Was droogt niet in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Nen87, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ik heb een droogrek in de woonkamer staan :D
    Tja, staat misschien niet zo gezellig, maar met de vloerverwarming aan is het zo droog :)
    Ik gebruik ook een droger, maar de kleertjes van de meiden droog ik liever op het rek.
    Het rek in de woonkamer is ontstaan toen de oudste nog heel klein was, dan hoefde ik niet naar zolder, waar ik haar niet kan horen.
    Als ik 'sjieke' visite krijg, haal ik em wel weg...maar het rek staat ons niet in de weg want onze woonkamer is redelijk ruim, dus voor nu houd ik het nog maar even zo :)

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik heb oo de tussen verdieping alle ramen op de knippen, en de deuren open. Verder de dakramen op zolder op de net-niet afgesloten stand. Met mooi weer zoals vandaag staat er 1 op een kiertje. zo lucht het door en was is soms zelfs wel 2 of 3 wassen op een dag.
    Ook hang ik alles op hangertjes, handdoeken in de droger en beddengoed boven het trapgat.

3. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    jeetje wat een respect voor iedereen die geen droger heeft heb geen idee of een droger veelt neemt heb er al een vanaf me trouwen 7 jaar terug en ik wilde in de flat niet overal was hangen vind ik ongezellig en rommelig,nu verhuisd maar gebruik droger nog steeds voor alles,zelfde excuus alleen in zomer hang ik was buiten,maar heb echt een hekel aan was in huis

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb geen droger en ons wasrek staat in de slaapkamer. In de zomer is het altijd de volgende ochtend droog en nu het wat kouder is 1,5 dag. Bij ons ruikt het dan nog gewoon lekker fris.
    Wel vreemd dat het bij sommige wel 3 dagen duurt.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Het heeft met de luchtvochtigheid te maken.
    Hier hangt de was op zolder en het duurt nu ook langer voordat het droog is.
    Op alyssa dr (zolder) kamer staat het raam altijd open of op een kier, op de andere kamers staan ook de ramen bijna altijd open als we thuis zijn.
    Op deze manier lucht het door. Als de verwarming aanslaat gaat de warmte naar boven.
    Meer kan je niet doen denk ik.
    Ik heb geen droger omdat ik het zonde van de stroom vind.
    Vorige winter voor het eerst zonder droger en het ging, niet ideaal, maar te doen.
    Ik zorg dat er op mn rekjes altijd 1lijn tussen zit, dus om en om hangen en de handdoeken en dekbedovertrekken hang ik over de reling van de trap.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.188
    113
    Hier droogde het ook niet boven het trapgat.
    Nu heb ik gewone rekken staan boven op de gang op zolder en dat droogt een stuk beter. Hier overigens zelfde situatie, raam open en kachel aan.Wij hebben wel een droger maar die gebruik ik alleen voor handdoeken en beddengoed. Wij hebben trouwens ook een luchtontvochtiger aangeschaft omdat er toch wel veel vcocht kwam op zolder met al die was. Dat scheelt echt een heleboel als je die aanzet

7. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Klinkt heel aannemelijk die luchtvochtigheid. We hebben een oud huis en merk met dit soort weer dat het idd vochtiger is in huis. Blijkbaar doet het raam op een kier dus niet genoeg in ons huis.

De droger gebruikte ik overigens ook alleen voor handdoeken, beddengoed, hydro's. Kleding doe ik er liever niet in want ik merkte dat het sneller lelijk werd.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dames goed nieuws!

Mijn moeder heeft een droger die gebruikt ze 2x per jaar dus mag ik m gratis overnemen! Jeetje wat ben ik blij! En nog een redelijk nieuwe ook nog dus me happy :D

9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Heeft meer te maken met persoonlijke voorkeur. Ik houd van ruwe handdoeken en stop mijn kleding niet graag in de droger - eigenlijk heb ik er het liefst alleen beddengoed in, en eventueel ondergoed en sokken. Als je dan de ruimte hebt, ergens boven een trapgat, dan is er niets aan was ophangen dat respect vraagt. ;)

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier geen droogkast en alle was gaat in de droge kelder. Is veel wind en koeling, dus het droogt goed.

Als ik een handwas doe, hang ik dat ene stuk meestal op in de badkamer. En dat droogt ook vlot.

Ik wil eigenlijk wel een droger, maar meer omdat alles dan niet meer opgehangen moet worden en ik het zo van de wasmachine in de droger steek.
    Nu moeten we telkens 2 verdiepingen naar beneden en naar boven met de was (wasmachine staat in de badkamer op 't eerste verdiep).
    Maar langs de andere kant kost dat ding schrikkelijk veel geld aan aankoop en verbruik. Dus voorlopig geen droogkast hier.

11. natjes

natjes Niet meer actief

Hier binnen een dag alle was droog. Hangt in het trapgat en de slaapkamers die daaraan grenzen, daar zet ik de kiepramen stukje open, zodat het goed doorlucht.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik heb ook altijd dat het wel 3dagem moet hangen!
    Heel irritant want de was stapelt zich op
    Ons ondergoed werk t shirts van man werk spijkerbroeken man sokken en beddegoed doe ik wel in de droger

Wil heel graag eens wat van de kids in de droger doen,maar ben bang dat het krimpt!
    Wie weet hoe dat werkt? Hoeveel graden kun je drogen? En hoeveel krimpt het?
    En krimpt het elke keer?

13. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik heb jarenlang alles in de droger gedaan en nooit iets gehad wat gekrompen was.
    En dan was het kleding van de Zeeman tot Burberry.
    Ik heb geen droger met graden aanduiding. Mijn Miele heeft een programma dat strijkdroog heet. Dat is voor kleding die niet te erg mag kreuken en de temperatuur van de droger is dan ook niet heel warm.

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ooh ok! Ik heb net gekeken wij hebben ook een progamma met strijkdroog

15. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Gewoon proberen hoor. Soms zit er ook een programma op van 20 minuten warm en dat je dan de temperatuur op laag kan zetten. Dat scheelt vaak ook al veel.

16. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    hier ook een groot probleem!! ik heb bijna iedere dag 2 wasjes, en ik krijg het bijna niet meer droog, nu dat het lekker weer is hang ik de handdoeken buiten anders duurt het 3-4 dagen tot het droog is! heb helaas geen zolder.
    de babykleertjes leg ik op de verwarming dan is het zo droog( de verwarming heb ik alleen savonds aan )

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Bij mij hangt het op zolder. Nu droogt het nog redelijk snel. Maar straks in de winter niet meer. Dan verhuist de was naar een lege slaapkamer op de eerste verdieping.
    Zou je raam wel dicht doen, hoor. ;)

18. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Hier droogt het juist wel snel,was wat ik in de ochtend heb gewassen,is in de avond al droog,maar ik centrifiguur wel op 1600 toeren.

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik heb in een heel vochtig huis gewoond en ik had in elke kamer wel van die bison vochtvreters staan in de kledingkasten had ik van die miniversies staan. De was droogde dan wel beter. Verder gooi ik bijna alles in de droger en kleding droog ik op de koudste stand en beddengoed en handdoeken op de heetste stand, maar dit is ook tegen de huisstofallergie. Hardloopkleding hang ik gewoon te drogen, maar dit komt ook bijna al droog uit de wasmachine.

Deel Deze Pagina