zich geen houding weet te geven tegenover jou? Klinkt misschien raar maar dat ze daarom doet alsof haar neus bloed tot alles weer "tot de orde van de dag" over is gegaan en ze dan weer weet hoe ze moet doen en dus voor jou gevoel weer gewoon doet/gezellig doet/normaal doet?

Kan er uiteraard helemaal naast zitten hoor maar dit soort dingen kan heel gemakkelijk door mensen met wie ze dus niet weet om te gaan zo opgepakt worden.

Aan de andere kant kan het ook gewoon een selfserving biatch zijn.
    Maar wilde je die optie ook even mee geven.

Ik zou in ieder geval even een gesprekje met haar aangaan en aangeven hoe zij jou laat voelen en dat je hierdoor geen zin hebt om Donderdag gezellig mee te gaan doen.
    Kan je aan de hand van haar reactie altijd nog zien.
    Gewoon weg blijven donderdag zal denk ik bij haar (en eventueel collega's) weer scheve ogen geven en dat zal het er niet beter op maken.

12. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    T kan ook zijn dat zij even niet lekker in haar vel zit, dat door jou afwezigheid vorige week zij onder druk is gekomen en jou dat (onterecht) even kwalijk neemt.

Ik zou t sowieso niet te persoonlijk opnemen!! Zij heeft klaarblijkelijk een probleem ergens. Je kan proberen op een heel rustig tijd stip nog eens te pijlen, goh kan ik iets voor je doen, heb t idee dat er iets met je is (probleem bij haar laten liggen) Wuift ze t weer weg, dan ja, haar probleem!

Dat uitje, gaan als je zin hebt. Heb je geen zin niet gaan. Maar niet om haar!

13. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    @wilma het is inderdaad ook goed om te kijken naar de eerste optie die je geeft. Ik hou mezelf ook zeker een spiegel voor, maar ze staat ook wel een beetje bekend als de heks gigig....maar goed de rest zijn allemaal mannen. Die laten het links liggen denk ik....

Ze is gewoon echt dominant en een egoist, maar zomaar wegblijven dat zal ik zeker niet doen.

De opmerking om erboven te staan en gewoon mee te gaan dat is ook wel iets dat ik denk what the fuck laat me niet kisten....ik ga denk ik vanmiddag nog wel even naar haar toe en vertel dat hoe het nu gaat ik geen zin heb om gezellig te gaan doen. Werkte we nu allebei beide dagen nog dan kan je het nog de tijd geven....
    Nu zien we elkaar tijdens het eten!

Ik ben echt een schijterd, als ik haar straks aanspreek sta ik met vlekken in mijn nek denk ik haha

14. LittleMonsters

je kan toch gewoon nogmaals vragen of er iets aan de hand is.. dat je een gespannen sfeer voeld...

zeg ze niets.. zou ik gewoon lekker gezellig gaan babbelen:D

15. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Mrs Nuke....gezellig babbelen en dan doen of er niets aan de hand is?

Wat ook wel altijd is dat ik ALTIJD interesse toon in haar, maar terug komt er nooit iets...is wel een frustratie van mij als ik nergens over begin dan mmmmm niets.

Ja ik wi het ook graag gezellig hebben op mijn werk :p

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    wbt jezelf een spiegel voor houden. Het hoeft niet eens aan jou te liggen maar gewoon dat ze ondanks haar dominante over komen toch niet weet hoe ze met jou om moet gaan. Zeker nu je aangeeft dat de rest mannen zijn. Daar draai ik bvb mijn hand ook niet voor om. Maar vrouwen ligt toch weer heel anders.
    Misschien heeft zij dat ook en weet ze zich daar door geen houding aan te meten in speciale gevallen (terug van ziek geweest, terug van begrafenis, etc)

En voor het gesprek, bedenk je maar dat ook zij haar onzekerheden heeft! Misschien ben jij zelfs de hare wel ;)

17. LittleMonsters

als zei zegt dat er niets is wat wil je dan doen?? je zegt zelf al dat je het gezellig wilt hebben..

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

o wat herkenbaar, jouw gevoel hierbij. Ik zou dat ook niet over mijn kant kunnen laten gaan en er gezellig bij kunnen gaan zitten.

Ik ben dan zo'n flauwerik die een opmerking zou maken als, "en Luna, voel je je weer helemaal beter?, ja hoor, bedankt voor de interesse!

Maar goed, dat is ook niet altijd DE oplossing.

Knap dat je haar erop aanspreekt.

19. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    @luna gigi heb het nog niet gedaan hoor ;)

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

O spannend.... het gaat dus nog gebeuren...

Ik zou persoonlijk wel mijn gevoel erover uit willen spreken. Meer van: goh, ik vind het jammer dat je zo weinig interesse hebt getoond de laatste tijd, wil je eigenlijk wel dat ik meega naar de borrel?.

Niet dat ik me daar dan heel erg gemakkelijk bij zou voelen, maar ik zou het ook zeker niet kunnen laten.

Deel Deze Pagina