Was droogt niet in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Nen87, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Dat is wel mijn ervaring. Wat wel helpt is alle handdoeken na het drogen opwrijven maar mss doe je dat al? Maar drogerzacht worden ze naar mijn idee nooit

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Heerlijk, een beetje ruwe handdoeken.:)

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zet dan dus de kachel aan. Anders droogt het nooit..

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Een keer extra centrifugeren voordat je het ophangt?

Bij mij is alles in één dag droog, alles hangt op zolder aan een droogrek.

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Heb dit probleem ook en door hier te lezen besef ik ineens de oorzaak. Het droogrek staat on dezelfde kamer als waar ik mijn haar fohn en stijl. Sindsdien wordt mijn was niet meer droog. Ik denk dat het te veel effect heeft op de luchtvochtigheid op die kamer.

6. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Hier hetzelfde probleem. Ben nu al drie dagen aant wachten tot de was droog is, zo schiet de was doen ook niet op, want de ene was moet droog zijn voor ik de andere op kan hangen. Ik wilde absoluut geen droger om energie te besparen, maar ik begin nu toch stilletjes te twijfelen om er toch één aan te schaffen.

7. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Hier echt geen last van en ik heb altijd een hele hoop was hangen op zolder.
    Het hangt in het trapgat en op een los rek aan een deur.
    Ik heb boven niet de centrale verwarming aan en zet op de 1e en 2e verdieping vaak wat ramen op.
    Dan zie ik de was in het trapgat lekker heen en weer wapperen en is het echt heel snel droog.
    Ik hang het trouwens allemaal apart op een hanger, dus niet over de lijnen.
    Vaak hang ik het 's morgens op en is het halverwege de middag alweer droog.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113

Dat over een hanger hangen scheelt inderdaad een hoop. Ik doe dat met bloesjes en overhemden inderdaad en die zijn altijd snel droog.
    Ik wil alleen niet alle rompertjes, hemdjes, onderbroekjes en sokjes van de kinderen apart ophangen. Maar die hang ik vaak beneden even op de verwarming. Zijn ze ook snel droog.

9. Zuidriem

Ik doe de rompertjes, ondergoed, sokken, handdoeken en tshirts in de droger.
    Als ik die op ga hangen of over de verwarming ga hangen kan ik wel een extra verdieping op m'n huis zetten.
    Daar heb ik echt ruimte voor. ;)

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wij hebben geen droger (bewuste keuze, hoewel ik me kan voorstellen dat het met 5 kinderen weer een ander verhaal is) dus ik vind dit wel een prima oplossing zo.

11. Zuidriem

Ik heb vanaf het begin van mijn trouwen een droger gehad, maar eigenlijk meer uit gemakzucht.
    Nu gebruik ik hem echt bewuster en het scheelt me eigenlijk ook heel veel strijkwerk.
    Alles aan de lijn hangen zie ik echt niet zitten.... ;)

12. ACH

ACH Niet meer actief

Hier hangt het nu gelukkig lekker buiten!

13. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

De was droogt hier in 1,5 dag. Geen extra slaapkamer in de flat dus het hangt op onze slaapkamer aan de deur of in de gang.

14. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier hetzelfde probleem, maar alleen met die echte regendagen. Voor de rest valt het wel mee. Dan droogt het best snel (1 dag).
    Ik heb een droger, maar gebruik 'm alleen voor handdoeken en eventueel beddengoed.
    Voor de rest alles ophangen en inderdaad vesten, truien, overhemden e.d. op hangers.
    De droger staat in dezelfde ruimte als mijn wasrekken en ik merk dat wanneer de droger aanstaat alles ook sneller droog is, i.v.m. de warme lucht. Een win win situatie haha.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben wel een droger maar gebruiken die maar 1x per week voor de handdoeken.
    Voor de rest heb ik een ruime zolder met 2 rekjes, een deur rekje en 4 lijnen. En heb ik ook nog een ruime trap hekwerk op zolder waar ik altijd beddengoed overheen hang.
    Alles is binnen 1 dag droog.
    Soms zelfs dezelfde dag al als ik het s'ochtends ophang.

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Klinkt misschien heel stom, maar ik zet vaak de ventilator even aan die op zolder staat (een die ook heen en weer draait). Dan waait het een beetje door :)

Ik weet niet of een goede luchtontvochtiger ook nog zou helpen?

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook dat probleem. Jaren '70 huis dat veel vocht vasthoudt :( Deuren klemmen momenteel ook weer :(

Ik probeer voldoende te luchten, zodat het vocht weg kan, en verder de was draaien, zodat er bij beide kanten van de was goed lucht bij kan komen.
    Maar soms hangt het hele huis hier vol, als er echt veel was is.

Sokken, ondergoed, handdoeken en beddegoed gaan in de droger.

18. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier 1 of 2 dagen. Is dit lang? Maar mijn kleding worden niet stinkend.

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik heb nu zoveel was met twee kinderen dat het niet meer te doen is znder droger. Anders staat het hele huis vol en daar word ik helemaal kriegel van. Dan lijkt het huis nooit netjes/opgeruimd. Dus na al 7 jaar een droger in huis te hebben maar slechts 1x te hebben gebruikt gebruik ik hem sinds deze week en wat een verademing! Ga dit de hele winter doen en heb gelijk ons termijnbedrag verhoogd. Dan worden we straks niet negatief verrast.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

In ieder geval NIET het raam dichtdoen, want dan kan het vocht niet meer weg dus dan droogt het helemaal niet meer. Tsja, raam open, verwarming gewoon op normale stand, meer kan ik er ook niet van maken. Ik heb mijn was op zolder staan (dakraam staat altijd op een kier) en het is altijd binnen een dag droog. Met dit weer binnen een paar uurtjes. Nooit een droger gehad.

Deel Deze Pagina